تولیدکنندگان محتوای فاخر سهم خود را درنمایشگاه جیتکس افزایش دهند

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: تولیدکنندگان محتوای ایرانی و تولیدکنندگان محتوای دولت الکترونیک باید با حضور پررنگ تر خود سهم بیش‌تری را در نمایشگاه جیتکس داشته باشند.

0

سید مرتضی موسویان اظهار داشت: عنوان امسال نمایشگاه جیتکس« آینده اشیا» است و در این نمایشگاه انتظار می‌رود با پروژه‌هایی مربوط به سال‌های آینده روبه‌رو شویم که فعلا در مرحله تست قرار دارند و هنوز به‌صورت تجاری در دسترس نیستند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه جیتکس نسبت به دیگر نمایشگاه‌های منطقه ارزش بالاتری دارد، اما بهتر از نمایشگاه جیتکس نمایشگاه سبیت آلمان است که در جایگاه بالاتری نسبت به نمایشگاه‌های منطقه قرار دارد.

Gitex Dubai 04

وی در پاسخ به این سوال که حضور چه بخشی از فعالان صنعت ICT در نمایشگاه جیتکس می‌تواند مفیدتر باشد، گفت: معتقدم که تولیدکنندگان ایرانی محتوا و تولیدکنندگان محتوای دولت الکترونیک باید سهم بیش‌تری را در نمایشگاه جیتکس داشته باشند.

موسویان خاطرنشان کرد:مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال هدایتگری و نظارت بر محتوای تولیدی در کشور را برعهده دارد و به صورت مستقیم متولی تولید محتوا نیست.

Gitex Dubai 03

موسویان همچنین از آمادگی این مرکز برای حضور در نمایشگاه جیتکس علیرغم سختی‌های بودجه‌ای امسال خبر داد و گفت: آمادگی داشتیم که 2 تا 3 کانتر در نمایشگاه در اختیار تولیدکنندگان محتوای فاخر ایرانی قرار دهیم، اما استقبال چندانی از سمت تولیدکنندگان نشد و از این رو از نمایشگاه بازدید خواهیم کرد اما در آن حضور نداریم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درباره علت عدم استقبال از سوی تولیدکنندگان، گفت: امسال کسب و کار این فعالان چندان رونق نداشته است و معتقدیم اگر اثر فاخر و جدیدی وجود نداشته باشد، شرکت نکردن بهتر از شرکت کردن بد است.

Gitex Dubai 02

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: تولید آثار فاخر در زمینه آثار چندرسانه‌ای در سال 93 سیر نزولی داشته و این روند در سال 94 نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید حمایت ها برای سرمایه‌گذاری درتولید محتوا افزایش یابد که درسال‌های اخیر به دلایلی از جمله کمبود بودجه دولتی، این حمایت انجام نشده است؛ اما امیدواریم در 6 ماه باقی‌مانده از سال 94 بتوانیم در زمینه تولید محصولات جدید حرکت چشم‌گیری داشته باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.