پروژه جدید متن‌باز گوگل برای افزایش سرعت وبگردی با موبایل

به‌نظر می‌رسد شرکت گوگل برنامه‌های جدیدی برای افزایش سرعت وب بر روی گوشی‌های هوشمند درنظر دارد. در روز جاری این شرکت از پیش‌نمایشی برای یک سیستم به نام Accelerated Mobile Pages یا به‌طور اختصار AMP رونمایی کرد که با فاکتورهای اساسی و متنوع کاهش دهنده سرعت صفحات وب مبارزه خواهد کرد.

0

گوگل با همکاری مجموعه‌ای از انتشارات مختلف مانند گاردین، واشنگتن پست، بازفید و واکس مدیا بر روی این سیستم کار کرده است تا نهایتا نسخه پیش‌نمایش آن آماده شود. از امروز به بعد نتیجه کار بر روی GitHub در دسترس خواهد بود تا پذیرای کدهای رایج و البته سیستم کش‌کننده هوشمندتر باشد. در صورتی که این سیستم به‌خوبی کار کند، کاربران باید شاهد بارگذاری سریع‌تر و روان‌تر صفحات وب به عنوان نتیجه کار باشند. ریچارد گینگراس، سرپرست بخش خبری گوگل در این خصوص می‌گوید:

 ما اینجا هستیم زیرا ما عاشق وب هستیم و احساس می‌کنیم وب می تواند از این بهتر شود. ما می‌توانیم مجددا از وب واقعیتی ایده‌آل ایجاد کنیم.

این سیستم همچنان در حالت پیش‌نمایش قراردارد اما برنامه‌های مهمی برای آن در نظر گرفته شده است. این در حالی است که فیس‌بوک نیز پیش از این Instant Articles را به‌منظور ایجاد امکانی برای انتشار سریع‌تر محتویات بر روی این شبکه اجتماعی ایجاد کرده بود. اپل نیز با رونمایی از اپل نیوز، روندی مشابه را ایجاد کرده است.google wants to make web faster

با این اوصاف همچنان سیستم شتاب‌دهی به بارگذاری صفحات وب مورد استفاده گوگل همچنان بازتر از نمونه‌های عرضه‌شده از سوی فیس‌بوک و اپل است. هسته این سیستم، متن‌باز بوده تا شرکت‌های مختلف بتوانند به بهترین نحو از آن بهره بگیرند. شبکه هاستینگ قدرتمند گوگل نیز می‌تواند شرایط لازم برای میزبانی از طیف وسیعی از محتواهای اینچنینی را فراهم آورد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.