10 برنامه محبوب که از قابلیت 3D Touch آیفون‌های جدید اپل بهره می‌برند

به جرئت می‌توان گفت که فناوری لمس سه‌بعدی که اپل در آخرین نسل‌ آیفون‌های خود به‌کار برده است، یکی از بهترین و مفید‌ترین قابلیت‌هایی که است از ابتدای وجود آیفون تاکنون بدان اضافه شده است و در مدت کوتاهی که از عرضه آیفون جدید گذشته است، توانسته تجربه کاربری خوبی را برای کاربران رقم بزند.

0

در واقع لمس سه‌بعدی دو حرکت جدید را به این سیستم آورده است که Peek و Pop نام دارند. Peek به حرکت و فشار کم انگشت روی صفحه‌نمایش گفته می‌شود و Pop فشار بیشتری است که به همراه حرکت Peek روی صفحه وارد می‌شود. هر دوی این حرکات بسته به اپلیکیشنی که روی آن‌ اعمال شوند، باعث ایجاد میانبر‌های مفید و مختلفی با استفاده از صفحه‌نمایش می‌شوند.

حال بد نیست بدانید، بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، هوشمندانه و به سرعت از این قابلیت جدید اپل استفاده کرده و حرکات جدیدی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده‌اند. در این نوشتار قصد داریم شما را با 10 اپلیکیشن محبوب که از لمس سه‌بعدی اپل برای حرکات میانبر مختلف استفاده می‌کنند، آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

  1. Instagram

اینستاگرام را این روزها کمتر کسی است که نشناسد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه داده است که با استفاده از میانبرهای حرکتی لمس سه‌بعدی، به بسیاری از قابلیت‌های اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

instagram-peek-3d-touch-100617628-gallery

شما می‌توانید با فعال کردن Quick Actions، عکس جدید ارسال کنید، فعالیت‌های اخیر و ناتیفیکیشن‌های خود را ببینید، جستجو کرده و پیام تصویری ارسال کنید. همچنین با استفاده از لمس سه‌بعدی روی لینک پروفایل یک کاربر، یک پیش‌نمایش سریع از آن را مشاهده و یا با یک حرکت Peek کاربر را دنبال کرده و یا یک عکس را لایک کنید.

  1. Dropbox

با لمس‌ سه‌بعدی روی آیکون اپلیکیشن دراپ باکس در منوی اصلی، کاربر قادر خواهد بود که از طریق منوی Quick Actions به میانبر‌هایی نظیر جستجوی فایل، آپلود تصاویر، مشاهده فایل‌های آفلاین و فایل‌هایی که به‌تازگی اضافه کرده، دسترسی داشته باشد.

dropbox-3d-touch-100617621-gallery

همچنین با استفاده از این فناوری در داخل اپلیکیشن دراپ‌باکس می‌توان هر فایل و پوشه‌ای دسترسی داشت.

  1. WeChat

اپلیکیشن‌ پیام‌رسان محبوب وی‌چت هم از فناوری لمس سه‌بعدی پشتیبانی کرده و می‌توان از منوی اصلی، Quick Action را برای آن فعال کرد.

wechat-3d-touch-100617667-gallery

این قابلیت به شما اجازه خواهد داد که کد QR مخصوص به خود را هنگام چت با دوستانتان به اشتراک گذاشته، ویدئو ضبط کرده و یا یک چت جدید را ایجاد کنید.

  1. Evernote

لمس سه‌بعدی، جستجو در میان نوت‌های Evernote را ساده‌ کرده است. اعمالی که از طریق منوی Quick Actions این برنامه می‌توان انجام داد، ایجاد نوت جدید، گرفتن عکس و تنظیم یک یادآور هستند.

evernote-3d-touch-100617623-gallery

همچنین با استفاده از لمس‌ سه‌بعدی در داخل این اپلیکیشن، می‌توان به پیش‌نمایش نوت‌ها را مشاهده کرد.

  1. Twitter

توییتر جز اولین اپلیکیشن‌هایی بود که در همان روز ابتدایی عرضه آیفون‌های جدید، با انتشار یک به‌روزرسانی، پشتیبانی از لمس سه‌بعدی را به اپلیکشن خود اضافه کرد.

twitter-3d-touch-100617654-gallery

با استفاده از لمس‌ سه‌بعدی روی آیکون توییتر، می‌توان منوی Quick Actions را باز کرده و از طریق آن به کاوش در میان تایم‌لاین پرداخت، توییت جدیدی را آغاز کرد و یا پیامی را ارسال کرد.

  1. Shazam

اپلیکیشن تشخیص آهنگ Shazam بهبودهایی را در عملکرد خود تجربه کرده و حالا دیگر تشخیص آهنگ در Shazam به وسیله لمس سه‌بعدی نیز میسر شده است.

shazam-3d-touch-100617646-gallery

با اعمال فشار بیشتر روی آیکون برنامه در صفحه داخلی آن، قادر خواهید بود آهنگ موردنظر خود را جستجو کنید. همچنین با فشار عمیق روی آیکون آن در منوی اصلی، می‌توان به Shazam دستور داد تا شروع به گوش دادن آهنگ کرده و یا برای تشخیص آهنگ به‌صورت بصری، عکس بگیرد.

  1. Pinterest

آخرین نسخه اپلیکیشن پینترست، به کاربر اجازه خواهد داد که در داخل خود اپلیکیشن با استفاده از حرکات لمس سه‌بعدی روی پین‌ها Peek و Pop کنند.

pinterest-3d-touch-100617643-gallery

در منوی اصلی گوشی هم با اعمال فشار عمیق روی آیکون اپلیکیشن، منوی Quick Actions فعال می‌شود که در آن حرکات میانبری در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال با لمس سه‌بعدی روی آیکون پینترست می‌توان پین‌های روز را مشاهده کرد، در میان پین‌های جدید به جستجو پرداخت و یا برد جدیدی را ایجاد کرد.

  1. Spark

اسپارک یک اپلیکیشن ایمیل است که از حرکات Peek و Pop برای پیمایش در اینباکس خود بهره‌ می‌گیرد.

spark-email-app-3d-touch-100617619-gallery

با اعمال فشار روی آیکون اسپارک و فعال کردن منوی Quick Actions، می‌توان تقویم را مشاهده، پیوست‌های ایمیل را چک، یک پیام خاص را جستجو و یا ایمیل جدیدی را آغاز کرد.

  1. Hipstamatic

Hipstamatic یک اپلیکیشن عکاسی است که از لمس سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این فناوری قادر خواهید بود حالا مختلف عکاسی را در Hipstamatic فعال کنید.

hipstamatic-3d-touch-100617627-gallery

به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از حرکات سریع حالت عکاسی غروب خورشید را فعال کرده و به عکاسی از غروب خورشید بپردازید. با لمس‌ سه‌بعدی حالات عکاسی دیگری نظیر حالت تخصصی عکاسی از مواد غذایی و یا عکاسی سلفی را نیز فعال کرد.

  1. GIF Keyboard

با لمس سه‌بعدی دیگر اشتراک‌گذاری تصاویر GIF از طریق نسخه به‌روز شده GIF Keyboard کار سختی نخواهد بود.

gif-keyboard-3d-touch-100617624-gallery

با اعمال یک فشار عمیق روی آیکون این اپلیکیشن در منوی اصلی، می‌توان Quick Actions را فعال کرده و اعمالی نظیر جستجو در تصاویر GIF، بارگذاری GIF از پوشه عکس‌های دوربین، ویرایش آخرین عکس گرفته شده و یا ارسال تصاویر GIF از طریق پیام را انجام داد.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.