وزیر ارتباطات از مذاکره اپراتور فرانسوی Orange با یکی از اپراتورهای ایرانی خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر تجارت خارجی و گردشگری فرانسه از مذاکره اپراتور فرانسوی Orange با یکی از اپراتورهای ایرانی خبر داد.

2

وی با تاکید بر سیاست اقتصاد مقاومتی با اعلام اینکه به دنبال روابط عادلانه در عین حفظ منافع کشور هستیم، تاکید کرد: در این کمیسیون زمینه‌های همکاری در موارد مطرح شده پیگیری و تا سفر دکتر روحانی در 17 نوامبر به فرانسه نهایی خواهد شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، واعظی در ادامه، سفر هیات‌های اروپایی به ایران را دستاورد مذاکرات وین برشمرد و گفت: وزیر کشاورزی و وزیر تجارت خارجی و گردشگری فرانسه به همراه 150 شرکت فرانسوی به ایران آمدند که در این بین 8 شرکت بزرگ ماهواره‌ای نیز حضور دارند.

Orange in Iran

وی با اشاره به چهار محور مورد مذاکره گفت: خرید تجهیزات ICT و مخابراتی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی و سنجش از دور، مشاوره و همکاری با اپراتور‌ها، مورد مذاکره و تفاهم واقع شد.

وزیر ارتباطات در زمینه همکاری در ساخت و پرتاب ماهواره ملی مخابراتی و سنجش از دور گفت: با توجه به حضور نمایندگان شرکت تالس و ایرباس در هیات فرانسوی مذاکرات با رئیس سازمان فضایی در این خصوص ادامه خواهد یافت.

واعظی با تاکید بر رویکرد ایران در زمینه استفاده از تجهیزات خارجی با کیفیت و قیمت پایین، ادامه داد: ملاک ما در استفاده از این تجهیزات همین موارد است و با توجه به اینکه شرکت‌های فرانسوی از گذشته جزو شرکت‌های دارای تجهیزات مناسب هستند، زمینه همکاری مناسب و مذاکرات در این زمینه نیز دنبال می‌شود.

وزیر ارتباطات بر استفاده از همکاری‌های مشاوره‌ای در زمینه امنیت و کیفیت شبکه نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه همکاری اپراتور‌ها نیز، اپراتور اورنج فرانسه که در 28 کشور فعالیت دارد حضور یافته که این اپراتور در حال مذاکره با یکی از اپراتورهای ایرانی است.

ماتیاس فکل وزیر تجارت خارجی و گردشگری فرانسه نیز از آمادگی این کشور در زمینه همکاری در موارد یاد شده خبر داد و گفت: آمادگی همکاری در تمام زمینه‌ها وجود دارد.

وی اجرایی شدن توافق وین را راه‌گشای روابط دو کشور دانست و اظهار داشت: امیدواریم همکاری در خصوص ماهواره ظرف چند روز آینده شروع شود.

وزیر تجارت خارجی و گردشگری فرانسه با اشاره به پیشنهاد وزیر ارتباطات ایران در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک گفت: امیدواریم در قالب این کمیسیون زمینه‌های سفر دکتر روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه در 17 نوامبر فراهم شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Lapin می‌گوید

    هر چیزی که باشه در نهایت برای افزایش توان نظامی کشور استفاده خواهد شد و چیزی به مردم عادی نمیرسه. خیلی ساده لوحانس اگر فکر کنیم حضور کمپانی مخابراتی بین المللی برای افزایش کیفیت ارتباطات کشور و سرویس دهی به مردم ایران باشه!

  2. quietly brilliant می‌گوید

    بنظرم باید زمینه رقابت سالم و مشتری مداری و عدم انحصارطلبی هم فراهم شه.تازه مذاکره هم بشه و بخوان بیان بازهم محدودیتهایی از جوانب مختلف خواهد داشت…البته اگه بذارن ک بیان!