بلک‌بری اگر یک سال آینده سودآور نباشد بخش موبایل خود را تعطیل خواهد کرد

شرکت کانادایی بلک‌بری که روزگاری در کنار نوکیا یکه تازان تولیدکننده موبایل در جهان به شمار می‌آمدند، همچون رفیق قدیمی خود از سال 2007 و با همه‌گیر شدن استفاده از پلتفرم اندروید در گوشی‌های هوشمند و در سوی دیگر موفقیت فروش آیفون روزبه‌روز در حال به حاشیه رانده شدن است.

0

با گذشت چند فصل ضرر دهی متوالی، بلک‌بری نیز به این نکته دست یافته که پلتفرم اختصاصی این شرکت هیچ شانسی در دنیایی که اندروید بر آن حکومت می‌کند نداشته، از این رو قصد دارد اولین گوشی اندرویدی خود را تا پایان سال جاری راهی بازار کند؛ در همین حال به نظر می‌رسد وخامت اوضاع به حدیست که مدیرعامل بلک‌بری آقای John Che با بیان اینکه شرکت متبوعش به هیچ یک از اهداف بلندمدت خود طی این مدت دست نیافته، این نکته را تصدیق می‌کند که احتمال تعطیلی بخش کسب کار موبایلی بلک‌بری در صورت سودآور نبودن سال آینده قابل دسترس است.

وی که در اجلاس Code Mobile کالیفرنیا سخنرانی می‌کرد، این نکته را نیز یادآور شد که هنوز هم برخی فعالان بازار کسب‌وکار در ایالات‌متحده به امینت گوشی‌های هوشمند خود توجه داشته و کماکان مشتری پر و پا قرص محصولات بلک‌بری به شمار می‌آیند.

البته این نکته را نباید از یاد برد که گرچه امنیت، مقوله‌ی مهمیست و به هیچ عنوان نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، با این حال تنها تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های معتبر هستند که بودجه‌ای به منظور ایجاد امنیت در گوشی‌های کارمندان خود هزینه می‌کنند. در هر حال آقای John Che در پایان کلام خود از احتمال همکاری شرکت متبوعش با گوگل به منظور پیاده‌سازی راه‌های امنیتی پیشرفته در پلتفرم اندروید سخن به میان آورده است.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری اولین گوشی اندرویدی ساخت بلک‌بری که امکانات امنیتی قابل قبولی را در اختیار خریداران قرار خواهد داد می‌توان به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، پردازنده شش هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 و دوربین 18 مگا پیکسلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال اشاره کرد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.