بخش موبایل سونی در صورت تداوم زیان‌دهی در سال آینده به دردسر خواهد افتاد

هرچند این روزها بازیگران زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند ایفای نقش می‌کنند، با این حال به نظر می‌رسد تنها تعداد معدودی از آن‌ها که یا با قیمت تمام شده  بسیار پایین محصولات خود را به فروش می‌رسانند و یا آن‌هایی که قابلیت‌های جدید در محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهند می‌توانند در آن باقی بمانند.

0

سونی به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر محصولات الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌آید که قابلیت ضد آب بودن و دوربین باکیفیت محصولات آن زبان زد خاص و عامل است، اما با این حال طی چند سال اخیر به دلیل ضعف در بازاریابی آن‌طور که باید نتوانسته موفقیت چندانی در این عرصه کسب کند به طوری که مدیرعامل این شرکت ژاپنی هفته گذشته از جداسازی بخش تولید دوربین گوشی‌های این شرکت از کمپانی مادر سخن به میان آورد.

سونی طی چند سال اخیر همواره با کاهش رشد درآمد در بخش گوشی‌های هوشمند مواجه بوده و دلیل آن نیز اکثراً به دو عامل بازمی‌گردد؛ قیمت بالای محصولات و ضعف در پیدا کردن بازارهای مناسب. در همین رابطه این شرکت ژاپنی ماه گذشته در روند برگزاری نمایشگاه IFA 2015 برلین از پرچم‌دار جدید خود تحت سه نسخه مختلف رونمایی کرد که سردمدار آن اکسپریا زد 5 پرمیوم نامیده شده و اولین گوشی هوشمند در جهان است که از صفحه‌نمایشی با وضوح 4k به همراه دوربین 23 مگا پیکسلی بهره می‌برد؛ این دقیقاً آن چیزیست که سونی می‌تواند با تصحیح کردن اشتباهات گذشته خود را از بحران مالی نجات دهد.

درهر حال سونی موبایل باکم بود نقدینگی جدی مواجه بوده به طوری که مدیرعامل شرکت مادر Kazuo Hirai، در یک اولتیماتوم برای بازگشت سریع سرمایه تا سال آینده سخن به میان آورده است. هرچند از سخنان وی نمی‌توان حدس زد که در صورت تحقق نیافتن این هدف آیا تولید گوشی هوشمند در این شرکت متوقف خواهد شد یا خیر، با این حال هرچه پیش آید بایستی بازگشت سرمایه 60 میلیون یِنی را به همراه داشته باشد.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.