گوگل اعتقاد دارد ال‌جی بهترین شریک این شرکت در ساخت گوشی‌های نکسوس است

بی‌دلیل نیست که ال‌جی تاکنون سه گوشی مختلف نکسوس را برای گوگل ساخته چراکه این شرکت مدعی است ال‌جی برای ساخت این محصولات بهترین گزینه است.

0

آقای دیوید بِرک، مرد شماره یک واحد مهندسی اندروید در شرکت گوگل در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود تاکید داشت که مهندسین گوگل تعامل خوبی با کارمندان ال‌جی دارند و تیم خوبی را با هم تشکیل می‌دهند.

نکسوس ۴ اولین گوشی نکسوسی ساخت و پرداخته شده توسط ال‌جی بود که آبان ۹۱ روانه بازار شد. این همکاری ادامه داشت و سال بعد گوگل و ال‌جی نکسوس ۵ را روانه بازار کردند. سال بعد این دو شرکت همکاری خود را کنار گذاشتند اما همین چند هفته پیش بود که شاهد عرضه نکسوس 5X جدید از جانب ال‌جی بودیم.

البته گفته‌های این مدیر ارشد گوگل چیزی را در خصوص ادامه همکاری این دو شرکت روشن نمی‌کند و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از عرضه نکسوس جدید نمی‌گذرد باید گفت که هنوز برای این گمانه‌ زنی‌ها زود است.

ناگفته نماند که گوگل خیلی‌ هم به ال‌جی وفادار نبوده و امسال شاهد همکاری جدیدی بین گوگل و هواوی بودیم محصول ساخت این دو شرکت نکسوس 6P نام دارد.

این نکسوس جدید و خوش قد و بالا،‌گوشی تراز اول‌تری نسبت به نکسوس 5X است و احتمال می‌رود اگر نکسوس‌های جدید فروش خوبی داشته باشند انتظار می‌رود که گوگل در سال‌ آینده نیز یک نکسوس قدرتمند از لحاظ سخت‌افزاری و یک نکسوس میان‌رده راهی بازار کند.

ناگفته نماند که تاکنون گوشی‌هایی با نام نکسوس S و سامسونگ گلکسی نکسوس نیز از جانب سامسونگ با همکاری گوگل روانه بازار شده‌اند. اچ‌تی‌سی نیز با نکسوس وان و موتورولا با نکسوس ۶ از دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی همراه هستند که در ساخت نکسوس با ال‌جی همکاری داشته‌اند.

در مجموع تاکنون هشت گوشی نکسوس از جانب گوگل روانه بازار شده است و با این حساب باید دید در سال آینده گوگل همچنان به ساخت نکسوس با ال‌جی وفادار خواهد ماند یا اینکه یار دیرینه خود را کنار می‌گذارد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.