ایلان ماسک پیشنهاد بمباران اتمی مریخ جهت آماده کردن آن برای سکونت انسان را داد

در یک برنامه تلویزیونی، Elon Musk که سمت وی در حال حاضر مدیرعامل تسلا و SpaceX است از پیشنهادی غیرمنتظره به‌منظور بمباران اتمی مریخ پرده برداشت. اما آیا وی یک انسان شرور است که به دنبال راه‌اندازی جنگ بین سیاره‌ای است یا اینکه پیشنهاد وی هدف دیگری را دنبال می‌کند؟

1

طبق نظر Musk، بمباران اتمی مریخ می‌تواند سریع‌ترین روش ممکن برای تبدیل این سیاره به منطقه‌ای مناسب برای زندگی باشد. مجری برنامه هنگامی که از وی دلیل اشتیاق او به‌منظور سفر به مریخ را پرسید وی اذعان داشت که با توجه به تغییر شرایط می‌توان این سیاره را به محلی برای سکونت تبدیل کرد.

وی معتقد است دو روش به‌منظور تبدیل کردن مریخ به محلی برای سکونت انسان وجود دارد. اولین روش استفاده از روند کنونی به‌منظور انتشار گازهای گلخانه‌ای است تا نهایتا اتمسفر مریخ ضخیم‌تر شود و باعث گرمای بیشتر این سیاره شود. روش دوم که به عقیده وی سرعت بالایی دارد انداختن بمب‌های اتمی بر قطب‌های این سیاره است. وی معتقد است این امر با استفاده از یک SpacX Falcon 9 Heavy امکان‌پذیر خواهد بود.falcon-heavy

اگرچه وی جزئیات بیشتری از این روند را منتشر نکرده اما به‌نظر می‌رسد این بمباران اتمی با ذوب‌کردن یخ‌های قطبی در مدت‌ زمان کم، حجم زیادی آب و همچنین دی‌اکسید کربن (موجود در یخ دی‌اکسید کربن یا همان یخ خشک) را وارد اتمسفر کرده و این گازها عملکردی مانند گازهای گلخانه‌ای خواهند داشت. اگرچه قطب‌های یادشده به مواد رادیو اکتیو آلوده می‌شوند اما با توجه به اینکه در حال حاضر کسی قصد رفتن به این سیاره را ندارد، این مسئله چندان غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد.

geek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. زیلاکس می‌گوید

    به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
    وقتی امام زمان (ص) ظهور کنند
    خداوند جهان هستی رو به بندگان شایسته‌اش می‌دهد
    اونوقت اینها دارند مریخ رو مسکونی می‌کنند!