دلایل سونی برای اینکه اکسپریا زد 5 بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را دارد!

تولیدکنندگان مختلف از ابزارهای مختلفی برای جلب‌توجه مشتریان به‌سوی محصولات خود استفاده می‌کنند و معمولاً هم برای این کار استفاده از تبلیغات سنتی بیشتر مرسوم است. در اکثر موارد شرکت سونی هم از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه همراه باشید تا دلایل سونی برای این ادعا را بررسی کنیم.

5

سونی معمولاً برای معرفی محصولات خود از تیترهای جنجال‌برانگیز استفاده کرده و کمی چاشنی مبالغه را به آن اضافه می‌کند. این شرکت به‌تازگی آخرین پرچم‌دار خود یعنی اکسپریا زد 5 را با شعار ” بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند” معرفی کرده است.

در یکی از تبلیغات ویدئویی پرچم‌دار جدید سونی که در یوتیوب منتشر شده، این شرکت ادعا کرده است که اکسپریا زد 5 بهترین دوربین را در میان گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار داراست. این مسئله حس کنجکاوی ما را برانگیخت و ما را بر آن داشت که ببینیم چه چیزهایی در دوربین زد 5 وجود دارد که باعث شده سونی این‌چنین ادعایی بکند؟

highestresolution

سونی صفحه‌ای را به نتایج آزمایشات این گوشی اختصاص داده و در آن به جزئیات این مسئله اشاره کرده است. این شرکت طبق معمول همیشه Strategy Analytics را به کار گرفته تا عملکرد سنسور 1/2.3 اینچی Exmor RS را از جهاتی مانند حساسیت نوری، زمان فوکوس، کیفیت تصاویر و تثبیت‌کننده ویدئویی مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهد.

در آغاز سونی اعلام کرده است که دوربین زد 5 با ایزوی 12800 از این لحاظ در میان پرچم‌داران و 100 گوشی‌هوشمند پرفروش در سال 2015 اول است. فقط چند گوشی‌هوشمند بومی در ژاپن وجود دارد که در این مورد با زد 5 رقابت کرده و یا ایزوی بیشتر نسبت به آن دارند. بااین‌حال به این دلیل که آن‌ها تنها در ژاپن عرضه‌شده و در سایر نقاط جهان در دسترس نیستند، در این میان به شمار نیامده‌اند:

lightsensitive

سونی همچنین گفته است که با اکسپریا زد 5 شما بهترین دوربین را تجربه خواهید کرد و اثبات این ادعا را، نتایج به دست از نظرسنجی مقایسه 5 عکس گرفته‌شده توسط تعدادی از گوشی‌های هوشمند رقیب و ارائه آن به 200 نفر از کاربران در بریتانیا، عنوان کرده است. 33 درصد این افراد تصاویر گرفته‌شده توسط اکسپریا زد 5 را به‌عنوان رتبه اول برگزیده‌اندندان که بعد از آن آیفون 6 پلاس جایگاه دوم و گلکسی اس 6 سامسونگ مقام سوم را کسب کرده است:

Quality

یکی از محققان Strategy Analytics وظیفه داشته است که به‌منظور ارزیابی عملکرد و کیفیت تثبیت‌کننده ویدئویی و سپس مقایسه آن، از دوربین 6 گوشی‌هوشمند پرچم‌دار برای فیلم‌برداری از یک دوچرخه که به آرامی در یک جاده هموار در نور روز حرکت می‌کند، استفاده کند. در این آزمایش دوربین تمام گوشی‌ها روی تنظیمات پیش‌فرض بوده و در پایان نتیجه کار آن‌ها همه ویدئوها روی یک مانیتور 40 اینچی اچ‌دی به نمایش گذاشته شده است. در این آزمایش خاص بازهم اکسپریا زد 5 با نتیجه‌ای نوسانی، سربلند بیرون آمده است:

Stabilization

درنهایت، محققان برای اطمینان از ادعای سونی مبنی بر سریع‌ترین فوکوس خودکار و اثبات آنکه این ادعا بی‌اساس نیست از یک دوربین فیلم‌برداری اچ‌دی که قدرت تصویربرداری 240 فریم بر ثانیه داشته است برای فیلم‌برداری از زمان آماده‌سازی دوربین گوشی‌های مورد آزمایش و رسیدن آن‌ها به فوکوس واقعی و شارپ، استفاده کرده‌اند.

دوربین تمام گوشی‌های در فاصله 60 سانتی‌متری از سوژه نصب شده و محیط مورد آزمایش با یک نور استودیویی روشن بوده است. دوربین اکسپریا زد 5 با زمانی در حدود 0.2 ثانیه بسیار فراتر از سایر رقبا ظاهر شده است. البته 0.2 ثانیه بسیار بیشتر از 0.03 ثانیه‌ای است که سونی به آن افتخار می‌کرده که ظاهراً در انطباق با دستور‌العمل‌های CIPA بوده است:

focus

در انجام تمام آزمایشات برای به دست آوردن نتایج دقیق از پارامترهای یکسان و استاندارد استفاده شده است. برای مثال، در آزمایش کیفیت عکس، از 5 سناریوی مختلف نظیر تصاویر در نور کم، عملکرد زیر نور طبیعی، حالت سرعت شاتر بالا و حالت پرتره استفاده شده است. از همه مهم‌تر اینکه تمام نتایج آن در سه حالت مختلف برای رأی‌گیری به نمایش گذاشته شده است.

اول روی کاغذ گلاسه عکس در قطع A6، دومی روی خود گوشی‌ها و سوم روی مانیتور 40 اینچی. رعایت این مسائل برای استاندارد بودن آزمایشات و مقایسه‌ها و همچنین برای رضایت کاربران و هواداران متعصب به نظر کافی می‌رسد.

با این وجود برای اطمینان بیشتر، قبل از اینکه آوازه این محصول سونی به عنوان بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در محافل خبری بپیچد، می‌توان بازهم اکسپریا زد 5 را مورد آزمایش قرار دارد. درهرحال بیشتر مشتاقیم که ببینیم سونی برای رفع نواقص و مشکلات جزئی دوربین این پرچم‌دار، در آینده از چه تدابیر و الگوریتم‌های نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد.

phonearena

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. احسان می‌گوید

    شما دیگر کی هستید آخه چه ربطی به نوکیا داره این مطلب بلدین بحث راه بندازین من خودم الآن Z5 دارم حاضرم پوز تمام دوربینا رو باهاش بزنم البته قبول دارم که نویز تصاویرش یه کم زیاده اما بدون زوم با دوربینش هر دوربینی رو ضایع میکنم

  2. رومان لوپز می‌گوید

    واقعا گوشی فوق العاده قدرتمندیه

  3. Milad می‌گوید

    سالار دوربین سونی هست نو کیا فسیل شده بهتره حرف فسیل را نزنیم

  4. Amir می‌گوید

    آیا سونی جرات مقایسه با نوکیا رو هم داره؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فکر کنم اگر یه پرچمدار نوکیا بین این گوشی‌های رهبر بازار بود شرایط تغییر می‌کرد تو نمودارها