نمایشگر تعداد ضربان قلب اپل واچ جان یک نوجوان را نجات داد

برای بسیاری ممکن است سنسورهای به کار رفته بر روی ساعت‌ها، دستبندها و گوشی‌های هوشمند کارآمد نباشد و به این قابلیت صرفاً در جهت حفظ سلامتی بیشتری نگاه کنند، این در حالیست به تازگی همین حس‌گرها باعث نجات یک نوجوان آمریکایی به نام Paul Houle Jr شده‌اند.

0

Paul Houle یک نوجوان 17 ساله امریکاییست که نمایشگر تعداد ضربان قلب ساعت هوشمند اپل واچ جان وی را نجات داده است؛ داستان از این قرار بوده که این نوجوان پس از انجام یک فعالیت فیزیکی بالا با اخطار افزایش غیرمعمول ضربان قلب از سوی اپل واچ روبه‌رو می‌گردد.

در حالت عادی ضربان قلب وی میان 60 تا 70 بار در دقیقه بوده، اما این رقم پس از آنکه Paul Houle برای انجام تمرین فوتبال به آکادمی می‌رود به طرز غیرمعمولی در ساعت 7 و 30 دقیقه به 145 تپش در هر دقیقه افزایش می‌باید. با کاهش نیافتن ضربان قلب وی پس از یک ساعت، مربی Brian Torres با مراجعه به کتابچه راهنما به غیرعادی بودن وضع وی پی برده و فوراً او را به بیمارستان منتقل می‌کند.

پس از بستری Paul Houle در بیمارستان، پزشکان درمیابند که وی به یک سندروم خفیف مبتلا شده که با انتشار بیش از اندازه  میوگلوبین پروتئین در خون به مرور زمان باعث از کارافتادن عضلات حیاتی از جمله کبد و کلیه می‌گردد، این در حالیست که در بدترین حالت ممکن است فرد مبتلا با ملک‌الموت دیداری داشته باشد !

خوشبختانه نوجوان قصه ما با مراجعه به موقع بیمارستان و پیگیری‌های لازم به هیچ یک از اثرات بیماری خود دچار نشده و هم اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد. هرچند ابزارهای هوشمند الکترونیکی می‌توانند به سلامت هرچه بیشتر بدن ما کمک کنند، با این حال این نکته را به خاطر داشته باشید که هم اکنون تلرانس سنجش این گونه دستگاه‌ها بالاست و هنوز نمی‌توان بر روی آن‌ها حساب چندانی به جای پزشک معالج باز کرد.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.