تماشا کنید: مقایسه سرعت iOS 9 در برابر iOS 8.4.1 اپل

چند روزی‌ست که iOS 9.0 رسماً معرفی و آماده‌ی دریافت شده‌است و طبق آمار به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از کاربران تاکنون گوشی‌های خود را به این سیستم‌عامل بروزرسانی کرده‌اند. حالا آزمایشی انجام شده تا ببینیم iOS 9.0 در مقابل iOS 8.4.1 چگونه عمل می‌کند.

0

Everything Apple Pro یک ویدیو درست کرده که در آن این دو سیستم‌عامل از نظر سرعت باز کردن اپلیکیشن‌ها مقایسه شده‌اند و از آن‌جا که آیفون‌های مختلف از نظر مشخصات سخت‌افزاری با یکدیگر تفاوت دارند، این آزمایش بر روی گوشی‌های آیفون 6، آیفون 5S، آیفون 5 و آیفون 4S انجام شده‌است.

با توجه به این ویدیو خواهیم فهمید که سرعت شروع به کار iOS 9.0 واقعاً از نسخه‌ی پیشین بیشتر است؛ البته نه در آیفون 4S. در این گوشی سرعت آغاز به کار دستگاه حدود 3 ثانیه نسبت به iOS 8.4.1 آهسته‌تر است. البته معقول هم به نظر می‌رسد، چرا که اپل آخرین سیستم‌عامل خود را برای سخت‌افزارهای جدیدتر بهینه‌سازی کرده است.

با این حال وقتی سراغ مقایسه سرعت باز کردن اپلیکیشن‌های مختلف در iOS 9.0 و iOS 8.4.1 می‌رویم، نتایج ناامیدکننده می‌شوند. به نظر می‌رسد باز کردن اپلیکیشن‌ها در iOS 9.0 با یک تأخیر کوچک نسبت به سیستم‌عامل قبلی همراه است.

این تأخیر خصوصاً در آیفون 4S مشهودتر است و وقتی به آیفون 6 می‌رسیم، تشخیص این تأخیر به تنهایی ممکن است سخت باشد، اما اگر در کنار یک آیفون 6 مجهز به iOS 8.4.1 بگذاریم، ملموس‌تر خواهد بود.

بنابراین اگر از آن دسته کاربرانی هستید که کار زیادی از گوشی خود می‌کشید، شاید بروزرسانی به iOS 9.0 زیاد منطقی به نظر نرسد. همچنین که تعداد زیادی از کاربران گزارش داده‌اند که پس از بروزرسانی به iOS 9.0 شاهد اشکالات نرم‌افزاری و باگ‌های بسیاری در دستگاه‌های خود بوده‌اند.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.