یک شبکه تلویزیونی در سوئیس دوربین‌های خود را با آیفون 6 و مونوپاد جابجا کرده است

دوربین گوشی‌های آیفون ممکن است آنچنان که باید و شاید نظر عکاسان حرفه‌ای را جلب نکند اما این‌گونه که پیداست شبکه‌ای تلویزیونی در سوئیس از آیفون برای فیلم‌برداری استفاده می‌کند.

2

یکی از مواردی که گوشی‌های هوشمند هر ساله در آن پیشرفت چشم‌گیری دارند دوربین این گوشی‌ها است، با این حساب بدون شک روزی خواهد رسید که گوشی‌های همراه مجهز به دوربین‌های حرفه‌ای باشند که نظر هر عکاس نکته‌ سنجی را به خود جلب کند، ناگفته نماند که همین الان هم دوربین‌های به کارگرفته شده در گوشی‌های تراز اول حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

باخبر شدیم شبکه‌ محلی تلویزیونی در سوئیس دوربین‌های خود را کنار گذاشته و برای تصویر برداری از دوربین گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند، روزنامه سوئیسی Le Temps گزارش داده که ایستگاه تلویزیونی Léman Bleu در یک تصمیم مهم از تابستان گذشته تاکنون برنامه‌های زنده و غیر زنده خود را بوسیله دوربین آیفون ۶ و مونوپاد فیلم‌برداری می‌کند.

لارِنت کِلِر مدیر این شبکه تلویزیونی مدعی است فیلم‌برداران در استفاده از گوشی آیفون به جای دوربین فیلم‌برداری، احساس چالاکی بیشتری می‌کنند و از طرف دیگر این تصمیم به کاهش هزینه‌های تولید نیز منجر شده است. ناگفته نماند که این شبکه‌ تلویزیونی اولین مجموعه‌ای نیست که چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. بنا به ادعای این مدیر، تاکنون یک شبکه خبری اسکاندیناویایی نیز دوربین گوشی‌های آیفون را به دوربین‌های فیلم‌برداری خود ترجیح داده و از این گوشی برای تصویر برداری استفاده می‌کند.

خبرنگاران نیز در استفاده از دوربین آیفون، رضایت کامل دارند، آنها مدعی هستند کوچک بودن گوشی باعث می‌شود عکس‌العمل‌های سریع‌تری در حین تصویر برداری و تهیه گزارش‌های خبری داشته باشند. مدیر این شبکه محلی سوئیسی تاکید دارد که دیگر زمان تغییر فرا رسیده و دوربین‌ گوشی‌ همراه گزینه مناسبی برای جایگزینی با دوربین‌های فعلی در صحنه تصویر برداری است. جالب اینجاست که این شبکه تلویزیونی تنها چند ساعت در روز برنامه پخش می‌کند و گوشی آیفون به خبرنگاران اجازه می‌دهد برنامه‌های بیشتری را از کانال‌های آنلاین منتشر کنند.

شبکه‌ تلویزیونی فاکس ۲۴ نیز در آمریکا پیش از این به چنین اقدامی دست زده بود اما به دلیل کیفیت پایین تصاویر و فیلم‌های ضبط شده پس از مدتی این طرح را کنسل کرد. این شبکه آمریکایی پس از عدم موفقیت این طرح اعلام کرد که مشکلات فنی ایجاد شده از جانب تصویر برداران در حین فیلم‌برداری با گوشی آیفون بیشتر به عدم آگاهی این پرسنل به نکات حرفه‌ای تصویر برداری با گوشی‌های آیفون مربوط بوده است.

در کنار شبکه‌‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها نیز به این سمت گرایش دارند، روزنامه معتبر شیکاگو سان تایمز پیش از این برنامه داشت تا برای کارمندان خود دوره آموزش مقدمات عکس‌برداری با گوشی‌های آیفون را برگزار کند.

به هر ترتیب همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره شد، بدون شک در آینده شاهد پررنگ‌تر شدن دوربین‌ گوشی‌های موبایل در عرصه‌های عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای خواهیم بود.

petapixel.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    مباحث اپتیکی که کاملا مرتبط با فیزیک دوربین ها هست که اصلا در گوشی ها جایی نداره!!
    گوشی ها نزد حرفه ای های عکاسی و فیلمبرداری بازیچه ای بیش نیست و نخواهد بود
    (علی الخصوص عکاسی)

  2. Amir می‌گوید

    فقط برای خودشونو نشون دادن و تبلیغاته
    اخه حالا دوربینای آیفون خوبم باشه
    مگه میشه با دوربینای حرفه ای عوض کرد
    یا این که تیم این شبکه کلا آماتور و غیر حرفه ای هستن