سامسونگ به تقلب و فریبکاری در نتایج مصرف بهینه انرژی در تلویزیون‌های خود متهم شد

پس از رسوایی اخیر شرکت فولکس‌واگن، حالا نوبت به شرکت بزرگ سامسونگ رسیده که در مقابل اتهام در خصوص تقلب در ارائه نتایج مرتبط با میزان مصرف محصولات تولیدی خود قرارگیرد.

0

این شرکت در مقابل این اتهام قرارگرفته که تلویزیون‌های تولیدی خود را به نحوی تنظیم می‌کند که در شرایط آزمایشگاهی مصرف کمتری در مقایسه با آنچه در استفاده‌های روزمره شاهد آن هستیم ثبت کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط گاردین، آزمایشات انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Complian TV حکایت از آن دارد که مدل‌های اروپایی تلویزیون‌های سامسونگ در شرایط آزمایشگاهی مصرف انرژی کمتری در مقایسه با شرایط طبیعی دارند. لازم به ذکر است که تلویزیون‌های سامسونگ از قابلیت نورپردازی حرکتی بهره می‌برند که بنابر ادعای این شرکت باعث کاهش میزان مصرف انرژی از طریق کم‌کردن میزان نور صفحه‌نمایش در هنگامی که تصویر حاضر بر روی تلویزیون در حال حرکت است، می‌شود. آزمایش‌های انجام شده توسط Complian TV اما حکایتی دیگر دارند. این آزمایش‌ها نشان داده‌اند که در شرایط واقعی نمایش، هیچگونه کاهش مصرفی را شاهد نیستیم که نهایتا باعث عدم کاهش مصرف انرژی و افزایش هزینه‌های مربوطه می‌شوند.samsung-tv

این در حالی است که به تازگی فولکس واگن نیز اعلام کرده یک خودرو از هر 10 خودرو دیزلی در بریتانیا به علت بهره‌گیری از دستگاهی غیرقانونی جهت تقلب در آزمایش‌های آلودگی باید به شرکت فراخوانده شود. سامسونگ اما این نتایج را رد کرده و در دفاعیه خود اعلام کرده قابلیت نورپردازی حرکتی به‌گونه‌ای طراحی شده تا بسته به ذات محتویات چندرسانه‌ای نمایش داده شده در شرایط عادی، میزان نور صفحه‌نمایش کم شود و این قابلیت برای شرایط بررسی تنها در آزمایشگاه، بهینه‌سازی نشده است.

سخنگوی سامسونگ در این خصوص می‌گوید:

 هیچ مقایسه‌ای نمی‌توان میان قابلیت نورپردازی حرکتی و مشکل ایجاد شده برای خودروهای فولکس واگن انجام داد. این ویژگی، قابلیتی نیست که تنها در طول آزمایش‌های انطباقی فعال شود. در مقابل، این تنظیمی است که در هنگام تشخیص حرکت در ویدئو باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. علاوه بر این، محتوای مورد استفاده برای آزمایش میزان مصرف انرژی توسط کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکال طراحی شده تا سطح نمایش میانگین در شرایط واقعی، آن‌هم در سطح بین‌المللی را شبیه‌سازی کند.

کمیسیون اروپا نیز نیز در گزارشی تایید کرده که هر گونه تقلب و استفاده از دستگاه‌های مجاز را بررسی می‌کند. آزمایشگاه‌های مختلف با مشاهده و بررسی رفتارهای تلویزیون‌های مختلف در طول اندازه‌گیری و سنجش‌ها از روندی برای شناسایی تقلب‌ها و دستکاری‌های احتمالی در میزان مصرف انرژی تلویزیون بهره می‌برند که این عوامل در آزمایش Complian TV ذکر نشده است.samsung-tv (1)

از سوی دیگر Rudolf Heiz مدیر پروژه آزمایشگاه Complian TV در اظهارنظری تند اعلام کرده سامسونگ تنها کلمه قانون را لمس کرده و روح آن را در محصولات خود پیاده‌سازی نکرده است.

این در حالی است که پیش از این سامسونگ مسئله رصدکردن و شنود گفتگوهای کاربران از طریق تلویزیون‌های خود را رد کرده و اعلام نموده بود تنها برخی از مدل‌های تولیدی این شرکت این فرامین‌ صوتی را رمزگذاری نمی‌کنند اما نهایتا با ادامه روند و اظهار نظرهای متخصصان امنیتی نهایتا سامسونگ پذیرفت که نیاز به تغییر و صراحت بیشتری در قوانین و سیاست‌های خود در زمینه حریم شخصی و امنیت کاربران دارد.

Telegraph

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.