کاوازاکی ZX-10R مدل 2016؛ این سریع‌ترین موتورسیکلت ساخت ژاپن است!

در جدیدترین رویداد برگزار شده توسط کاوازاکی، این شرکت ژاپنی از مدل ZX-10R سال 2016 خود در کشور اسپانیا رونمایی کرد. این اقدام کاوازاکی، در واقع اولین به‌روزرسانی برای پرچمدار سوپرموتورهای این شرکت پس از سال 2011 میلادی به شمار می‌آید.

1

اگرچه در ظاهر این موتورسیکلت در نگاه اول هیچ تغییری ایجاد نشده و شاهد مشابهتی بی‌حد و اندازه با مدل‌ موجود در بازار هستیم اما کاوازاکی اعلام کرده حتی کوچک‌ترین پیچ و مهره‌های این موتورسیکلت نیز از تغییر و بهینه‌سازی بیش از پیش در امان نمانده‌اند تا نهایتا شاهد سریع‌ترین موتورسیلکت ژاپنی‌ها باشیم.

مجموعه تغییرات ایجادشده، از موتور، شاسی، فنرها، سیستم الکترونیکی، ترمزها و حتی اگزوز، همه و همه را در بر گرفته و تیم تحقیق و توسعه بر اساس دیدگاه‌های تیم WSB و قهرمان سابق مسابقات موتورسواری جهان یعنی Tom Sykes دست به طراحی و اعمال تغییرات زده است.Kawasaki Ninja ZX-10R ABS

تغییرات انجام شده در قسمت موتوری، بهترین گواه برای نمایش گسترده بهینه‌سازی‌های انجام گرفته در این موتور سیلکت هستند. این تفاوت‌ها باعث شده‌اند نهایتا شاهد توان خروجی 207 اسب بخار در 1300 دور در دقیقه و البته گشتاور 84 فوت-پوند در 11500 دور در دقیقه باشیم. این در حالی است که نسل پیشین این موتور سیکلت که در مسابقات جهانی موتورسواری در سال 2012 به مقام دوم دست یافت و در سال‌های 2013 و 2014 نیز به ترتیب اول و دوم شده بود از توان 165 اسب بخار در 11600 دور در دقیقه و گشتاور 76 فوت-پوند در 11100 دور در دقیقه بهره می‌برد.Kawasaki Ninja ZX-10R ABS2

در این موتورسیکلت جدید کاوازاکی شاهد بهره‌گیری از میل‌لنگ سبک‌تر و توازن بهتر در قسمت‌های موتوری هستیم. ضمن اینکه دیواره‌های چهار سیلندر موجود نیز ضخیم‌تر شده‌اند. محفظه احتراق نیز با ولوهای خروجی تیتانیومی با ابعاد یک میلی‌متر بیشتر، ظاهری متفاوت دارند.

در قسمت تجهیزات الکترونیکی نیز شاهد بهره‌گیری از تمامی ترکیبات ممکن یعنی سیستم کنترل توقف موتور KEBC، سیستم کنترل KLCM کاوازکی، سیستم ترمز هوشمند ضدقفل KIBS کاوازاکی، قابلیت کنترل موتور در پیچ‌ها و سیستم کنترل چسبندگی یا اصطکاک هستیم.

بهره‌گیری از موتورِ بزرگ‌تر به معنای نیاز به مصرف بیشتر است بنابراین کاوازکی تصمیم به افزایش سطح فیلتر تا 60 درصد و باکس مصرف تا 25 درصد نسبت به گذشته گرفته است. ضمن اینکه از پوشش روان‌کننده نیز بر روی دنده‌های خاص استفاده شده تا علاوه بر کاهش اصطکاک درونی به بهود عملکرد تعویض دنده کمک شود.Kawasaki Ninja ZX-10R ABS3

سیستم مدیریت موتورسیکلت در پیچ‌ها نیز عملکردی مانند سیستم ABS ارائه شده توسط بوش در پیچ‌ها داشته و با فعال‌کردن ترمز، ثبات این نینجا را حفظ می‌کند.

Kawasaki ZX-10R 2016 بدون ترمز ABS با قیمت 14999 دلار و یا در صورت بهره‌گیری از مدل KRT به همراه بسته گرافیکی با قیمت 15299 دلار روانه بازار خواهد شد و مدل‌های مجهز به ABS نیز به ترتیب 15999 و 16299 دلار قیمت خواهند شد. این در حالی است که هنوز زمان عرضه این محصول به بازار مشخص نشده اما انتظار می‌رود همزمان با کریسمس سال 2016 میلادی شاهد حضور آن در برخی کشورهای جهان باشیم.

motorcyclenews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. namb می‌گوید

    کاش در مورد تیتر مطلب که سریعترین موتورسیکلت است هم صحبت میکردین اطلاعاتی در مورد سرعت هم میذاشتین !