هواوی از نوار شیشه‌ای مشکی بالای قاب پشتی نکسوس 6P‌ برای NFC‌ و آنتن‌های گوشی بهره برده است

گوگل شب گذشته پس از درز تقریباً تمامی مشخصات و تصاویری تبلیغاتی محصولات جدید سری نکسوس، از دو گوشی پرچم‌دار 5X و 6P با همکاری ال‌جی و هواوی رونمایی کرد.

0

6P‌ که به عنوان نسخه بزرگ‌تر نکسوس 2015 شناخته می‌شود، از بدنه‌ای یکپارچه آلومینیومی بهره می‌برد و در قسمت بالایی قاب پشتی، در یک برآمدگی شیشه‌ای غیرمعمول میزبان دوربینی 12.3 مگا پیکسلی است.

ممکن است برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که این نوار شیشه‌ای مشکی رنگ که شباهتی بسیاری به سر شخصیت خیالی Cylon داشته  چه کارایی خواهد داشت و به چه دلیل در این ابعاد ساخته شده است؟

جواب این سؤال بسیار ساده است؛ همان‌طور که گفته شد نکسوس 6P‌ دارای بدنه‌ای یکپارچه پوشیده شده از آلومینیوم است که به خودی خود می‌تواند به عنوان بازتاب‌دهنده سیگنال‌های رادیویی عمل کند، از این رو به محلی برای ارسال این‌گونه امواج نیاز دارد که اغلب شرکت‌ها از سرامیک و یا پلاستیک به عنوان ماده این قسمت استفاده می‌کنند، با این حال هواوی ترجیح داده آن را با لایه از شیشه بپوشاند.

از نوار شیشه‌ای مشکی رنگ تعبیه شده در قاب پشتی نکسوس 6P‌ که توسط گوریلا گلس 4 محافظت شده می‌توان به عنوان خانه‌ای یادکرد که وظیفه نگه‌داری سنسور دوربین، ماژول فوکوس خودکار لیزری، درگاه NFC، آنتن وا‌ی‌فا، بلوتوث و GPS را بر عهده دارد که البته در زیر آن از روزنه‌ای پلاستیکی برای آنتن دهی بهتر دستگاه استفاده شده است.

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.