یک باگ قدیمی 14 ساله در مرورگر فایرفاکس با عرضه نسخه جدید آن برطرف شد

با پیچیده‌تر شدن نرم‌افزارها، تلاش برای رفع مشکلات برنامه‌نویسی پیش‌آمده در آن‌ها هم پیچیده‌تر می‌شود؛ به طوری که ممکن است بیش از یک دهه به طول انجامد. مثل باگی که مایکروسافت به کمک IBM توانست بعد از 19سال از ویندوز خود پاک کند.

0

اما حالا شرکت موزیلا توانسته بعد از 14 سال از زمانی که از وجود یک مشکل نرم‌افزاری در فایرفاکس مطلع شد، آن را حل کند. این باگ منجر می‌شد که بعضی از معروف‌ترین افزونه‌ها، مثل Adblock Plus، بیش از حد منطقی حافظه مصرف کنند.

اما حالا با حل این باگ گفته می‌شود افزونه‌ای مثل Adblock Plus به همراه فایرفاکس، چیزی حدود 90 مگابایت مصرف می‌کنند، یعنی بیش از 10 درصد کمتر از زمانی که این باگ وجود داشت.

این که چرا بعد از اینکه وجود این باگ در فروردین ماه سال 1380 رسماً گزارش و تأیید شد، بعد از 14.5 سال حل می‌شود واقعاً یک معماست، اما دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

ًUbergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.