واکنش اپل به تفاوت عملکرد چیپست‌های A9 بکار رفته در آیفون‌های جدید؛ فقط ۲ تا ۳ درصد در عمر شارژ باتری!

موضوع از این قرار است که با استناد به شواهد و قرائن، ویدئوهای منتشر شده و نرم‌افزارهای بنچمارک، اینگونه نتیجه گرفته شده است که تراشه‌های مورد استفاده در آیفون‌های جدید اپل، عملکری متفاوت و با نرخ 6 تا 22 درصد  برتری یکی بر دیگری از خود نشان داده‌اند.

0

پیش از این خبری در خصوص تفاوت میان عملکرد باتری در مدل‌های مختلف آیفون 6s و آیفون 6s Plus شرکت اپل بسته به نوع تراشه استفاده شده در هریک از آیفون‌های یادشده منتشر شده بود. همچین روش بررسی به منظور تشخیص هر مدل از دیگری را نیز منتشر کرده بودیم.

لازم به ذکر است که تراشه‌های یادشده توسط دو شرکت متفاوت یعنی سامسونگ و TSMC تولید شده‌اند و آن‌طور که اعلام شده تراشه‌های تولیدی TSMC کارایی بیشتری در مقایسه با رقیب دارند. با این وجود شرکت اپل در جوابیه‌ای اعلام کرده آزمایش‌های این شرکت از تفاوت سه درصدی در عملکرد باتری‌ها حکایت دارند.

در جوابیه‌ای که شرکت اپل در گفتگو با وب‌سایت TechCrunch انجام داده اینچنین اعلام شده که تست‌های درون شرکتی در کنار جمع‌آوری داده‌های کاربران به‌منظور تشخیص تفاوت عملکرد بین این دوتراشه نشان از کارایی تقریبا مشابه این دو تراشه در آیفون‌های جدید دارد. متن این جوابیه بدین شرح است:

با بهره‌گیری از تراشه A9 طراحی شده توسط شرکت اپل در آیفون 6s و آیفون 6s Plus در واقع شما شاهد حضور پیشرفته‌ترین تراشه جهان در بازار گوشی‌های هوشمند بر روی دستگاه خود خواهید بود. هر تراشه عرضه شده از سوی ما استانداردهای کارایی و عملکرد را برآورده کرده تا نتیجتا شاهد نمایش ایده‌آل و عملکرد بهینه باتری، جدا از ظرفیت، رنگ و مدل آیفون‌های جدید باشیم.

آزمایش‌های انجام شده در محیط آزمایشگاهی که پردازنده‌ها را تحت شرایط سخت مورد بررسی قرار می‌دهند تا باتری به‌طور کامل تخلیه شود نمی‌توانند شاخصی در جهت نمایش عملکرد این پردازنده‌ها در استفاده کاربران در دنیای واقعی باشند. در این آزمایش‌ها زمان غیر‌واقع گرایانه‌ای بر روی کارکشیدن سخت از این تراشه‌ها اختصاص داده می‌شود. این در حالی است که آزمایشات ما و داده‌هایی که از کاربران دریافت کرده‌ایم نشان می‌دهند که تفاوت عملکرد باتری در آیفون‌های جدید 6s و 6s Plus در رودررویی مدل‌های مختلف بهره‌برنده از تراشه‌های مختلف چیزی در حدود 2 الی 3 درصد است.

به‌طور کلی شرکت اپل اعلام کرده که بنچمارک‌های منتشر شده از سوی کاربران نمی‌توانند نمایش‌دهنده عملکرد واقعی باتری دستگاه‌های مختلف در شرایط واقعی باشند و به عنوان یک معیار مورد استناد واقع شوند. از سوی دیگر در صورتی که تفاوت عملکرد باتری مدل‌های مختلف چیزی در حدود 2 تا 3 درصد (آن‌طور که اپل اعلام کرده) باشد باید اعتراف کرد که این تغییرات در تلورانس یا همان میزان خطای ایجاد شده در مراحل تولید، قابل چشم‌پوشی است و حتی ممکن است در دو دستگاه بهره‌گیرنده از یک تراشه نیز مشاهده شود.

این در حالی است که در انجمن‌های مربوط به آیفون‌های جدید شرکت اپل شاهد نظراتی متفاوت و بعضا ضد و نقیض از سوی کاربران هستیم. برخی معتقدند دستگاه هوشمند آن‌ها با بهره‌گیری از تراشه سامسونگ عملکرد ضعیفی داشته و برخی دیگر اعلام کرده‌اند مشکلی با باتری دستگاه خود ندارند.

macrumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.