تماشا کنید: آیا آپدیت iOS 9 گوشی آیفون 4S، آیفون 5 یا 5S شما را کندتر می‌کند؟

همواره با عرضه به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل iOS، کاربران دستگاه‌های هوشمند اپل این نگرانی را دارند که اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید ممکن است به کاهش سرعت و عملکرد گوشی‌های همراه آن‌ها منجر شود.

9

اگرچه iOS9 بدون شک سریع‌ترین و بی‌نقص‌ترین نسخه سیستم‌عامل عرضه شده توسط اپل است اما همچنان نگرانی‌هایی از بابت کاهش کارایی وجود دارد. به همین دلیل شبکه یوتیوبی iAppleBytes در اقدامی جالب به تهیه ویدئوهایی مقایسه‌ای از عملکرد iOS 9.0.1 تا iOS 8.4.1 بر روی آیفون 4S، آیفون 5 و آیفون 5S اقدام کرده است.

آنچه که به‌طور کلی در این ویدئوها به چشم می‌آید کاهش کارایی و سرعت گوشی‌های یادشده در استفاده از iOS 9 است. همان‌گونه که مطمئنا حدس زده‌اید، این کاهش کارایی بیش از هر دستگاه دیگری در iPhone 4S مشاهده می‌شود.

در هر سه ویدئوی یادشده شاهد وقفه‌هایی در عملکرد سیستم‌عامل iOS 9 در مقایسه با نسخه 8.4.1 هستیم. در آیفون‌های 4S و 5 زمان راه‌اندازی و بالا آمدن سیستم نیز در iOS 9 چندین ثانیه افزایش یافته است اما در آیفون 5S تقریبا شاهد زمانی مشابه هستیم.

عملکرد دوربین نیز در هر سه دستگاه یادشده مجهز به iOS 9/iOS 9.0.1 کاهش یافته است اما این اختلاف عملکرد در iPhone 5S خیلی جزئی‌تر به چشم می‌آید.

یکی از موارد بهبود کارایی را می‌توان در عملکرد Siri مشاهده کرد. دستیار مجازی اپل در هر بار استفاده، بر روی iOS 9 سرعت بیشتری در مقایسه با iOS 8.4.1 داشته است.

این در حالی است که نظرسنجی وب‌سایت 9to5mac نشان داده 36 درصد از کاربران شاهد کاهش چشمگیر کارایی بعد از به‌روزرسانی به iOS 9 بوده‌اند و 31 درصد نیز اعلام کرده‌اند کاهش جزئی سرعت را پس از به‌روزرسانی دستگاه‌شان تجربه کرده‌اند. با این اوصاف ویدئوهای اخیر نشان‌دهنده بهبود جزئی عملکرد در iOS 9.0.1 در مقایسه با iOS 9 هستند.

لازم به ذکر است که در هفته جاری شرکت اپل اعلام کرده بود iOS 9 بر روی 50 درصد دستگاه‌های تولیدی اپل نصب شده که این سریع‌ترین نرخ نصب سیستم‌عامل iOS در تاریخ شرکت اپل است. با این اوصاف این نسخه بدون مشکل هم نبود تا شرکت اپل مجبور به عرضه iOS 9.0.1 بلافاصله پس از عرضه iOS 9 شود و مشکلات موجود را برطرف کند.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. fatemeh93s.eshghi می‌گوید

    سلام خسته نباشیدگوشی اپل5sروآپدیت کردم نمیتونیم واردگوشی بشیم چون پیش شماره ایران رونداره چیکارکنیم

  2. Negar می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من ایفون فایو ١۶ گیگ دارم
    خاستم ای او اس رو ب ١٠ ارتقا بدم، دوستام میگن ای او اس ١٠ برای ایفون فایو سنگینه
    درسته؟! نظر شما چیه!؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله امکان کند شدنش هست

  3. میثم می‌گوید

    سلام دوستان من امروز به ورژن 9 تبدیل کردم هم کندتر شد هم وای فای هم قطع شد. اگر کسی میدونه مشکل از کجاست ممنون میشم بهم اطلاع بده .

  4. Arian می‌گوید

    من ۵ ساده دارم اپ نکنم یعنی؟
    فیفا١۶ هیچ صورته بدون لگ برام نمیاد؟

  5. همایون می‌گوید

    من دیروز به 9.0.1 آپدیت کردم مشکلی نیست و سرعت خیلی خوبه .
    اگه مشکلی تو بعضی از نرم افزارها دیده میشه باید منتظر آپدیت نرم افزار برای ورژن جدید سیستم عامل باشید مثل تاخیر در باز شدن واتس اپ …. در مجموع من راضی هستم و مشکلی ندیدم.

    1. حسن کریمی می‌گوید

      همایون جان مشکلی با صفحه کلید ندارین؟ من چندتا از کاربرها رو دیدم که صفحه کلید موقع تایپ کردن باز نمیشه و بالا نمیاد!

      1. همایون می‌گوید

        مخلصیم نه جناب کریمی عزیز من کوچکترین مشکلی با این ورژن ندارم البته گفتم ورژن جدید یعنی 9.0.1 رو نصب کردم سرعت بسیار خوبه در مصرف باتری به گمانم کمی بهبود حاصل شده و اینکه آیفون 6 دارم.

        1. حسن کریمی می‌گوید

          ممنون قربان.