5 دلیل که به جای انتظار برای خرید نکسوس 6P همین حالا سراغ گلکسی نوت 5 سامسونگ برویم

هرچند گلکسی نوت 5 یک گوشی بزرگ جثه قدرتمند در بازار گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌آید، با این حال این روز ها خریداران با گزینه‌های مشابهی از جمله فبلت تازه معرفی شده 6P نکسوس روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند فروش بالای این محصول سامسونگ را با چالش روبه‌رو کند.در همین رابطه در ادامه قصد داریم 5 دلیل که به جای انتظار برای خرید نکسوس 6P همین حالا سراغ گلکسی نوت 5 سامسونگ بروید را برای مورد بررسی قرار دهیم.

0

داشتن قلم S PEN

note-5-s-pen-right-way

علاقه‌مندان به سری گلکسی نوت سامسونگ مطلع هستند که اصلی‌ترین قابلیت اعضای این خانواده، بهره‌مندی از قلمی موسوم به S pen است که امکانات مختلفی از جمله حاشیه‌نویسی، نوت برداری بر روی فایل‌های پی‌دی‌اف،  نوت برداری در زمان خاموش بودن صفحه‌نمایش و یا امکان تعیین رمز ورود به دستگاه با تاییدیه دست خط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این در حالیست که برخلاف نسل‌های پیشین، گلکسی نوت 5 به مکانیزم خروج نیمه‌خودکار قلم تجهیز گردیده است. در این محصول دیگر فرورفتگی برای بیرون کشیدن قلم وجود ندارد، با این حال مکانیزمی فنری تعبیه گردیده که با یک فشار SPen‌  به سرعت از جای خود بیرون خواهد آمد.

هرچند این روز ها قلم‌های خازنی باکیفیتی از جمله Wacom Bamboo یا Moshi Stanza در بازار برای کار با انواع گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود، با این حال هیچ از این محصولات کارایی که قلم مخصوص گلکسی نوت 5 ارائه می‌کند را دارا نمی‌باشد. علاوه بر این گلکسی نوت 5 به طور پیش‌فرض از یک فرورفتگی برای قرار دادن قلم بهره می‌برد و همین نکته باعث به حداقل رسیدن احتمال گم شدن قلم جانبی می‌گردد.

داشتن نمایشگری به مراتب کشیده‌تر

note-5-multi-window

هرچند داشتن نمایشگر بزرگ‌تر به خودی خود نمی‌تواند عامل برتری یک گوشی هوشمند باشد، با این حال هنگامی که از نمایشگر 5.7 اینچی گلکسی نوت 5 با قلم S pen همراه می‌شود اوضاع کمی فرق خواهد کرد زیرا امکان تعبیه قابلیت‌های جدید فوق‌العاده‌ای را به همراه خواهد داشت.

هرچند صفحه‌نمایش 6P نکسوس نیز از رزولوشن و تراکم پیکسل قابل قبولی بهره می‌برد، با این حال نمونه گلکسی نوت 5 به کاربر امکان به کار گیری قابلیت چندوظیفگی را می‌دهد به طوری که در آن واحد می‌توان دو اپلیکیشن مختلف را اجرا و بر روی نمایشگر کنترل کرد.

در عین حال صفحه‌نمایش گلکسی نوت 5 نسبت به نسل‌های پیشین این محصول از چگالی تصویر به مراتب بالاتری بهره برده که امکان نمایش متون و عناصر بیشتری را فراهم می‌آورد. به عنوان مثال شما در اپلیکیشن جیمیل اجرا شده بر روی نمایشگر گلکسی نوت 5 لیست طولانی‌تری را از ایمیل‌ها را مشاهده خواهید کرد تا نمونه 6P.

داشتن دوربین به مراتب قدرتمندتر با رابط کاربری بهتر

galaxy-note-5-camera-viewfinder

برای نوت 5، سامسونگ به دستور ساختی که قبلاً استفاده کرده چسبیده و دوربین پشتی 16 مگا پیکسلی را دوباره به بازی آورده است. دوربینی که تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال و لنزی با دیافراگم f/1.9 همراه دارد. این چینش خاص ثابت کرده که نتیجه‌های عالی نیز در پی دارد. مهم نیست از چه مدل گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید، زیرا اگر حتی یک بار هم که شده عکاسی با گلکسی نوت را تجربه نکرده باشید، نیمی از عمرتان بر باد رفته است. این پافشاری نه تنها به کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین گلکسی نوت 5 در شرایط نوری مختلف باز می‌گردد، بلکه به عواملی همچون زمان آماده به کار شدن فوق‌العاده سریع و همچنین رابط کاربری بسیار غنی آن نیز مربوط است.

هرچند گوگل اطلاعات کاملی در رابطه با دوربین به کار رفته در نکسوس 6P در مراسم معرفی به حضار ارائه کرد، با این حال تا عرضه رسمی این محصول و گرفتن تست‌های عملی، با قاطعیت نمی‌توان راجع آن قضاوت کرد؛ با این حال با نگاهی بر سوابق نکسوس های گذشته و دوربین این دستگاه‌ها بر روی کاغذ بدون شک دوربین گلکسی نوت 5 یک سرو گردن حتی به خاطر بهره‌مندی از لرزش گیر اپتیکال هم که شده از نکسوس 6P بالاتر است. البته نکسوس 6P از اپلیکیشن دوربین اندروید 6 استفاده می‌کند که در نگاه اول امکانات کامل و جذابی را در اختیار قرار می‌دهد با این حال اپلیکیشن دوربین گلکسی نوت 5 باز هم چیز دیگریست!

سازگاری با شارژر بی‌سیم

samsung-fast-charge-qi-pad-02

همان‌طور که گفته شد نکسوس 6P‌ دارای بدنه‌ای یکپارچه پوشیده شده از آلومینیوم است که به خودی خود می‌تواند به عنوان بازتاب‌دهنده سیگنال‌های رادیویی عمل کند از این رو نمی‌تواند از طریق شارژرهای بی‌سیم شارژ شود. البته این نکته را به یاد داشته باشید که نکسوس جدید از درگاه یو‌اس‌بی_سی به منظور شارژ سریع پشتیبانی کرده، با این حال این قابلیت هیچ‌گاه جای لذت قرار دادن دستگاه بر روی یک بالشتک به منظور شارژ شدن را پر نمی کند.

بر این اساس گلکسی نوت 5 از دو استاندارد Qi و Powermat پشتیبانی کرده و این بدان معناست که جدیدترین فبلت سامسونگ به صورت بی‌سیم و با سرعتی بسیار سریع می‌تواند شارژ شود.

عرضه گسترده تحت قرارداد

verizon-note-5-1

بر کسی پوشیده نیست که خرید یک گوشی 6P آنلاک از هر بابت مناسب‌تر بوده و هیچ محدودیتی برای خریدار به همراه ندارد، اما متأسفانه قیمت این دستگاه میان 500 تا 700 دلار بوده و برای همه امکان خرید این نسخه وجود ندارد. مشترکان  Project Fi گوگل این اختیار را دارند که به منظور خرید یک نکسوس تا بیشتر از 24 ماه تسویه  کامل کنند؛ به این منظور می‌توانند برای گوشی ارزان‌تر نکسوس 5X ماهانه 15.7 دلار و برای گوشی گران قیمت نکسوس 6P ماهانه 27.4 دلار بپردازند. این در حالیست که بهره‌مندی از این طرح مستلزم ساکن ایالات‌متحده بودن می‌باشد.

در سوی دیگر اکثر اپراتورهای بزرگ مخابراتی جهان عرضه گلکسی نوت 5 را تحت قراردادهای مختلف بعضاً بلند مدت آغاز کرده‌اند که شرایطی ایده آل برای علاقه‌مندان به این محصول را فراهم می‌کند. به عنوان مثال شما با پرداخت یک دهم قیمت نهایی می‌توانید صاحب یک گلکسی نوت 5 شده و مابقی اقساط را بدون بهره طی مدت 24 ماه بازگردانید.

در طرحی دیگر شما می‌توانید گلکسی نوت 5 را برای انجام تست‌های مختلف یک الی دو روز امانت گرفته و در صورت رضایت آن را خریداری نمایید، این در حالیست که علاقه‌مندان به 6P پس از بررسی‌های اولیه در فروشگاه بایستی آن را سفارش دهند زیرا هیچ مهلت تستی در میان نخواهد بود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است ارسال سفارش نیز روزها به طول انجامد.

به نظر شما دلایل فوق می‌تواند برتری مطلق گلکسی نوت 5 نسبت نکسوس 6P را آشکار کند ؟

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.