گوگل حالا رسماً آلفابت است؛ صاحب گوگل!

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ساکنین مانتین ویو، روند انتقال سهام مالکیت گوگل به شرکت آلفابت از امروز به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

1

با تأسیس آلفابت، پایه‌گذاران گوگل که حالا صاحبان آلفابت نیز هستند فرصتی پیدا می‌کنند که هرکدام از این پروژه‌ها را در سطحی بالاتر و گستره‌ای بزرگ‌تر دنبال کنند. این روند بزرگ‌ترین رویداد مدیریتی و ساختاری گوگل از بدو تأسیس به شمار می‌آید که زمینه ورود این شرکت به دیگر حوضه‌های فناوری را باز می‌کند. لری پیچ، مدیرعامل سابق گوگل حالا مدیرعامل اجرایی آلفابت است؛ این در حالیست که سرگئی برین مدیرعامل و اریک اشمیت هم به عنوان رییس هیئت‌مدیره آلفابت معرفی شده‌اند.

با اتمام روند کارهای دفتری انتقال سهام به شرکت مادر، زین پس شاهد استفاده از Alphabet Inc به جای Google Inc در وب‌سایت‌های تابعه گوگل خواهیم بود و این بدان معناست که گوگل دیگر به شرکتی زیرمجموعه آلفابت تبدیل شده است. بر این اساس تمام سهام گوگل به‌صورت خودکار و با میزان برابر به آلفابت انتقال یافته و سهامداران از حقوق مشابه گوگل در شرکت مادر برخوردار خواهند شد.

با جدایی سرگئی برین و لری پیج از مقر اصلی گوگل، تمامی هسته‌های کاری از جمله موتور جستجوگر اینترنتی، تبلیغات درون شبکه و برون شبکه‌ای، پلتفرم اندروید، سرویس یوتیوب و سرویس نقشه کماکان زیر نظر پیچای و گوگل کوچک شده اداره خواهند شد.

در طرف دیگر مدیران بالا رده در آلفابت قرار است بر روی عملیات سرمایه‌گذاری مراحل اولیه گوگل با نام Capital and Ventures، گوگل فیبر (اینترنت با سرعت بالا)، آشیانه (اتوماسیون خانگی) و پروژه‌های آزمایشگاه گوگل ایکس از جمله گوگل گلس و خودروهای بدون سرنشین نظارت کنند. البته این دو در حین مهاجرت به آلفابت تیمی قدرتمند از مدیران بالا رده گوگل را هم با خود همراه کرده‌اند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. استاد جعفر می‌گوید

    نه من نمیخوام من گوگل اینک رو دوس داشتم
    گوگل همیشه شرکتی بود که لرزه به تن رقباش مینداخت الان میگن این که خودش نفهمید چیکا کرد
    بکس گوگلی
    گوگل نبودی ببینی
    طرفدارت رفتن , ازت نا امید شدن
    گوگل برگرد به آتیشت , که زدی بر اپل
    ای اپل شیطان صفت , پر از مکر و حیله

    لری پیج غیرتت کجا رفته