سرویس یوتیوب گیمینگ حالا امکان پخش زنده بازی از گوشی‌های اندرویدی و کسب درآمد از مشترکین را می‌دهد

سرویس گیمینگ یوتیوب عمر زیادی ندارد و تنها دو ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد، اما این‌ طور که پیداست یوتیوب برای سرویس جدید خود خواب‌های زیادی دیده‌ است،‌از این پس کاربران این سرویس اجازه پخش زنده بازی‌ از گوشی‌های اندرویدی و کسب درآمد از مشترکین را خواهند داشت.

1

سرویس جدید گیمینگ یوتیوب که در مرداد ماه معرفی شده بود و همانطور که ماه گذشته خبر ان اعلام شده بود برخی قابلیت‌های جدید به آن اضافه شده است که می‌توان به امکان استریم یا پخش زنده ویدئویی بازی‌های انجام شده بر روی گوشی‌هیا اندرویدی به عنوان اصلی‌ترین قابلیت جدید اشاره کرد. در این قابلیت کاربران همچنین قادر هستند در حین بازی با استفاده از دوربین سلفی گوشی تصویر خود را نیز منتقل کنند.

جالب اینجاست که یوتیوب به فکر درآمدزایی کاربران در این سرویس جدید بوده و علاقه‌مندان قادر هستند مبلغی را به صورت داوطلبانه واریز کنند یا اینکه به صورت ماهیانه حق اشتراک پرداخت کنند.

اگر از طرفداران بازی‌های کامپیوتری باشید حتماً می‌دانید که بازی‌های موبایل به اندازی گیم‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی طرفدار ندارند اما آینده روشنی چشم انتظار بازی‌های موبایل را می‌کشد. در این بین Twitch نیز به عنوان رقیب سرویس گیمینگ یوتیوب، سرویس استریم بازی‌های موبایل خود را از اواخر پارسال راه‌اندازی کرده است.

کاربران توییچ با استفاده از اپلیکیشنی که سونی برای اینکار ساخته امکاناتی را همانند آنچه یوتیوب فراهم کرده است در اختیار کاربران خود قرار داد. مانوئل برانشتاین، مدیر سرویس گیمینگ یوتیوب مدعی است برای استفاده امکانات این سرویس جدید نیازی نیست تا توسعه‌دهندگان قسمت‌هایی از بازی خود را تغییر دهند، این اپلیکیشن با تمام بازی‌هایی که بر روی گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌شود سازگار است و به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در این بین توییچ امکان اشتراک در ویدئوهای کاربران را به همراه قابلیت پرداخت وجه میسر کرده  و حالا علاقه‌مندان برای تماشای ویدئوی دلخواه خود در سرویس گیمینگ یوتیوب نیز می‌توانند ماهیانه ۳.۹۹ دلار به عنوان حق اشتراک پرداخت کنند.

دسترسی به امکان گفتگوی خصوصی با فردی که ویدئوهای بازی خود را به اشتراک می‌گذارد به همراه نماد نشان افتخار و امکان تشکر از کاربر مواردی است که افراد عضو قادر به استفاده از آنها هستند.

در حال حاضر تنها گروهی از کاربران به صورت آزمایشی قادر به استفاده از سیستم حق اشتراک شبکه ویدئویی خود هستند اما یوتیوب وعده داده تا در آینده این سیاست خود را گسترش دهد. با این حساب آپدیت جدید رنگ و بوی تازه‌ای به سرویس گیمینگ یوتیوب بخشیده است و انتظار می‌رود کاربران بیشتری را از سرویس گیمینگ توییچ به طرف خود جذب کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. احمد می‌گوید

    اگر از طرفداران بازی‌های کامپیوتری باشید حتماً می‌دانید که بازی‌های موبایل به اندازی گیم‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی طرفدار ندارند اما آینده روشنی چشم انتظار بازی‌های موبایل را می‌کشد.

    سلام
    بهتر یه آماری به میزان استفاده بازیهای موبایل داشته باشید تا این جمله اتون رو اصلاح کنید…