گوگل در مورد انتخاب دو حرف X و P برای نامگذاری نکسوس‌های جدید توضیح داد

گوگل روز سه‌شنبهپس از درز اطلاعات فراروان نسبت به نسل جدید سری نکسوس، سرانجام از دو گوشی جدید این خانواده با همکاری ال‌جی و هواوی با نام‌های 5X و 6P در سانفرانسیسکو رونمایی کرد.

0

ما در مطالبی جداگانه به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های  نکسوس‌های جدید پرداخته‌ایم، با این حال بد نیست که بدانید تیم طراحی کننده این محصولات در پیام‌رسان Reddit  به چند سؤال مهم از جمله دلیل نام‌گذاری این محصولات و به کار گیری  دو حرف X و P در آن‌ها پاسخ دادند.

هرچند برخی بر این باورند بودند که گوگل به صورت تصادفی نام  نکسوس‌های جدید را برگزیده، با این حال بد نیست که بدانید حرف X به کار رفته در نام نکسوس 5X از نام هسته مرکزی این برند مشتق گرفته شده است. گوگل معتقد است که حرف X ناخودآگاه کاربران را به یاد برند Nexus خواهد انداخت و عدد 5 نیز نشان‌دهنده قیمت پایین‌تر آن نسبت به فبلت نکسوس 2015 بوده است.

در پس انتخاب نام نکسوس 6P نیز جریانی نهفته به گونه حرف P در آن از اول کلمه Premium به معنای خاص، اعلا و یا بسیار قابل توجه برداشته شده است. با نگاهی کوتاه بین دو دستگاه مورد بحث نیز این نکته به وضوح مشاهده می‌شود که 6P نسبت به 5X از بدنه‌ای صاف‌تر و براق‌تر علاوه بر سخت‌افزاری به مراتب قوی‌تر بهره می‌برد که به حق می‌تواند صفت یک پرچم‌دار را به دوش بکشد؛ هرچند که این مزیت نیز باعث تفاوت قیمتی 130 دلاری مابین این محصول و نکسوس 5X نیز شده است. البته تا پیش از این ادعا می‌شد که دلیل این عمر، عرضه محصولات پرچم‌داران هواوی با پیش‌بند حرف P به بازار بوده است.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.