حالا می‌توانید یک ویندوز را در ویندوز دیگری در یک ویندوز دیگر در ویندوز 10 اجرا کنید

اگرچه نسخه نهایی ویندوز 10 ماه گذشته به صورت رسمی عرضه گردید، با این حال به گفته ردموندی ها این سیستم‌عامل طی فواصل زمانی مختلف قابلیت‌های جدیدی را در غالب بسته‌های به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد، بر همین اساس در بیلد 10565 ویندوز 10 دسکتاپ که روز گذشته برای اینسایدر های گروه FAST منتشر گردید شاهد گنجاندن قابلیت تازه‌ای به نام مشتق‌گیری ویندوز (Windows Inception ) هستیم.

1

به گفته مایکروسافت، پیش‌نمایش بیلد جدید ویندوز 10 دسکتاپ که به تازگی منتشر گردیده، دارای قابلیتی به نام مشتق‌گیری ویندوز (Windows Inception) هست که اجرای تو در توی مجازی چندین ویندوز را در ویندوز 10 امکان‌پذیر می‌کند.

به زبان ساده‌تر این قابلیت امکان راه‌اندازی چندین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز 10 با استفاده از یک منبع سخت‌افزاری واحد را امکان‌پذیر می‌کند؛ البته این اجرا به صورت مجازی می‌باشد.

nestedDiagram

لازم به ذکر است که هر یک از این نسخه‌های مجازی سیستم‌عامل تنها قادر به استفاده از مقدار معینی از سخت‌افزار اصلی که بایستی مغز متفکر آن را یکی از تراشه‌های اینتل با پشتیبانی از VT-x را تشکیل دهند هستند به طوری که به عنوان مثال در این روش دیگر خبری از داینامیک مموری نخواهد بود. به یاد داشته باشید تفاوت این قابلیت با دسکتاپ مجازی اعمال تغییرات به صورت لحظه‌ای در تمامی مدل‌ها تا زمانی که پنجره باز نگاه داشته شود است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    تیتر واج آواییِ ویندوز داره :D