اپل احتمالا به‌زودی امکان حذف برنامه‌های پیش‌نصب موجود بر روی آیفون را میسر خواهد ساخت

بنابرگفته تیم‌کوک، شرکت اپل به دنبال یافتن روشی نوین به منظور امکان‌پذیر ساختن حذف برنامه‌های  از پیش‌ نصب شده و موجود بر روی آیفون که توسط کاربران استفاده زیادی هم ندارند بوده تا محیط بهتری را در قالب سیستم‌عامل iOS برای کاربران فراهم کند.

0

این برنامه‌ها، نرم‌افزارهایی هستند که معمولا در همان ابتدای راه‌اندازی آیفون خود، آن‌ها را در یک پوشه مخصوص مخفی می‌کنید. برنامه‌هایی مانند Compass,Stocks,Podcasts و نرم افزارهای مشابه اینچنینی از این دسته هستند. در مصاحبه انجام شده با BuzzFeed News، تیم کوک تصدیق کرده که کاربران اپل خواستار اضافه شدن چنین امکانی هستند و از سوی دیگر اظهار امیدواری کرده امکان حذف و جایگزینی برنامه‌های پایه‌ای مانند Messages,Safari یا Mail نیز وجود داشته باشد.

وی در این خصوص می‌گوید:

این روند، بیشتر از آنچه در نگاه اول به‌نظر می‌رسد پیچیدگی دارد. برنامه‌هایی وجود دارند که به برنامه‌ها و سرویس‌های دیگر در آیفون مربوط شده‌اند و در صورت حذف آن‌ها ممکن است باعث از کار افتادن قابلیت‌ها و یا سرویس‌های یادشده شوید. برنامه‌های هم هستند که مستقل هستند و در طول زمان ما برنامه‌ای به‌منظور ایجاد راهکاری در جهت حذف آن‌ها داریم.

بنابراین فعلا برنامه‌های اصلی و اساسی همچنان بر روی آیفون شما حضور خواهند داشت. این در حالی است که در iOS 8، شرکت اپل برنامه‌هایی مانند Health,Podcasts و Tips را به عنوان برنامه‌های از پیش نصب شده اضافه کرد و با استفاده از iOS 9 نیز شاهد برنامه‌هایی مانند Find My iPhone,Find My Friends و News به عنوان جدیدترین برنامه‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد خواهیم بود.

کوک در مصاحبه خود اذعان داشت این شرکت قصد ندارد فضای کاری شما را اشغال کند و سعی دارد کاربران خود را خوشحال و خشنود نگه دارد. با این وجود مدیرعامل اپل توضیحی در خصوص جزئیات این روش و البته زمان دقیق اجرای آن اعلام نکرده است. با شروع عرضه iOS 9 از روز جاری، مطمئنا این سیاست جدید در این به‌روزرسانی اعمال نخواهد شد یا بهتر است بگوییم حداقل در همین ابتدای کار به‌کار گرفته نخواهد شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.