۱۲ مشکل آزاردهنده در هنگام نصب ویندوز 10 و راه‌حل‌های برطرف کردن آنها

با انتشار خبر بهره‌گیری 110 میلیون رایانه شخصی از ویندوز 10، مطمئنا این ذهنیت در شما نیز ایجاد شده که بهتر است رایانه خود را به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز مجهز کنید تا بتوانید از کارایی و عملکرد مطلوب جدیدترین نسخه ویندوز بهره ببرید.

117

این در حالی است که در خبرها اعلام نمی‌شود که چه تعدادی از کاربران با مشکلات مختلف در هنگام نصب مواجه شده‌اند و از نصب این سیستم‌عامل بازمانده‌اند، یا چه تعدادی از کاربران پس از نصب و کار کردن با ویندوز 10 مجددا تصمیم به بازگشت به نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را گرفته‌اند. با این تفاسیر در صورتی که همچنان قصد دارید جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت را مورد آزمایش قراردهید بد نیست نیم‌نگاهی به رایج‌ترین مشکلات ایجاد شده برای کابران در حین فرایند نصب و البته راه‌اندازی ویندوز 10 داشته باشید.

کلید فعال‌سازی ویندوز

با فرض اینکه شما از نسخه قانونی یا فعال‌شده ویندوز 7 و یا ویندوز 8.1 بهره می‌برید، در صورتی که از شما درخواست کلید فعال‌سازی ویندوز 10 شد، گزینه Skip، Do Later و یا Next را بسته به آنچه در پیغام نمایش داده می‌شود کلیک کنید. در واقع در این قسمت نیازی به یافتن کلید ویندوز 10 نخواهد بود. این احتمال وجود دارد که ویندوز به‌طور خودکار مشکل یادشده را شناسایی کرده و دیگر با نمایش چنین محتوایی مزاحم شما نشود.skip-the-product-key

با این اوصاف این احتمال وجود دارد که چندین روز برای اعمال روند فعال‌سازی زمان نیاز داشته باشید. در صورت مشاهده مجدد این پیغام، روندی که در ادامه خواهد آمد را برای برطرف‌کردن مشکلات فعال‌سازی دنبال کنید.

متوقف شدن نصب به مدت طولانی و یا راه‌اندازی مجدد به‌طور پی‌درپی

پیش از هرچیز مطمئن شوید که کلیه سخت‌افزارهای جانبی غیرضروری را از رایانه خود جدا کرده‌اید. دیسک سخت جانبی، نمایش‌گر‌های ثانویه، کارت‌خوان‌ها و صفحه‌کلیدها می‌توانند گزینه‌هایی باشند که باید جداکردن آن‌ها را در نظر داشته باشید. در صورت امکان، حتی قابلیت وای‌فای را نیز غیرفعال کرده و از طریق کابل LAN رایانه خود را به اینترنت متصل کنید.

پس از این مطمئن شوید که ویندوز مناسب از لحاظ 32 بیتی و یا 64 بیتی بودن را در اختیار داشته باشید. در صورتی که مراحل به‌روزرسانی را با بهره‌گیری از ویندوز 7 نسخه استارتر، هوم بیسیک و یا هوم پرمیوم انجام داده‌اید و یا این روند را بر روی ویندوز 8.1 (استاندارد که معمولا هوم نامیده می‌شود) انجام می‌دهید، طبیعتا باید ویندوز 10 نسخه هوم را انتخاب کنید.

در صورتی که فرایند به‌روزرسانی را با ویندوز 7 نسخه پرو یا اولتیمیت و یا ویندوز 8.1 نسخه پرو یا پرو برای دانش‌آموزان دنبال می کنید باید ویندوز 10 پرو را انتخاب کنید. در صورتی که شما از نسخه اینترپرایز ویندوز 7 یا 8.1 استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی برای شما رایگان نخواهد بود و به توافق‌نامه شما بستگی دارد.

در صورت تکرار مشکلات یادشده، مایکروسافت توصیه کرده که از ابزار ایجاد نسخه نصبی ویندوز 10 به‌منظور ایجاد درایو یو‌اس‌بی یا دی‌وی‌دی بهره ببرید. با این وجود مدنظر داشته باشید که تایید لایسنس معتبر شما به اجرای درست روند به‌روزرسانی بستگی دارد. در واقع شما باید ابتدا به جای نصب از پایه ویندوز 10، رایانه خود را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که لایسنس پیشین ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 به عنوان لایسنس معتبر برای به‌روزرسانی رایگان به ویندوز 10 مورد تایید قرارگرفته است.

در صورتی که همچنان روند راه‌اندازی مجدد به‌صورت پی‌درپی و یا وقفه در فرایند نصب برای شما وجود دارد، باید منتظر بمانید! زیرا مایکروسافت همچنان با مشکلات زیادی در فرایند به‌روزرسانی دست و پنجه نرم‌ می‌کند و احتمالا در آینده‌ای نزدیک این مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

پیغام خطای “Something Happened 0x80070005-0x90002”

در فرایند نصب ویندوز 10 ممکن است کدی مانند آنچه در بالا ذکر شد را مشاهده کنید. پیغام خطای 80070005 یکی از پیغام‌های قدیمی بوده و بدان‌معناست که نصاب ویندوز نمی‌تواند به یکی از فایل‌های مورد نیاز برای ادامه مراحل نصب، دسترسی داشته باشد. علل و عوامل زیادی ممکن است وجود داشته باشند اما راه‌حل‌های عمومی به شرح زیر هستند:

1-  پیش از هرچیز آنتی‌ویروس و فایروال رایانه خود را غیرفعال کنید. حتی نسخه‌های تولیدی مایکروسافت نیز باید غیرفعال شوند.

2-  به‌روزرسانی ویندوز را با رفتن به لینک KB971058 بازنشانی کرده و Fixit را اجرا کنید.

3-  مجددا نصاب ویندوز 10 را اجرا کنید (در صورت امکان از طریق ویندوز آپدیت)

4-  در صورت عدم موفقیت، مجددا آنتی‌ویروس و فایروال ویندوز خود را فعال کرده و دستورالعمل‌های موجود در لینک KB 947821 را برای اجرای DISM یا ابزار System Update Readiness Tool دنبال کنید.

5-  آنتی‌ویروس و فایروال را خاموش کرده و مجددا فرایند نصب ویندوز 10 را امتحان کنید.

پیغام خطای 0xC1900101-0x20017, -0x30018, -0x20004  و پیغام‌های مشابه

به زبان دیگر پیغام بالا ممکن است به صورت عبارت “The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during INSTALL_RECOVERY_ENVIRONMENT operation”  نیز پیش روی شما ظاهر شود.

این مورد نیز یکی دیگر از پیغام‌های خطایی است که قدمت آن به زمان ویندوز 8 باز می‌گردد. چیزی در حدود شش صفحه توضیح در انجمن‌های پرسش و پاسخ مایکروسافت، یک صفحه در Reddit و ده‌ها مطلب دیگر در وب‌سایت‌ها و انجمن‌های دیگر در این زمینه وجود دارد اما در هیچ‌یک نمی‌توانید جوابی کلی و واحد را بیابید.

پیشنهاد ما در خصوص این مشکل نیز صبر کردن است تا نهایتا مایکروسافت راه‌حلی جامع برای آن پیداکند.

فعال‌سازی ویندوز 10

همان‌گونه که قبلا نیز عنوان کردیم، در صورت بهره‌مندی از نسخه‌های قانونی ویندوز 7 یا ویندوز 8.1، پیش از اجرای نصبِ از پایه، باید یک به‌روزرسانی از سیستم‌عامل فعلی به ویندوز 10 را اجرا کرده تا اعتبار ویندوز شما مورد تایید قرارگیرد. به‌منظور انجام این امر می‌توانید از به‌روزرسانی از طریق ویندوز آپدیت، اجرای گزینه Upgrade this PC now از وب‌سایت دانلود ویندوز 10 و یا نهایتا ایجاد دیسک نصب از طریق ابزار ارائه شده توسط مایکروسافت استفاده کنید. در صورت عدم موفقیت می‌توانید گزینه فعال‌سازی خودکار از طریق تلفن (که متاسفانه در کشور ما قابل استفاده نیست) را امتحان کنید. بدین‌منظور با فشردن کلیدهای ویندوز و R در پنجره بازشده عبارت slui.exe 4 را تایپ کرده و اینتر را بزنید. حالا با انتخاب کشورتان، شماره‌ای رایگان را به همراه شناسه نصب مشاهده خواهید کرد. با برقراری تماس با شماره یادشده می‌توانید راهنمایی‌های لازم را برای فعال‌سازی دریافت کنید.Know-why-your-Windows-10-was-not-activated-2

پاسخ به سوال در خصوص مالک رایانه

در هنگام طی کردن فرایند نصب ویندوز 10 پرو با پرسشی مبنی بر اینکه چه کسی مالک این دستگاه است روبرو خواهید شد. با این وجود در این پرسش ساده ابهام زیادی وجود دارد. به عنوان مثال در صورتی که شما یک شرکت کوچک دارید، آیا شما مالک رایانه هستید یا شرکت شما؟ پاسخ دادن به این پرسش آنچنان هم ساده نیست.who-owns-this-pc

در صورتی که گزینه “I do” را به عنوان مالکیت خود انتخاب کنید در واقع شما به نصاب اینگونه اعلام کرده‌اید که قصد وارد کردن حساب کاربری مایکروسافت و یا حسابی مشابه را دارید. در صورت انتخاب گزینه “My Organization” ویندوز تلاش خواهد کرد تا شما را به یک دامین متصل کند.

با این اوصاف حتی در صورتی که گزینه “I do” را هم انتخاب کنید بازهم خواهید توانست در صورت بهره‌مندی از ویندوز 10 پرو به یک دامین متصل شوید. در صورتی که از حساب تجاری آفیس 365 بهره می‌برید باید گزینه “My Organization” را انتخاب کنید. در غیر این صورت پاسخ شما تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد.

مشکل، زمانی ایجاد خواهد شد که شما رایانه شخصی خود را با حساب شخصی مایکروسافت خود راه‌اندازی می‌کنید و پس از آن قصد دارید با استفاده از حساب کاربری شرکت، به دامین شرکت متصل شوید. این امر محدودیت‌های بسیاری دارد که البته این محدودیت مختص ویندوز 10 نبوده و در ویندوز 7 و یا 8.1 نیز مشاهده می‌شود.

مشکلات مرتبط با ویدئو، صدا و درایورهای دیگر

پس از پشت سر گذاشتن مشکلات پایه‌ای مانند راه‌اندازی مجدد و یا ایجاد وقفه در طی مراحل نصب، بیشترین تعداد مشکلات عنوان شده از سوی کاربران به درایورها مربوط هستند. گاهی اوقات مشکلات مرتبط با درایورها بلافاصله پس از نصب ویندوز 10 مشاهده می‌شوند و گاهی اوقات تا زمانی که چندین و چند بار رایانه خود را راه‌اندازی نکرده باشید و مایکروسافت با به‌روزرسانی‌های جدید، درایورهای پایدار شما را بازنویسی نکرده باشد چنین مشکلاتی را مشاهده نخواهید کرد. گاهی اوقات هم مشکلات میکروفون ویندوز ۱۰ چالشی تازه‌ ایجاد می‌کند.

به‌منظور برطرف کردن این مشکل باید از برنامه‌ای به نام wushowhide استفاده کنید که پس از حذف درایورهای معیوب و مشکل‌دار توسط شما، از به‌روزرسانی ویندوز 10 در این خصوص و جایگزینی درایورهای پایدار با نسخه‌های معیوب و البته جدیدتر جلوگیری می‌کند.

کار نکردن منوی استارت ویندوز 10

یکی از پیغام‌های مشاهده شده در هنگام استفاده از ویندوز 10 به این شرح می‌باشد:

“Critical Error/Your Start Menu isn’t working. We’ll try to fix it the next time you sign in.”

همچنین ممکن است این پیغام را به صورت عبارت دیگری مانند :

“Critical Error/Start menu and Cortana aren’t working. We’ll try to fix it the next time you sign in.”

مشاهده کنید. انجمن پرسش و پاسخ مایکروسافت یک تاپیک اصلی برای این مشکل ایجاد کرده که 73 صفحه‌داشته و چیزی در حدود 1195 نفر عنوان کرده‌اند که این مشکل را تجربه‌ کرده‌اند. پاسخ کوتاه برای این مشکل آن است که مایکروسافت هنوز راه‌حلی برای برطرف کردن این مشکل پیدا نکرده است! Paul Sey، مهندس مایکروسافت در این خصوص می‌گوید:

ممکن است با راه‌اندازی دستگاه در حالت Safe Mode و بلافاصله پس از آن راه‌اندازی در حالت طبیعی، این مشکل را به‌طور موقت حل کنید. با این اوصاف ممکن است مجددا شاهد نمایش پیغامی‌های اینچنینی باشید.

به‌منظور راه‌اندازی در حالت Safe Mode کافی است که در زمانی که بر روی گزینه Start، پس از آن Power و نهایتا Restart کلیک می‌کنید، کلید شیفت را پایین نگه دارید. هنگامی که در محیط ریکاوری ویندوز قراردارید، گزینه TroubleShoot و پس از آن Advanced Options، سپس Startup Settings و نهایتا Restart را انتخاب کنید.

پس از راه‌اندازی مجدد باید مجموعه‌ای از گزینه‌ها را در پیش رو مشاهده کنید. با فشردن کلید 5 یا F5 می‌توانید از حالت Safe Mode به همراه شبکه استفاده کنید. پس از ورود به حساب کاربری در حالت Safe Mode، همه چیز تمام است. حالا با راه‌اندازی مجدد رایانه، می‌توانید به راه‌اندازی معمول بازگردید.

در صورتی که از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما آن است که نرم‌افزار یادشده را حذف و مجددا آن‌را نصب کنید زیرا بعضا این روند نیز به حل مشکل کمک کرده است. برخی کاربران نیز اذعان داشته‌اند اضافه کردن یک حساب کاربری جدید از نوع Administrator یا همان مدیر سیستمی توانسته به برطرف شدن مشکل آن‌ها کمک کند.

ایجاد حساب بدون نیاز به حساب کاربری مایکروسافت

مایکروسافت هر آنچه در توان داشته به کار بسته تا شما را مجبور به استفاده از حساب‌کاربری اینترنتی این شرکت برای ورود به ویندوز 10 کند. با این اوصاف ایجاد یک حساب سیستمی یا همان Local همچنان امکان‌پذیر است.

بدین منظور با کلیک بر روی Start، با رفتن به قسمت Settings، گزینه Family & other users را انتخاب، بر روی گزینه Add someone else to this PC را برگزینید. در پنجره‌ای که عبارت How will this person sign in? نوشته شده در قسمت پایین بر روی گزینه The Person I want to add doesn’t have an email address را انتخاب کنید. در قسمت بعدی بر روی Add a user without a Microsoft account کلیک کنید. بالاخره در این قسمت می‌توانید یک نام کاربری، یک گذرواژه و راهنمای گذرواژه را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه Next کلیک کنید تا حساب مورد نظر شما ایجاد شود.

عدم نمایش برنامه‌های شما در لیست کامل منوی استارت

در صورتی که شما بیش از 512 برنامه بر روی رایانه خود دارید، موفق به تسلیم کردن ویندوز 10 در برابر انبوه برنامه‌های خود شده‌اید و نهایتا این برنامه‌ها بر روی لیست کامل برنامه‌های منوی استارت قرار نمی‌گیرند. با این اوصاف همچنان برنامه‌های یادشده نصب هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

این محدودیت 512 تایی نه‌تنها برای برنامه‌ها بلکه برای فولدرها، فایل‌ها و میان‌برهایی که در منوی استارت شما در قسمت چپ و راست (کاشی‌ها) قرار می‌گیرند صادق خواهد بود. این مشکلی است که متاسفانه همچنان راهی برای برطرف کردن آن وجود ندارد. خبر خوب اینکه مایکروسافت راه‌حل برطرف کردن این مشکل را یافته اما هنوز مشخص نیست این به‌روزرسانی چه زمانی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

عدم راه‌اندازی فروشگاه ویندوز 10

علاوه بر وجود مشکلاتی مانند تحریم برای کاربران، افراد زیادی وجود دارند که مدعی هستند با کلیک بر روی ویندوز استور هیچ اتفاقی نمی‌افتد! صدها پست در انجمن‌های مختلف در خصوص این مشکل وجود دارد. به‌نظر می‌رسد رفرش کردن ویندوز یکی از گزینه‌های موجود برای برطرف کردن مشکل باشد. پاک کردن کش نیز از جمله راه‌حل‌هایی است که بعضا جواب داده است.windows store does not load

عدم همگام‌سازی ایمیل‌ها در ویندوز 10

این مشکل بارها و بارها برای کاربران مختلف ایجاد شده است. پیشنهاد مایکروسافت به‌منظور رفع این مشکل، حذف برنامه ایمیل/تقویم و نصب مجدد آن از استور است. به ‌منظور حذف برنامه ایمیل کافی است بر روی کاشی موجود در سمت راست منوی استارت، کلیک راست کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. حالا به ویندوز استور رفته، عبارت Mail را جستجو کرده، بر روی آن کلیک کرده و گزینه Install را انتخاب کنید.

مشکل قدیمی به‌روزرسانی خودکار

مایکروسافت همچنان به‌روزرسانی را به‌طور اجباری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌منظور جلوگیری از به‌روزرسانی، می‌توانید از ترفند تنظیم محدودیت برای ارتباط اینترنتی خود استفاده کنید.

مدنظر داشته باشید که در طول مطلب سعی شده تا حد امکان راه‌حل‌های تجربه شده توسط کاربران که به نتیجه رسیده‌اند پیش روی شما قرارگیرد، با این وجود در صورتی که شما راه‌حل دیگری برای مشکلات یادشده دارید، بدنیست در قسمت نظرات ما را نیز از آن‌ها مطلع سازید.

pcworld

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

117 نظر برای این مطلب
  1. حجت می‌گوید

    سلام من ویندوز۱۰ رو روی درایو ویندوز قبلیم نصب نکردم و روی یک درایو دیگه نصبش کردم حالا دوتا ویندوز دارم و میخوام ویندوز قبلیمو‌ کلا پاکش کنم چجوری میشه؟ درایوی که ویندوز قبلیم بوده رو فرمت کردم راه دیگه ای هست؟

  2. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    بچها لطفاً لطفاً کمکم کنید وقتی من درحال نصب ویندوز هستم اول نصب ارور درایور میدهد لطفاً کمکم کنید😭😭

  3. نرگس می‌گوید

    سلام من در حال نصب ویندوز ۱۰ روی درایو کامپیوتر هستم و فلش و سی دی ندارم، توی آموزش ها در. برنامه ی easy bcd فایل boot رو آپلود میکنیم ولی در پوشه ی ویندوز ۱۰ ایی که دانلود کردم چنین چیزی نیست و چند مورد این مدلی از سایت های مختلف دانلود کردم ولی همشون فاقد اون فایل هستند

  4. مرتضی می‌گوید

    با سلام.
    موقع نصب ویندوز 10 جایی که انتخاب زبان نوشته یکباره کیبورد و موس غیر فعال میشوند، دلیلش چی میتونه باشه؟
    لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. احمد می‌گوید

      مشکلتو حل کردی ؟اگه حل کردی به منم بگو مرسی

  5. Raha می‌گوید

    سلام، من میخوام ویندوز ۱۰رو از طریق فلش نصب کنم اما وقتی بوت از طریق فلش رو انتخاب می کنم، روی صفحه ای که علامت کنار صفحه چشمک میزنه میمونه، و مراحل نصب شروع نمیشه، علت چیه و چه کاری می تونم جهت رفعش انجام بدم. ممنون

  6. amir می‌گوید

    سلام من ویندوز 8.1 روی لب تاپمو به دلایل خاصی عوض کردم و باز 8.1نصب کردم البته فایل نصب ویندوز نسخه قبلی نبود
    و حالا نه میتونم از وای فای لب تاپ استفاده کنم که به وای فای خونمون وصل شم و بر خی از کلید های میانبر هم حذف شده مثل افزایش نور صفحه و….
    دلیلش چیه و باید چیکار کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید تمام درایورهاش رو از بخش ساپورت سایت سازنده دانلود و نصب کنید

  7. Siyavash Amiri می‌گوید

    ببخشید من هارد کامپیوترم ویندوز روش یهو پرید ، وقتی که روشن میکردی میگفت درایوی شناسایی نمیشه ، تقریبا اطلاعات زیادی روش داشتم ، بعد خلاصه موقع نصب ویندوز هم وقتی به مرحله ی پارتیشن بندی میرسیدم با اینکه بدون پاک یا فرمت کردن درایوا میخواستم ویندوز نصب کنم بازم‌ میزد روی هیچ درایوی قابل نصب نیست بعد خلاصه دیگه بیخیال شدم گفتم ولش کن زدم درایوا رو پاک کردم دوباره همه چیو از اول شروع کردم بعد اینبار وقتی به اون مرحله ی پارتیشن بندی رسیدم زد فضای خالی برابر با صفر ، کلا یه فایل بود اونم فضای خالیش بود که زده بود صفر مگابایت ، یعنی هیچی دیگه ، هیچ پارتیشنی نمیشد ساخت ، اگه کسی تا حالا با این مشکل مواجه شده یا راه حلشو میدونه لطفا یه کمکی بکنه ، ممنون میشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعید نیست مشکل سخت افزاری و بدسکتور باشه. باید چک بشه. میتونین به گارانتی هارد دیسکتون مراجعه کنید

  8. پیمان می‌گوید

    سلام.در همون ابتدای بارگذاری فایلها ،نزدیک به اتمام و پر شدن ۹۵درصد (حدودا)بارگذاری فایلها،خطایی مربوط به کشیدن بیرون ناگهانی usb و یا سی دی یا دی وی دی رایتر مشکل داره.میده…این مشکل چطور قابل حله؟ممنون..

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا فایلهای نصب ویندوز مشکل دارن. از یه منبع دیگه استفاده کنید

  9. محمد می‌گوید

    سلام من ویندوز عوض کردم بعد خاموش روشن که کردم ویندوز قبل از این بالا بیاد ری استارت می شود

  10. حامد می‌گوید

    با سلام
    هنگام دانلود نرم افزار از هر سایتی که انجام میدم از طریق آدابریدر دانلود میشه و هنگام نصب با مشکل مواجه میشم
    لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطمئنین؟ ادوبی ریدر اصلا دانلود منیجر نداره!

  11. حامد می‌گوید

    با سلام
    هنگام دانلود نرم افزار از هرسایتی که انجام میدم از طریق آدابریدر دانلود میشه و هنگام نصب با مشکل مواجه میشم
    لطفا راهنمایی کنید

  12. میثم می‌گوید

    سلام بنده یک مشکلی دارم در رباطه با نصب ونیدوز ۱۰

    قبلا سیستمم ویندوز ۱۰ بود ولی رفتم برا لینوکس اوبونتو الان که میخوام ویندوز نصب کنم و شروع به نصب میشه اما داخل ۸۸ درصد متوقف میشه و دیگه بیشتر نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. pedram می‌گوید

      از وینوسافت استفاده کن بدون اینکه سوالی بپرسه سریع نصب میشه من خودم ویندوز 10 عمومیشو نصب کردم فوق العاده بودتو یک ربع بدون هیچ سوالی کامل نصب کرد با برنامه هایی که لازمه و استفاده میشه

      1. fatemeh می‌گوید

        وینوسافت چیه؟

        1. pedram می‌گوید

          وینوسافت ویندوز10 هست که با یک بار کلیک تو 10 دقیقه نصب میشه . میتونی بری تو سایت ببینی ویندوزاشونو winosoft.ir

  13. فرزاد می‌گوید

    اون قسمت که گفتید مایکروسافت استور باز نمیشه باید موقعیت مکانی ویندوز رو از روی ایران بردارید تا درست بشه مثلا بزارید رو یونایتد استی

  14. وحید می‌گوید

    سلام
    خواهش میکنم یه راهنمایی بکنید
    یک هفته هست انواع ویندوز ۱۰ نصب کردم وقتی به 72%‌میرسه قطع میشه و دوباره از اول شروع میشه ریستارت نمیشه فقط نصب ویندوز میره از اول install now شروع میشه
    رم و هارد و فلش را تعویض کردم بازم همینطوره
    همین ویندوز را روی لپ تاپ نصب کردم راحت نصب شد
    فقط نسخه ltsc‌ نصب میشه ولی من میخوام pro‌ یا home نصب کنم
    با rufus‌ به صورت MBR بوت میکنم GPT‌هم بوت کردم که اصلا بوت نمیشه
    مشخصات سیستمم:
    gigabyte p31
    dual core 2.6 E5300
    ram 4 ddr2
    ممنون میشم اگه اطلاع دارید یه راهنمایی بکنید

  15. احسان می‌گوید

    سلام اگه میشه یکی جواب بده
    من ویندوز10 که میخام نصب کنم همه چی درست هست ولی ری استارت هاش الان 2 ساعته که طول کشیده چی کار کنم

    1. فرزاد می‌گوید

      همه کسانی که گفتی ویندوز ریستارت میشه و بعد نمیاد یا ارور میده اگر رم شما زیر یک و نیم گیج و سی پی یو شما زیر دو گیگاهرتز است ویندوز هم 32بیتی را نصب کنید احتمال 90درصد مشکل حل میشود

  16. محمد می‌گوید

    سلام تو رو خدا جواب بدین
    من ویندوز را نصب میکنم ویندوز ۱۰ را بعد از اینکه مراحل اولیه تموم میشه و ویندوز ریستارت میشه دیگه از اونجا به بعد نمیاد ک بعضی مواقع میره از اول جرا؟ راه حل؟
    ممنونم از شما و سایت عالی اتان

  17. آریا می‌گوید

    درود
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    لپتاپ بدون سیستم عامل خریدم . دادم یکی از دوستان ویندوز 10 با قابلیت uefi نصب کنه . درحالی که لپتاپ سیستم عامل نداشت درهنگام نصب ویندوز و پارتیشن بندی اشتباهی تمام درایوهارو پاک کرد و دوباره درایو c ساخت که بعد از آن بصورت خودکار 4 درایو با حجم های عجیب غریب و کم ساخته شد . بعد از اتمام نصب ویندوز الان که لپتاپ رو باز میکنم فقط یک درایو C نشون میده و درایو دیگه ای ندارم . این درحالیه که باید 3تا درایو ویندوز داشته باشم . تو اینترنت سرچ کردم نوشته بود اشتباهی درایو های دیگه رو حذف نکنید
    به کمکتون نیاز دارم . راهنمایی کنید چکارکنم بتونم دوباره درایوهارو برگردونم . الان فقط یک درایو C دارم
    سپاس

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا درایوهای دیگه برای بکاپ و سیستم هستن نشون داده نمیشن. توی پارتیشن منیجر چک کنید

  18. علیرضا می‌گوید

    سلام من ویندوز 10 رو که نصب میکنم مراحل نصب که به پایان میرسه ریست میشه و بعد روی getting radey
    میمونه و بالا نمیاد علت چیه؟

  19. ابراهیم زاده می‌گوید

    سلام من ویندوز ۱۰ رو نصب میکنم موقع نصب تا ۹۰ درصد پر میشه یا ۹۵ درصد بعد همون جا گیر میکنه جلوتر نمیره مشکلش چیه؟

    1. علیرضا می‌گوید

      با فلش نصب کنین

  20. Najira می‌گوید

    سلام برای من صفحه ابی کم رنگ میاد مه ارور میده باید ریاستارت شه بعد که روشن میشه یه صفحه طوسی ابی میاره و میتونم f10 بزنم بره ولی خب بازم میاد باید چیکار کنم نمیفهمم مشکل چیه ؟ بعضی مواقع هم گوگل کند میشه این میاد یا وقتی زیادی فایل باز کردم بعضی مواقع هم بی خود و بی جهت میاد کمک کنید😭

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از راه دور نمیشه تشخیص داد. احتمال داره مشکل سخت افزاری یا از درایور باشه

  21. زهرا می‌گوید

    سلام من تا مرحله آخر نصب میرم دوباره می‌ره روی صفحه اول نصب چرا اینجور میشه آخه🤦😖

    1. Hamid می‌گوید

      سلام برای من هم اینطور میشه

      1. امید می‌گوید

        منم همین طور

  22. علی می‌گوید

    سلام
    روی سیستممن وین 10 ورژن 1803 نصب هست / وقتی میزنم بروزرسانی شه تا 60 درصد نصب میشه بعد ریستارت میشه / مججداً بر میگرده بروزرسانی رو لغومیکنه و امکان انجام برورسانی وجود ندارد ///
    در صورتیکه با برنامه ویندوز ایسیتنس موقعی که چک میکنم / میزنه سیستم شما قابلیت انجام بروزرسانیی رو ندارد و مجدد بر میگردد ورژن قبل

  23. علی می‌گوید

    سلام وقت بخیر….من دارم ویندوز ده رو نصب میکنم و در طی مراحل نصب الان یک ساعته که روی عبارت جاست اِمومنت داره لود میشه…..لطفا راهنمایی م کنید

    1. بالاچ می‌گوید

      سلام منم همین مشکل رو دارم همه روش هارو امتحان کردم متاسفانه جواب نمیده موندم چکار کنم😭😭

  24. عبدی می‌گوید

    سلام-برای من در درصد 53 یا 56 گیر می کرد.
    آخرین نسخه ویندوز 10 را از p30download دانلود کردم مشکلم حل شد.
    البته آن هم دو روش داشت
    1-با dvd که در 96 درصد گیر می کرد
    2- با usb راحت نصب شد. (البته با bios نه با uefi که آن هم مشکل security می داد ومن بلد نبودم حل کنم)

  25. سعید می‌گوید

    سلام من ویندوز ۱۰ رو عوض کردم الانهر نرم افزاری رو نصب میکنم برای run as adminاکتیو نرم افزار ارور کمبود فضا رو میزنهدر حالی که فضا کاملا خالیه
    میشه راهنما کنید ممنونم

  26. افسانه می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    چرا زمانی که میخوایم فایلی که ویندوز رو میخوایم روش نصب کنیم میگه روی این فایل نمیشه نصب کنید
    تو این مرحله چیکار باید کرد؟؟

  27. Ehsan می‌گوید

    سلام برای من اررو 0x80070570 رو میده هنگام نصب ویندوز چکار کنم ؟

  28. اکبرراد می‌گوید

    امیرحسین می‌گوید
    دوستان ترخدا کمک کنید
    من وقتی میخوام ویندوز 10 نصب کنم بعد از اینکه مراحل نصب رو طی میکنه و ریستارت میشه تا مراحل آخر نصب ویندوز شروع شه رو لوگو گیر میکنه و هیچی نمیاد
    با سی دی های مختلف امتحان کردم
    با دی وی رایتر های مختلف امتحان کردم
    اینم بگم که قبلا ویندوز 10 روش نصب میشد ولی الان نمیدونم مشکل چیه.
    بااجازه امیر گرامی «عین مشکل امیرحسین عزیزرا منهم دارم» ویندوز7و8 و 8.1 به راحتی نصب ، ولی درنصب ویندوز10 (همین مشکل ) پیش میآید و دیگر…

    1. Mahdi می‌گوید

      داداش من هم یه دفعه می خواستم ویندوز هفت رو روی کامپیوتر برادرم نصب کنم روی لوگوی ویندوز هفت گیر می کرد این به علت سوختن گرافیگ شما است.

  29. رقیه می‌گوید

    سلام خسته نباشید من لب تاب لنوو دارم که روش وین 10 نصبه الان میخوام وین رو عوض کنم ودوباره 10رو نصب کنم . بعد از مرحه فرمت دراریو توی مرحله خوندن ونصب فایل ها متوقف میشه وپیش نمیره ( ده بیست دیقه میگزره ولی روی یک در صد باقی میمونه ) مشکل چیه چطوری درست میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  30. mmmsdxfff می‌گوید

    سلام من موقعی که به بخش اینکه ویندوز ۱۰ تو کدوم درایو باید ریخت هستم
    رو هر درایوی میزنم میگه رو این درایو نصب نمیشه

  31. امیرحسین می‌گوید

    دوستان ترخدا کمک کنید
    من وقتی میخوام ویندوز 10 نصب کنم بعد از اینکه مراحل نصب رو طی میکنه و ریستارت میشه تا مراحل آخر نصب ویندوز شروع شه رو لوگو گیر میکنه و هیچی نمیاد
    با سی دی های مختلف امتحان کردم
    با دی وی رایتر های مختلف امتحان کردم
    اینم بگم که قبلا ویندوز 10 روش نصب میشد ولی الان نمیدونم مشکل چیه

  32. ساناز می‌گوید

    سلام
    من موقع نصب ویندوز ۱۰ همش با ارور 0x8007001B مواجه میشم ، کسی دلیلش رو میدونه!؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فکر می‌کنم راه حل شما در این بخش از فروم مایکروسافت باشه
      https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/error-code-0x8007001b-2000c/f6a3fbb0-44d8-4bda-865a-937f21dc0b80

  33. Sara می‌گوید

    سلام من ویندوز الان ۱۰ هست میخواستم عوض کنم و مجدد نصبش کنم وارد بوت میشم اون جایی ک میگه یک کلید رو فشار بدید وقتی کلیدی و میزنم مجدد پیغام تکرار میشه و پنجره نصب برام نمیاد. ویندوزم UEFI هست و از این نظر میدونم مشکلی نیست.در ضمن ویندوزی ک میخ ام نصب کنم روی DVD هست و مشکلی برای باز شدن توسط DVD رام ندارم. لپتاپمم ایسوسه. میشه کمکم کنین چون این ویندوز داره اذیتم میکنه نمیدونم چیکار کنم.مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از طریق USB نصب کنید

    2. منصور می‌گوید

      منم این مشکلو دارم ولی من با usb میریزم ولی مشکل تو رو دارم

  34. shiva.alz می‌گوید

    سلام من موقع زدن پسوردم ارور (something went wromg …) میاد باید چیکار کنم!؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر مطمئن هستید که پسورد رو درست می‌زنید بعدا دوباره امتحان کنید

  35. Aaa می‌گوید

    سلام ویندوز 10 نصب کردم خیلی کنده حتی خواستم با سی دی درایور نصب کنم بعد از 50 دقیقه 24 درصدش نصب شد بعدش هنگ کرد . با ویندوز 7 اصلا این مشکلات نبود ؛ چیکار کنم ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شما اول باید وارد سایت قطعات کامپیوتر (و یا سایت پشتیبانی لپتاپ بشید) ببینید آیا درایور ویندوز 10 برای همه این قطعات هست یا خیر

    2. Mahdi می‌گوید

      یه کم باید صبر کنی چون ویندوز ده یه کم اطلاعات سنگینی رو تو کامپیوتر میریزه به خاطر همین