آیفون 6S اپل در مجموع تنها 245 دلار برای این شرکت هزینه دارد

علاقه‌مندان به برند اپل در جریان هستند که چندی پیش‌فروش رسمی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس به صورت جهانی آغاز شده و طبق روال همه ساله اکنون کالبدشکافی آیفون ۶ اس قیمت قطعات بکار رفته در این محصول را مشخص کرده است.

5

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اعلام کردیم، قیمت نسخه پایه آیفون 6 اس از 649 دلار آغاز شده و این رقم تا مرز 949 دلار برای نسخه نهایی آیفون 6 اس پلاس نیز افزایش می‌باید. حال با بررسی‌های صورت گرفته از کالبدشکافی این محصول مشخص گردیده که چرا اپل کماکان به عنوان سودآورترین شرکت فناوری شناخته شده است.

بر این اساس تقریب زده می‌شود که سخت‌افزار به کار رفته در هر عدد آیفون 6 اس با ظرفیت داخلی 64 گیگابایتی حدود 245 دلار برای شرکت سازنده خرج تراشیده است. این در حالیست که بایستی به این رقم هزینه‌های طراحی، تولید و بازاریابی را نیز اضافه کرد که در هر حال می‌توان دریافت نسل جدید آیفون 6 اس به عنوان یک دستگاه پول‌ساز برای کوپرتینوها عمل می‌کند.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت فروش این نسخه از آیفون خارج از قرارداد به حدود 749 دلار نیز افزایش می‌یابید که این رقم در آیفون 6 اس پلاس به مراتب بیشتر می‌شود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط Teardown، اپل نسبت به سال گذشته برای تولید هر آیفون 6 اس حدود 16.5 دلار بیشتر هزینه می‌کند که به دلیل تراشه جدید، دوربین ارتقا یافته و تعبیه قابلیت تاچ سه‌بعدی در آن است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مري می‌گوید

    من که میخواستم ۶ اس بگیرم ولی با این حرفا تو سایتا مختلف پشیمون شدم تا ٧ بگیرم

  2. مرتضی می‌گوید

    پشتیبانی نرم افزاری هم که خداییش ویندوزم اینطوری نیست آیفون 4s که مال 5 سال پیشه براش ios9 اومده
    ios بهترین هست و خواهد ماند هر کی نمیخواد نخره اونی که میخره میدونه چی خریده

    1. Amir می‌گوید

      اول اینکه آیفون 4s اخر 2011 هست پس چهار سال پیش نه پنج سال
      دوم اینکه ویندوز هشت مال آگوست 2012 هست پس تا زمانی که ویندوز 10 بیاد یعنی 3.5 سال گذشته
      سوم همه گوشی های ویندوز 8 تماااااما به 10 آپدیت میشن حالا با چنتا استثنا نه فقط یه مدل 4s
      چهارم 4s که به 9 اپدیت شده فقط انگار پوستش آپدیت شده عین یک تم هیچ کدوم از اون قابلیت های خاص رو نداره که ویندوز 10 اینجوری نیست 90 درصد قابلیتاش در همه گوشیا فعاله
      پنجم اینکه کلا لفظ بهترین یعنی چی
      یکی بگه میگی iOS بهتره یعنی چی ؟

  3. مرتضی می‌گوید

    برنامه نویسای ما یه برنامه حسابداری آشغالی مینویسن میلیون میلیون پول میگیرن اونوقت هزینه سیستم عامل ios که سیستم عامل خیلی کاملی هست و هر قابلیتی داره اصلا قابل ملاحضه نیست

  4. مرتضی می‌گوید

    مثلا که چی این خبرو گذاشتین میخواین بگین ارزش خرید نداره
    آره درسته ارزش نداره تو هفته اول رکورد زد با فروش ۱۳ میلیون عدد