کوالکام: 30 گوشی هوشمند بر پایه اسنپ‌دراگون 820 در حال توسعه برای عرضه به بازار هستند

مدتی است صحبت‌های زیادی در خصوص اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوالکام به گوش می‌رسد،‌ ظاهرا این صحبت‌ها بی‌دلیل نیست چراکه یکی از مدیران ارشد کوالکام مدعی است در حال حاضر ۳۰ گوشی هوشمند در حال توسعه برای به کارگیری این پردازنده قدرتمند هستند.

0

همان‌گونه که گفته شد شایعات زیادی حول و حوش اسنپ‌دراگون 820 مطرح شده است، در بعضی از این شایعه‌ها مشخصات فنی این محصول ذکر شده و گاهی اوقات نیز این خبر به گوش می‌رسد که سامسونگ در حال آزمایش این پردازنده است تا آنرا در پرچمدار بعدی خود که همان گلکسی اس 7 خواهد بود استفاده کند.

به هرترتیب باید گفت کوالکام مشغول ساخت تراشه‌ سیلیکونی بسیار دقیق و ظریفی است به خصوص که گفته می‌شد اسنپ‌دراگون 810 این شرکت از مشکل حرارت رنج می‌برد.

بر اساس گزارش‌های جدید، فرانک مِنگ، مرد شماره یک کوالکام مدعی است شرکت‌های سازنده‌ گوشی‌ موبایل از سرتاسر دنیا به استفاده از این تراشه در محصولات تراز اول خود ابراز تمایل کرده‌اند. همان‌گونه که اشاره شد، منگ مدعی است حدود ۳۰ شرکت در حال حاضر مشغول به توسعه‌ گوشی‌های موبایل با این پردازنده هستند.

کاملاً‌ بدیهی است که مِنگ در توضیحات خود نامی از این شرکت‌ها به میان نیاورد اما بدون شک چشم شرکت‌های معتبری نظیر سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، شیائومی، ZTE به چیپست اسنپ‌دراگون 820 است. پیش‌ از این مطرح شده بود که کوالکام نسخه آزمایشی چیپست اسنپ‌دراگون 820 را حدود یک ماه دیگر در مهر ماه در اختیار شرکت‌های تولید کننده موبایل قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توان امید داشت که پس از عرضه آزمایشی این محصول، اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی آن به بیرون درز کند.

چیپست اسنپ‌دراگون 820 به گفته کوالکام به  هسته‌های قابل تنظیم مجهز است و از چی‌پی‌یو آدرنو 530 بهره می‌برد، چیپست جدید Hexagon 680 DSP  به همراه قابلیت تشخیص بدافزار از سایر مواردی است که انتظار آنها را در این چیپست پرطرفردار توقع داریم.

اگر به بحث‌های سخت‌افزاری چیپست‌های موبایل علاقه‌ داشته باشید حتماً در جریان هستید که چیپست اسنپ‌دراگون 810 از مشکل حرارت رنج می‌برد اما منابع مطلع گزارش داده‌اند که در ساخت اسنپ‌دراگون ۸۲۰ از فناوری ۱۴ نانومتری FinFET سامسونگ استفاده می‌شود تا نگرانی در خصوص گرم شدن آن به طور کلی بر طرف شود.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.