رونمایی از ساعت هوشمند WENA سونی در نمایشگاه سیاتک 2015

ساعت‌های هوشمند، رنج جدیدی از دستگاه‌های الکترونیکی با قیمت نسبتا بالا هستند که شرکت‌های سازنده سعی دارند مشتریان را به خرید و استفاده از آن‌ها به عنوان دستگاه‌های ضروری تشویق کنند. علی‌رغم وجود ساعت‌های هوشمند با طراحی زیبا مانند موتو 360 و یا ساعت‌های لوکس ال‌جی، سونی نیز در تولید این محصولات دستی بر آتش دارد.

0

این شرکت ژاپنی در روز جاری از ساعت هوشمند خود البته بر پایه پلتفرم کمک‌های مالی مردمی یعنی First Flight رونمایی کرد که به‌طور ویژه در ژاپن عرضه خواهد شد. این ساعت هوشمند جدید که WENA نام دارد برای اولین‌بار است که در نمایشگاهی مانند سیاتک 2015 در معرض نمایش قرارگرفته است. از نقطه‌نظر ظاهری شباهت زیادی میان این ساعت و ساعت‌های معمولی وجود دارد اما در اصل ویژگی‌های زیادی در این ساعت هوشمند نهفته است.

ویژگی‌های اصلی این دستگاه جدید، رهگیری فعالیت‌های کاربر، دریافت هشدارها در قالب لرزش و البته رنگ‌هایی با قابلیت شخصی‌سازی در قالب ال‌ای‌دی موجود بر روی بند است. پرداخت از طریق NFC نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص این دستگاه الکترونیکی پوشیدنی است. نکته جالب آن است که قابلیت رهگیری فعالیت‌ها تنها با iOS سازگاری داشته و برای دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده نخواهد بود.

این ساعت هوشمند در دو مدل اصلی به فروش خواهد رسید. مدل گاه‌شمار که از عقربه‌ها و شماره‌های جداگانه برای نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه بهره می‌برد و مدل مجهز به سه عقربه که از شماره‌های معمولی در کنار سه عقربه بهره می‌برد. بند دستگاه نیز محلی برای قرارگرفتن باتری است که می‌توانید با یک بار شارژ به مدت یک هفته از آن استفاده کنید.

آن‌طور که از گزارش‌ها برمی‌آید مدل سه‌عقربه‌ای این ساعت هوشمند از باتری بهره‌مند خواهد شد که استفاده از آن را برای مدت سه سال متمادی امکان‌پذیر می‌سازد. هر دو مدل نیز از اندازه 42 میلی‌متری بهره می‌برند و ظاهری شیک، باریک و زیبا دارند. ساعت‌های یادشده از استاندارد IPX5/IPX7 بهره‌مند شده و در مقابل نفوذ آب مقاومت دارند.

این ساعت‌های هوشمند با قیمت 289.99 دلار تا 582 دلار بسته به متریال و مواد استفاده شده به بازار عرضه خواهند شد و از تابستان سال آتی آماده فروش خواهند بود.  لازم به ذکر است که این ساعت‌ها در همان رنگ‌های سیاه و نقره‌ای که در نمایشگاه سیاتک شاهد آن‌ها بودیم به بازار عرضه خواهند شد. بنابر اعلام تیم بازاریابی، مشتریان غیرژاپنی زیادی علاقمند به استفاده از این ساعت هوشمند هستند اما امکان خرید برای آن‌ها وجود ندارد. این در حالی است که اضافه‌کردن قابلیت پشتیبانی از پرداخت‌ها در قالب کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز در دستور کار سونی قرارگرفته است.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.