سرفیس‌بوک مایکروسافت رسما رونمایی شد؛ سریعترین لپ‌تاپ 13 اینچی جهان با عمر شارژ باتری 12 ساعته!

در اقدامی غیرمنتظره، شرکت مایکروسافت از Surface Book، اولین لپ‌تاپ تولیدی خود رونمایی کرد.

0

این لپ‌تاپ از قابلیت PixelSense یعنی همان تکنولوژی ویژه صفحه‌نمایش که در تبلت سرفیس پرو 4 استفاده شده بهره خواهد برد. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ 13.5 اینچ است. آن‌طور که مایکروسافت عنوان کرده این لپ‌تاپ از یکی از بهترین صفحه‌کلیدها در کلاس خود بهره می‌برد. با یک بار شارژ دستگاه نیز می‌توانید به مدت 12 ساعت از آن استفاده کنید.

این شرکت از عنوان پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی که تاکنون تولید شده برای تشریح قابلیت‌های این محصول بهره برده است. مایکروسافت اعلام کرده سرفیس بوک در مقایسه با مک‌بوک پرو از سرعتی دوبرابر بیشتر بهره‌مند شده است.

صفحه‌نمایش دستگاه از تراکم 267 پیکسل در هر اینچ بهره‌مند شده و به نحوی در تعامل با شیشه جلویی صفحه قرارگرفته که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده این دستگاه هوشمند برای کاربرانی که خواهان صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در کنار تجربه ایده‌آل تایپ هستند بهینه‌سازی شده است. علاوه بر بهره‌گیری از نور پس‌زمینه برای کلیدهای صفحه‌کلید، از کلیدهایی با عمق بیشتر نیز بهره‌ گرفته شده است. سرفیس‌بوک از ترک‌پدی شیشه‌ای با حساسیست پنج نقطه‌ای نیز بهره‌ می‌برد.surface book comparison

در داخل این دستگاه هوشمند نیز از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل کور استفاده شده است. علاوه بر این از پردازنده گرافیکی انویدیا جی‌فورس به همراه حافظه GDDR5 بهره گرفته شده است. مایکروسافت اعلام کرده ترک‌پد این محصول توسط تیم مهندسی ویندوز 10 و شتاب‌دهنده گرافیکی آن توسط تیم ایکس‌باکس بهینه‌سازی شده است.

از ویژگی‌های بارز در طراحی سرفیس‌بوک می‌توان به بهره‌گیری از یک لولای ویژه که مایکروسافت آن‌را “نقطه اتکای دینامیکی” نامیده یاد کرد. از دید کناری می‌توان به خوبی شاهد انعطاف این لولا بود اما در هنگام بسته‌شدن لپ‌تاپ، یک فاصله ضعیف ایجاد می‌شود. در هنگام استفاده از این لپ‌تاپ به عنوان تبلت نیز این لولا به بالابردن و نگه‌داشتن صفحه‌نمایش کمک می‌کند. با بهره‌گیری از یک دکمه در کنار لپ‌تاپ، کاربر می‌تواند صفحه‌نمایش را آزاد کرده و امکان جدا کردن آن از قسمت بالایی لولا میسر خواهد بود.

سرفیس‌بوک سازگاری کاملی هم با سرفیس استایلس یا همان قلم ویژه مایکروسافت دارد. برای کاربرانی که قصد دارند از این دستگاه هوشمند به عنوان تبلت استفاده کنند مایکروسافت از لفظ “کلیپ‌بورد دیجیتالی” استفاده است. اگرچه استفاده از این لفظ تا حدودی تکراری به‌نظر می‌رسد اما بیان‌کننده ویژگی شاخص سرفیس به عنوان یک تبلت قدرتمند مجهز به ویندوز است.

به عنوان قابلیت‌های ویژه نیز در این دستگاه هوشمند از دو پورت یو‌اس‌بی 3.0 و یک شکاف ویژه استفاده از کارت حافظه بهره گرفته شده است. این لپ‌تاپ از تاریخ 4 آبان‌ماه و با قیمت پایه 1499 دلار به فروش خواهد رسید اما پیش فروش آن از تاریخ 15 مهرماه آغاز خواهد شد.

venturebeat

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.