قابلیت Siri بر روی تلویزیون جدید اپل چه کارایی خواهد داشت؟

دستیار صوتی هوشمند اپل، Siri، اکنون علاوه بر گوشی‌های همراه و تبلت‌ها و اپل‌واچ این شرکت، بر روی تلویزیون ویژه این شرکت یعنی Apple TV نیز قابل استفاده خواهد بود.

0

در واقع بعد از این علاوه بر امکان پرسیدن سوال‌های مختلف از این دستیار هوشمند صوتی، می‌توانید از قابلیت تشخیص صدا در داخل کنترلر از راه دور این تلویزیون نیز استفاده کنید و به دنبال یافتن ویدئوهای موجود در میان برنامه‌های مختلف ست‌تاپ باکس باشید.

مدیر اجرایی اپل، Eddy Cue در خلال برگزاری رویداد Hey Siri شرکت اپل در خصوص این قابلیت، اینچنین گفت:

Siri به جستجو در آیتونز، Netflix، HBO و Showtime اقدام خواهد کرد و این در حالی است که به مرور زمان به تعداد سرویس‌های یادشده افزوده خواهد شد.

در زمان استفاده از این سرویس می‌توانید از سوالات پرسیده شده به زبان ساده به‌منظور یافتن محتوای مورد نظر خود استفاده کنید اما در زمان مشاهده ویدئوها نیز می‌توانید سوالاتی مشخص را از این دستیار هوشمند بپرسید.

مجموعه سوالات جالبی که می‌توانید در تبادل با Siri مطرح کنید بسیار گسترده هستند اما در ادامه به کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

?What did she say : استفاده از این عبارت به‌طور مقعطی 15 ثانیه آخر ویدئو را مجددا پخش خواهد کرد.

What are some new movies that are good to watch with kids: این سوال نیز محتویات مورد نظر را بر اساس برچسب‌گذاری مربوط به سن افراد به نمایش می‌گذارد.

?Who stars in this: این عبارت نیز اسامی بازیگران حاضر در مجموعه تلویزیونی یا فیلم مورد نظر را به نمایش خواهد گداشت.

?How did the San Francisco Giants do yesterday: چنین سوالی نتیجه مسابقات ورزشی مربوط به تیم یادشده را بر روی صحفه تلویزیون در پیش روی شما می‌گذارد.

Open Music: استفاده از این عبارت دستوری نیز برنامه اپل موزیک را برای شما اجرا خواهد کرد.

با این اوصاف برخلاف انتظارات کاربران، Siri امکان کنترل دستگاه‌های متصل به یکدیگر به واسطه استفاده از اپل تی‌وی را فراهم نخواهد کرد. این در حالی است که پیش از این مایکروسافت ایکس‌باکس و اندروید تی‌وی نیز از قابلیت ارسال فرامین صوتی بهره‌مند شده بودند.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.