8 چیزی که با اضافه شدن به آیفون 6S اپل می‌توانست آن را به گوشی بهتری تبدیل کند!

اپل فناوری‌های پیشرفته‌ای را در پرچمداران جدید خود لحاظ کرده‌ است تا این محصولاتِ تا دندان مسلح، یارای رقابت با گوشی‌های تراز اولِ رقبا را داشته باشند،‌ فناوری تاچ سه‌بعدی در کنار بدنه آلومینیومی محکم و پردازنده‌ قوی‌تر تنها قسمتی از ویژگی‌های جدید آیفون‌های 6s‌ و 6s پلاس هستند، اما در کنار تمام این موارد باز هم نکاتی به چشم می‌خورد که اپل آنها را در محصولات جدید خود از قلم انداخته است.

2

در این مقاله به مطالبی می‌پردازیم که اگر اپل آنها را برای پرچمدار جدید خود در نظر می‌گرفت بدون شک با محصولی تمام عیار روبرو بودیم. از طرف دیگر به این نکته نیز باید توجه داشت که انصاف نیست اگر طراحی زیبا و فریبنده گوشی‌های جدید اپل به همراه فناوری‌های پیشرفته‌ای که در آنها به کار گرفته شده است را نادیده بگیریم پس در همین ابتدای سخن تاکید می‌کنیم که بدون شک اپل هر چه در توان داشته برای عرضه محصولی بی‌عیب و نقص انجام داده است.

با در نظر گرفتن این موارد باز هم به خوبی می‌دانیم که بازار گوشی‌های موبایل بدون فناوری و ایده‌پردازی‌های جدید، گرم نمی‌شود، به همین منظور قصد داریم تعریف و تمجید بیش‌ از حد را کنار گذاشته و به نکاتی اشاره کنیم که لحاظ کردن آنها در آیفون‌های 6s و 6s پلاس می‌توانست گوشی‌های بهتری را روانه بازار کند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم تا پایانِ لیستِ مواردی که جای‌ آنها را در آیفون 6s‌و 6s پلاس خالی بینیم با ما همراه باشید.

1. نسبت فاصله کمتر بدنه به صفحه‌نمایش

محصولات سری آیفون همیشه به رعایت نسبت بدنه به صفحه‌نمایش مشهور بوده‌اند و آیفون‌های 6s‌و 6s‌ پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نسبت صفحه‌نمایش این گوشی‌ها به بدنه چیزی به ترتیب حدود ۶۵ و ۶۸ درصد است.

Better-screen-to-body-ratio

اما اگر همین میزان نسبت بدنه به صفحه‌نمایش را با سایر گوشی‌های تراز اول مقایسه کنیم به عددهای دیگری دست پیدا می‌کنیم. نسبت بدنه به صفحه‌نمایش بیشتر گوشی‌های تراز اول بازار حدود ۷۰ درصد است، برای نمونه می‌توانید نگاهی به گوشی‌های با صفحه‌نمایشی حدود ۵.۵ یا ۵.۷ اینچ بیاندازید، میزان فاصله قاب این گوشی‌ها تا صفحه‌نمایش آن به اندازه‌ای کم است که علی‌رغم ابعاد بزرگ‌ آن، باز هم به راحتی می‌توان گوشی‌ را به راحتی در دست گرفت. حال اگر با این پیش‌ زمینه نگاهی مجدد به آیفون 6s پلاس بیاندازیم خواهید دید که اپل می‌توانست ظرافت بیشتری را در خصوص فاصله میان قاب و صفحه‌نمایش گوشی لحاظ کند.

2. رزولوشن صفحه‌نمایش

این‌روزها گوشی‌های پرچمداری هستند که از صفحه‌نمایشی با رزولوشن 4K بهره می‌برند،‌به کارگیری این رزولوشن بالا در صفحه‌نمایش گوشی طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد اما از رزولوشن صفحه‌نمایش که بگذریم میزان تراکم پیکسلی هم عامل مهمی است که اپل می‌توانست توجه بیشتر به این نکته داشته باشد.

Resolution-iPhone-6S

صفحه‌نمایش ۵.۵  اینچی آیفون 6s پلاس از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد در حالی‌که آیفون 6s رزولوشنی برابر با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسلی در هر اینچ دارد. نمی‌توان به رزولوشن آیفون‌های جدید خرده گرفت اما باز هم اپل می‌توانست این پرچمداران را با رزولوشنی بالاتر تحویل بگیرد.

 3. اسپیکرهای استریو

گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز بهینه می‌شوند و فناوری‌های دست اول در این محصولات اعمال می‌شود اما در این بین جای تعجب است که هنوز بیشتر گوشی‌های بازار از اسپیکرهای معمولی بهره می‌برند.

Stereo-speakers

اسپیکر استفاده شده در آیفون‌‌های جدید از نوع Boombox است که برای آیفون 6s مناسب به نظر می‌رسد اما با این حال باز هم جا داشت که اپل این محصولات جدید را به اسپیکرهای استریو مجهز می‌کرد تا شنوده شش دانگ حواسش مجذوب موسیقی پخش شده با این گوشی‌ها می‌شد.

4. برآمدگی دوربین پشت گوشی

برآمدگی دوربین آیفون ۶ حس خوبی را در ذهن تداعی نمی‌کند. در حال حاضر گوشی‌های زیادی هستند که در قسمت دوربین آنها برآمدگی دارد اما اپل سعی داشته تا این برآمدگی را با لایه‌ای حلقه‌ مانند پوشش دهد که این امر باعث شده تا جلوه مناسبی نداشته باشد.

That-camera-bump

جالب اینجاست که حتی در تبلیغات آیفون ۶ نیز شاهد بودیم که حلقه برآمده پیرامون دوربین این گوشی را با فتوشاپ یا سایر ابزارهای گرافیکی حذف کرده‌اند. اما با تمام این موارد، اپل باز هم آیفون 6s و 6s پلاس خود را به نوعی طراحی کرد تا برآمدگی حلقه‌ مانند دور دوربین را از مدل قبلی خود به ارث ببرد، شما را نمی‌دانیم ولی ما معتقدیم اگر اپل برآمدگی دوربین را در قسمت پشت پرچمداران جدید خود حذف می‌کرد جلوه زیباتری به این محصولات می‌داد.

5. ضد آب بودن گوشی

گوشی‌های آیفون به این راحتی‌ها با ریختن آب صدمه نمی‌بینند و تاکنون کاربران زیادی گزارش دادند که آب بر روی گوشی آنها ریخته ولی گوشی مشکل دار نشده است.

Water-resistance

اما باز هم پشتیبانی از استاندارد‌های لازم برای ضد آب بودن گوشی موردی است که جای خالی آن در آیفون‌های جدید اپل احساس می‌شود. با این حساب اگر آیفون‌ 6s و آیفون 6s پلاس از استاندارد IP67 پشتیبانی‌ می‌کردند کاربر با اطمینان خاطر می‌توانست گوشی گران قیمت خود را در معرض آب قرار دهد.

6. باتری با ظرفیت بیشتر

آیفون 6s از مدل قبلی خود به لحاظ ابعاد مقداری ضخیم‌تر است اما این حجم بیشتر باعث نشده تا باتری با ظرفیت بیشتر در آن تعبیه شود و در کمال تعجب باتری به خدمت گرفته شده در آیفون 6s نسبت به مدل قبلی خود از ظرفیت کمتری برخوردار است.

iPhone-6S-Smaller-battery

اپل این پرچمداران را به نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل خود که آنرا iOS 9‌ می‌نامد مجهز کرده است، نسخه جدید iOS 9 امکانات ویژه‌‌ای دارد تا باتری گوشی مصرف بهینه‌ای داشته باشد اما باز هم کاربری نیست که به دنبال باتری با ظرفیت بیشتر نباشد و به این ترتیب بد نبود اگر اپل باتری بزرگتری برای گوشی‌های جدید خود در نظر می‌گرفت.

7. جای خالی قلم در آیفون 6s و به خصوص 6s پلاس به خوبی محسوس است

اپل رقیبی دیرینه‌ای به نام سامسونگ دارد که مدتهاست به قلم اِس پِن خود می‌نازد. اپل نیز برای اینکه از قافله عقب نماند امسال قلم اپل پنسیل را معرفی کرد که برای کار با آی‌پد پرو به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

Work-with-Apple-Pencil

به این ترتیب بد نبود اگر حداقل اپل قلم جدید خود را برای آیفون 6s پلاس نیز لحاظ می‌کرد تا رقیبی درخور برای گلکسی نوت ۵ سامسونگ باشد. در خصوص قلم این نکته باید ذکر کنیم که عرضه قلم برای آیفون از جانب اپل دیر و زود دارد اما بدون شک سوخت و سوز نخواهد داشت و با این حساب احتمال می‌دهیم آیفون ۷ پلاس از اپل پنسیل پشتیبانی کند.

8. قیمت متعادل‌تر برای مدل‌های مختلف آیفون از لحاظ حافظه

جالب است بدانید که اپل اعلام کرده نسخه ۱۶ گیگابایتی آیفون جدید این شرکت با نسخه ۶۴ گیگابایتی آن حدود ۱۰۰ دلار اختلاف قیمت دارد، حتی ممکن است این اختلاف در زمان عرضه نهایی بیشتر از این هم برای کاربر تمام شود.

Cheaper-storage-options

در اینکه اپل قصد دارد به هر نحو ممکن جیب خود را پر کند شکی نیست اما معلوم نیست انصاف اپل کجا رفته که فاصله‌هایی به این زیادی میان قیمت محصولاتی وجود دارد که تنها از لحاظ میزان حافظه با هم تفاوت دارند، بماند که اپل حتی از تعبیه کردن درگاه کارت حافظه نیز برای افزایش میزان حافظه گوشی‌های خود دریغ داشته است.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. گوشی می‌گوید

    کاش در مورد قیمتش هم می گفتید

  2. همایون می‌گوید

    گزینه 1 / 3 / 6 رو من موافقم چون آیفون 6 دارم و اینارو واقعن حس می کنم در مورد برآمدگی لنز دوربین گوشی درسته که اپل فکر استحکام اونو کرده ولی وقتی گوشیتو میخوای ازپشت بزاری زمین یه حس احتیاط بهت دست میده که به نظرم جالب نیست …. ولی در موارد دیگه به نظرم چندان اهمیتی نداره.