Uber از راننده‌های خود برای یافتن کودکان گم‌شده استفاده می‌کند

هنگامی که مجموعه‌ای از خودروهای در ارتباط باهم در گوشه و کنار خیابان‌های شهر به رفت و آمد مشغول هستند این ایده در ذهن ایجاد می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق استفاده بیشتری از این طرح به عمل آورد. شرکت Uber نیز به این امر واقف بوده و حالا از راننده‌های حاضر در این طرح خود برای یافتن کودکان گمشده استفاده می‌کند.

0

این شرکت اعلام کرده با همکاری‌های انجام شده با دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها حالا اعلاناتی را در خصوص این کودکان به رانندگان ارسال می‌کند. این پیام‌ها، راننده‌ها را باخبر کرده تا همزمان با رانندگی در شهر نیم‌نگاهی هم به یافتن این کودکان داشته باشند.

برنامه هشدار AMBER که در این طرح مورد استفاده قرارگرفته در واقع روندی است که در صورت بروز اتفاقات و حوادث مرتبط با کودکان، امکان ارسال پیام‌های فوری را ممکن می‌سازد. این طرحی است که توسط آژانس‌های مختلف تحت حمایت قانون و صنایع پشتیبانی‌کننده از تکنولوژی‌های بی‌سیم اجرایی می‌شود و از زمان اجرای آن از سال 1996 به کمک چیزی در حدود 772 کودک آمده است تا از خطر نجات یابند.

ارسال هشدارهای اینچنینی که از نظر جغرافیایی مدیریت شده هستند می‌تواند یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌های استفاده از شبکه‌های به هم متصل اینچنینی باشد تا نهایتا این المان‌های شبکه‌های یادشده اطلاعات را سریعا دریافت کنند. لازم به ذکر است که از چنین سیستم هشداری پیش از این و در سال جاری نیز برای یافتن خودروهایی که از صحنه تصادف فرار کرده بودند استفاده شده بود.

عملکرد Uber در این زمینه از روز جاری با ارسال هشدارهایی در 180 شهر مختلف آمریکا آغاز خواهد شد تا شاید شاهد خبرهای خوبی در این زمینه باشیم.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.