نتایج بنچمارک نیز تائید می‌کنند که اکسپریا زد 5 پرمیوم تنها در برخی اپلیکیشن‌ها از صفحه‌نمایش 4K بهره خواهد برد

سونی در جریان برگزاری رویداد IFA 2015 از گوشی‌های هوشمند سری Z5 خود رونمایی کرد که یکی از گوشی‌های این سری که نظر اغلب رسانه‌ها و کاربران این حوزه را به خود جلب کرده، اکسپریا Z5  پرمیوم است چرا که اولین گوشی هوشمندی است که از صفحه‌نمایش با رزولوشن 4K برخوردار است.

1

اما آن‌گونه که پیش از این گفتیم این صفحه‌نمایش همیشه 4K نیست. رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل این صفحه‌نمایش تنها برای تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود و در اکثر اوقات صفحه‌نمایش رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل فول اچ‌دی خواهد داشت.

این مسئله زمانی اثبات شد که بنچمارک‌ منتشرشده در سایت GFXBench نام این گوشی‌هوشمند را در لیست گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی قید کرده بود.

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده است، صفحه‌نمایش 4K تنها زمانی به کار می‌آید که کاربر در حال تماشای عکس و یا ویدئو باشد. حتی زمانی که کاربر مشغول انجام بازی‌های ویدئویی است، رزولوشن صفحه‌نمایش به حالت فول‌ اچ‌دی بر خواهد گشت و دیگر 4K نخواهد بود.

Sony-Xperia-Z5-Premium-is-run-through-the-GFXBench-benchmark-test-(1)

با چک کردن عملکرد گرافیکی این گوشی، مشخص شد که اکسپریا Z5 پرمیوم نسبت به دیگر محصولات سری Z5، گرافیک 3D را با یک نرخ فریم پایین‌تر اجرا می‌کند.

Sony-Xperia-Z5-Premium-is-run-through-the-GFXBench-benchmark-test

در بنچ‌مارک Manhattan مشخص گردید که اکسپریا Z5 کامپکت از عملکردی گرافیک 3D برتری با نرخ فریم 37.8 فریم بر ثانیه برخوردار است. اکسپریا Z5 نیز از نرخ فریم 18.8 بهره برده که این میزان برای گوشی‌هوشمند مورد بحث ما یعنی اکسپریا  Z5 پرمیوم 18.7 فریم بر ثانیه است.

اگر چه این موضوع را باید در نظر داشت که در حال حاضر محتوای قابل نمایش در یک صفحه نمایش 4K به آن اندازه در دسترس و فراوان نیست و مهم‌ترین کاربرد این صفحه نمایش در واقع تماشای فیلم‌های موجود و فیلم‌های گرفته شده با دوربین خود گوشی است.

در حال حاضر بازی‌های ویدئویی برای تلفن‌های همراه نیز همچنان از چنین کیفیتی برخوردار نیستند و سیاست سونی در انجام چنین امری که احتمال فراوان به منظور کاهش مصرف شارژ باتری صورت گرفته منطقی و مناسب به نظر می‌آید.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ََAmir می‌گوید

    هوشمند بودن یعنی همین