چیپ‌های رم جدید LPDDR4 سامسونگ راه را برای حضور رم‌های 6 گیگابایتی در گوشی‌های هوشمند هموار می‌کند

سامسونگ روز‌به‌روز محصولات نیمه‌ رسانا خود را بهینه می‌کند،‌ به این ترتیب هر از گاهی شاهد  اخبار پردازند‌های جدید در کنار حافظه‌های NAND از جانب این غول‌کره‌ای هستیم، اخیراً نیز صحبت‌ از حافظه‌های جدیدی است که انتظار می‌رود با عرضه آنها حتی فروش گوشی‌های همراه این شرکت تحت تاثیر قرار بگیرد.

1

این حافظه‌های جدید ۱۲ گیگابیت ظرفیت دارند، توجه داشته باشید که در اینجا همان گیگابیت درست است و آنرا با گیگابایت که بیشتر به چشم آشناست اشتباه نگیرید،در حال حاضر سامسونگ رم‌های جدید خود را با نام LPDDR4 RAM می‌نامد.

سامسونگ موفق شده تا در تراشه‌های ۲۰ نانومتری فعلی میزان حافظه بیشتری را به خدمت بگیرد، با این حساب در آینده می‌توان امید داشت تا شاهد گوشی‌ و تبلت‌هایی باشیم که به ۶ گیگابایت رم مجهز باشند بدون اینکه ساختار داخلی آن‌ها تغییر کرده باشد.

لازم به ذکر است که اشاره کنیم هر بایت میزان ۸ بیت را در خود ذخیره می‌کند با این حساب ۱۲ گیگابیت برابر با چیزی حدود ۱.۵ گیگابایت است. به این ترتیب میزان ۱.۵ گیگابایت حافظه به خودی خود پیشرفت زیادی نیست اما جالب است بدانید تراشه‌های ۲۰ نانومتری قبلی سامسونگ قادر بودند ۸ گیگابیت در خود نگه دارند، این مقدار برابر با ۱ گیابایت رم بود.

چیپست‌های ۱ گیگابیتی قبلی سامسونگ اگر باهم ترکیب شوند به راحتی قادر هستند میزان ۲ تا چهار گیگابایت رم را در اختیار کاربر قرار دهند. اما با این فناوری جدید همان تراشه‌ها قادر هستند تا ۱۲ گیگابیت حافظه را تولید کنند. به این ترتیب سازندگان موبایل با ترکیب چهار چیپست جدید قادر هستند به میزان ۶ گیگابایت رم دسترسی پیدا کند بدون اینکه تغییرات به خصوصی در ساختار گوشی‌های خود ایجاد کنند.

در این بین ذکر این نکته نیز جالب است که در حال حاضر تنها سامسونگ به چنین فناوری دست پیدا کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت ترکیب رم‌های LPDDR4‌ به عنوان سریع‌ترین حافظه‌ موجود در بازار به همراه پردازند‌های ۶۴ بیتی، سامسونگ را قادر می‌سازد تا گوشی‌های بسیار قدرتمند و سریعی در آینده روانه بازار کند.

البته سامسونگ تاکنون در خصوص پرچمدار نسل بعدی خود سکوت اختیار کرده و با این حساب نمی‌توان روی به کارگیری رم‌های جدید در این محصول حساب باز کرد. اما احتمال استفاده سامسونگ از این رم‌های جدید در گلکسی نوت بعدی محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ََAmir می‌گوید

    رم 20 گیگم برای این اندروید کمه