مایکروسافت از عادات استفاده شما برای افزایش عمر شارژ باتری لپ‌تاپ‌تان بهره می‌برد

طبق اطلاعات درز کرده از حلقه‌های وابسته به مایکروسافت، این شرکت در نظر دارد طی به ماه‌های آینده قابلیت‌های بیشتری همچون الگوریتم “عمر شارژ باتری نرم‌افزار محور” را به ویندوز 10 اضافه کند.

0

پرواضح است که هر کاربر بر اساس نیاز، کاربرد و بودجه خود در زمان مراجعه به بازار به منظور خرید لپ‌تاپ، مدل خاصی را انتخاب می‌نماید. امروزه از این وسایل علاوه بر ویرایش اسناد اداری می‌توان در ادیت عکس، فیلم و صدا نیز استفاده کرد، همچنین لپ‌تاپ‌ها کماکان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای موردعلاقه کاربران برای وبگردی محسوب می‌شوند.

بر این اساس میزان نور تابیده شده از لپ‌تاپ‌های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته و کاربران آن را بر اساس فعالیتی که با دستگاه انجام می‌دهند تنظیم می‌کنند؛ البته بر کسی پوشیده نیست که میزان نور صفحه‌نمایش علاوه بر سایر معیارهای سیستیم، رابطه مستقیمی به عمر شارژ باتری داشته و بهینه‌تر کردن آن نیز مسلماً افزایش عمر شارژ باطری را در پی خواهد داشت.

حال مایکروسافت با توجه به این مقوله پروژه‌ای تحت عنوان “عمر شارژ باتری نرم‌افزار محور” را کلید زده که می‌تواند میزان مصرف انرژی لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز 10 را بر اساس عادت‌های کاربران تنظیم کند! به زبان ساده‌تر ردموندی ها به دنبال تعبیه الگوریتمی در ویندوز 10 هستند که با نظارت بر عملکرد طولانی مدت کاربر، می‌توان باعث بهینه‌سازی مصرف باتری دستگاه شود.

در این روش چندین نوع باطری مختلف که هرکدام به منظور انجام عملکرد خاصی ساخته شده را در یک سیستم جمع‌آوری می‌کنیم؛ در این مرحله نرم‌افزار مربوطه با دریافت اطلاعات مورد نیاز از سوی سیستم‌عامل، به هر باتری فرمان تغذیه را می‌دهد. به عنوان مثال در هنگام کار با نرم‌افزار ورد یا فعالیت‌هایی از این قبیل که نیاز به تنظیم نور صفحه بیشتری دارند، باتری مخصوص که انرژی بیشتر را می‌تواند ارائه دهد فعال می‌شود

به گفته یکی از اعضای فعال بر روی پروژه “عمر شارژ باتری نرم‌افزار محور”، اولین باتری‌های مبتنی بر این ایده ساخته شده و انتظار می‌رود هفته آینده در روند برگزاری کارگاه سمپوزیوم ACM در معرض دید عموم قرار گیرد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.