9 چیزی که حالا با عرضه WatchOs 2 در اپل‌واچ قادر به انجام آن‌ها هستید

همان‌طور که چند ساعت پیش اعلام کردیم، اپل سرانجام نسخه دوم پلتفرم ساعت هوشمند خود یا همان WatchOS 2 را منتشر کرده است. به طور کلی می‌توان گفت در نسخه جدید WatchOS کارکرد دستگاه بهتر شده و به برخی از رابط‌های کاربری و برنامه‌نویسی توجه بیشتری شده است. در ادامه در فارنت همراه ما باشید تا مروری داشته باشیم بر 9 چیزی که حالا با عرضه WatchOs 2 در اپل‌واچ قادر به انجام آن‌ها هستید.

0

اجرا اپلیکیشن‌های مستقل

اپل امیدوار است با تکرار رویه‌ای که در سال 2008 برای آیفون در پیش گرفت، با اجازه دادن استفاده از سخت‌افزار اپل‌واچ، توسعه‌دهندگان بیشتری را به سوی پلتفرم WatchOs 2 جذب کند. تا پیش از این برنامه‌ها بر روی آیفون اجرا می‌شدند و کاربر تنها استریم آن را بر روی اپل‌واچ ناظر بوده با این حال این شیوه در WatchOS 2 تغییر کرده و برنامه‌ها در خود ساعت اجرا می‌شوند.

مهم‌ترین قابلیت این نسخه از پلتفرم watchOS، فراهم کردن امکان استفاده از سنسورها، میکروفون، اسپیکر، شتاب سنج به کار رفته در ساعت هوشمند اپل در اپلیکیشن های توسعه داده شده بدون وابسته بودن به گوشی آیفون است. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان زین پس می‌توانند از سخت‌افزار اصلی اپل‌واچ استفاده کرده و امکان دسترسی به حسگرهای آن را خواهند داشت.

در هر حاضر چندین اپلیکیشن کاملاً سازگار با سخت‌افزار اپل‌واچ  همچون فیس‌بوک مسنجر و Strava بر روی استور یافت می‌شود که به صورت مستقل از آیفون کار می‌کنند.

مسیریابی صوتی از طریق سیری

1441271813639216530

همزمان با عرضه iOS 9، رابط کاربری  دستیار صوتی سیری در WatchOS 2 نیز هوشمندتر از قبل خواهد بود. اکنون کاربران می‌توانند از دستیار صوتی بخواهند مکان مورد نظر را برایشان مسیریابی کند و یا مسیر حرکت وسایل نقلیه عمومی در شهرهای شهر نیویورک، سان‌فرانسیسکو، بالتیمور، شیکاگو، فیلادلفیا، واشنگتن دی سی، مکزیکوسیتی، تورنتو، لندن و برلین را بررسی نماید.

حالت شب

این قابلیت هنگامی فعال می‌شود که کاربر ساعت هوشمند خود را برای شارژ کردن رها می‌کند. با فعالکردن Nightstand Mode اپل‌واچ به حالت Snooze فرورفته‌اند و اطلاعات مهمی از قبیل میزان شارژ، زمان قرار ملاقات و یا پیام‌های دریافتی را بدون نیاز به لمس کردن صفحه نشان می‌دهد؛ البته خوشبختانه امکان شخصی‌سازی تمامی اطلاعات نشان داده شده فراهم شده است.

پاسخ مستقیم به ایمیل

1441271813690218898

در نسخه دوم پلتفرم WatchOs کاربران می‌توانند در صورت تمایل به صورت مستقیم از طریق تایپ و یا فرمان صوتی به ایمیل‌های خود پاسخ دهند. البته امکان استفاده از جملات از پیش تعیین شده و یا emoji ها نیز فراهم شده است.

مرور اطلاعات مهم با سیری

با عرضه WatchOs 2 دارندگان اپل‌واچ می‌توانند با سوایپ کردن صفحه‌نمایش، به صورت خلاصه بر مهم‌ترین رویدادهای از پیش تعیین شده نظارت داشته باشند. با این حال اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که هر بار حوصله انجام این کار را ندارند، امکانی پیش‌بینی شده که می‌توان به صورت صوتی از سیری بخواهید این اطلاعات را برای شما بازگو کند. البته از هم‌اکنون می‌توانید اطلاعات اپلیکیشن های جانبی را در صفحه Glances نیز مشاهده نمایید.

سفر در زمان

1441271813711617426

Time Travel قابلیتی است که اجازه می‌دهد با چرخاندن کلید فیزیکی رو به جلو و عقب، اطلاعات سِت شده با آن زمان همچون قرار ملاقات، وضعیت آب‌وهوا و یا یادداشت‌ها را مورد بازبینی قرار دهید.

کنترل Facetime

در اولین نسخه watchOS کاربر هیچ کنترلی بر روی برنامه برقرار تماس تصویری Facetime نداشتند، با این حال هم‌اکنون می‌توان در صورت تمایل تماس‌هایی از این دست را بر روی اپل‌واچ کنترل کرد. البته به خاطر داشته باشید که برای برقراری تماس از طریق Facetime به دوربین مجزا نیاز بوده از این رو تنها می‌توان توسط آیفون از آن بهره‌مند شوید.

گوش دادن به رادیو Beats

1441271814055612818

یک کلیک جدید به نام پخش سریع در اپلیکیشن موزیک اپل‌واچ اضافه شده است که با لمس آن می‌توانید کلیه آهنگ‌های خود را Shuffle کنید، این کلید در موزیک iOS 9 نیز وجود دارد. البته در اپلیکیشن جدید Beats اپل‌واچ همچنین می‌توان به صورت مستقیم به رادیو Beats 1 گوش داد.

امکان تنظیم زمان قفل صفحه‌نمایش

در نسخه اولیه watchOS، دستگاه پس از 10 ثانیه از آخرین فعالیت به حالت آماده به کار می‌رفت و این یکی از مشکلاتی بود که اکثر خریداران اپل‌واچ به آن اذعان کرده بودند. اکنون می‌توان بین 10 تا 70 ثانیه پس از انجام آخرین فعالیت زمان قفل شدن اپل‌واچ را تنظیم کرد؛ برای این منظور کافیست مسیر Settings > General > Wake Screen را دنبال نمایید.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.