فناوری تاچ 3D آیفون جدید یک قابلیت پنهان دارد: بزرگ‌نمایی

همان‌گونه که پیش‌تر بارها و بارها با شما همراهان فارنت در میان گذاشتیم، نسل جدید گوشی اپل یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس علاوه بر به‌روز رسانی‌های سخت‌افزاری، به صفحه‌نمایشی با قابلیت تاچ سه‌بعدی یا همان فورس‌تاچ مجهز شده که  با استفاده از این فناوری می‌توان بر اساس فشار وارد شده به صفحه‌نمایش لمسی، از قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی بهره گرفت.

0

بر اساس وعده قبلی ساکنین کوپرتینو، روز جمعه شاهد عرضه جهانی نسل جدید گوشی‌های آیفون بوده‌ایم و کم‌کم وب‌سایت های فعال در حوزه فناوری فرصت می‌کنند بررسی‌های اولیه خود را از گوشی جدید اپل منتشر کنند.

در همین رابطه به تازگی 9to5mac با تمرکز بر روی فورس‌تاچ به کار رفته در آیفون 6 اس، منوی تنظیماتی پیرامون آن را کشف کرده که به صورت پیش‌فرض غیرفعال بوده با این حال می‌توان از آن علاوه بر کارایی‌های اعلام شده از سوی شرکت سازنده، در جهت زوم کردن لحظه‌ای بر روی تصاویر نیز استفاده کرد.

peekzoom14

این قابلیت که قابلیت سفارشی سازی داشته و در قسمت راهنما توضیحات کاملی پیرامون آن داده شده، از مسیر Settings > General > Accessibility > Zoom قابل دسترس و  فعال شدن است. بدین منظور بایستی سه انگشت خود را طبق گفته راهنما، بر روی صفحه‌نمایش دابِل تَب کرده تا آیکون هدایت‌گر نمایان شود.

peekzoomwindow

در این مرحله کافیست آیکون کنترل‌گر را در هر قسمت از صفحه‌نمایش که مایل هستید برای زوم کردن لحظه‌ای استفاده شود با لمس دائمی قرار داده، سپس ابعاد این قسمت را تعیین کنید. این قابلیت امکانی را برای کاربرانی که از وسعت دید کمتری بهره می‌برد، فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به انتخاب گزینه‌ای خاص تمامی محتویات صفحه‌نمایش را بزرگ‌تر از ابعاد معمولی مشاهده کنند. علت فعال‌سازی آن با سه انگشت نیز، تشخیص هرچه بیشتر فشار وارده توسط هرکدام از آن‌ها اعلام گردیده است.

peekzoom14

البته برای آن دسته از افرادی که تمایل ندارند یک کنترل مدام بر روی صفحه‌نمایش نشان داده شود نیز امکانی فراهم شده که اجازه می‌دهد میزان پدیدار بودن آن بر روی صفحه‌نمایش را از 5 تا 100 درصد تعیین کنند. زمانی که Zoom Controller را به کنار صفحه منتقل کنید، کماکان نمایان خواهد بود با این حال در خارج از محدوده مشخص شده فورس‌تاچ از قبل برنامه ریزی شده عمل خواهد کرد.

9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.