ژاپن سال آینده تاکسی‌های خودران را آزمایش خواهد کرد

پیش از برگزاری رقابت‌های المپیک 2020 توکیو، کشور ژاپن خودروهای خودران یا همان بدون راننده را در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرارخواهد داد. این آزمایش‌ها از سال آینده و پس از تایید دولت ژاپن آغاز خواهند شد.

0

این خودروها در فوجیساوا که در نزدیکی توکیو قراردارد مورد آزمایش قرارخواهند گرفت. از 50 نفر نیز به‌طور داوطلب برای حضور در این خودروهای بدون راننده استفاده خواهد شد. سیاست‌های ژاپن بر این قرارگرفته تا به آزمایش تکنولوژی‌های اینچنینی پرداخته تا در صورت موفقیت از آن در زمان برگزاری بازی‌های المپیک استفاده کند.

براساس گزارش بلومبرگ این اطلاعات در روز جاری توسط دولت ژاپن اعلام شده است. لازم به ذکر است که در این طرح شرکت‌های دولتی در کنار DeNA، شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ژاپنی (به‌منظور پوشش تلاش‌های انجام شده در این زمینه) حضور خواهند داشت.

این در حالی است که انجام آزمایشات مختلف در جاده‌های عمومی همچنان برای شرکت‌های مختلف یک چالش به شمار می‌آید. در چنین مواردی معمولا مثال‌هایی از ساختارهای ویژه برای کنترل و شبیه‌سازی یک شهر واقعی مشاهده می‌شود که نمونه آن در دانشگاه میشیگان ساخته و بهره‌برداری شده است. از سوی دیگر شرکت‌هایی مانند گوگل که مدت‌هاست هزینه زیادی را صرف پروژه خودروهای بدون راننده کرده‌اند حالا خودروهای تولیدی خود را در Austin در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

شینجیرو کوئیزومی معاون پارلمانی وزیر در این خصوص می‌گوید:

ما نمی‌توانیم همواره از روند موجود در ژاپن که در واقع جمع‌کردن همه صنعت دور هم و نهایتا شروع به کار است پیروی کنیم. دولت باید در این زمینه محیطی رقابتی ایجاد کند تا بدین ترتیب همه به حضور در طرح تشویق شوند.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.