ادبلاک پلاس پس از عرضه نسخه اندروید مرورگر خود به دنبال راه‌حلی برای عدم نمایش تبلیغات در iOS است

همزمان با آماده‌سازی اپل به‌منظور تجهیز مرورگر سافاری نسخه گوشی‌های همراه به قابلیت جلوگیری از نمایش تبلیغات در نسخه جدید iOS 9، به‌نظر می‌رسد Adblock Plus نیز به دنبال ابزار ویژه‌ای است تا به صورت مکمل به جلوگیری از نمایش تبلیغات در پلتفرم گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند اپل کمک کند.

0

مرورگر Adblock که در واقع کاری از گروه نرم‌افزاری Adblock Plus است به بهترین شکل ممکن برای استفاده بر روی آیفون و آی‌پد بهینه‌سازی شده و همان‌گونه که از عنوان آن مشخص است بر روی جلوگیری از تبلیغات درون برنامه‌ای تمرکز نخواهد کرد و در واقع یک مرورگر مستقل طراحی شده برای سد کردن تبلیغات بر روی مرورگر وب گوشی‌های هوشمند است.

شرکت آلمانی تولید کننده این نرم‌افزار اعلام کرده این برنامه برپایه مرورگر Kitt تولید شده که در واقع یک پلتفرم ویژه برای iOS در جهت تسهیل امور برای توسعه‌دهندگان به‌منظور تولید مرورگرهای شخصی‌سازی شده است. این مرورگر تنها تبلیغات آزاردهنده را سد خواهد کرد و تبلیغات دیگر به‌طور پیش‌فرض نمایش داده خواهند شد تا شما شخصا در خصوص نمایش و یا عدم نمایش آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.

امروز همچنین شاهد عرضه مرورگر Adblock Plus بر پایه فایرفاکس برای اندروید بودیم. این در حالی است که چهار ماه از معرفی نسخه آزمایشی این مرورگر می‌گذرد. پیش از این نیز در سال 2013 نسخه دیگری از این مرورگر بر روی پلی‌استور گوگل قرارگرفته بود اما گوگل به دلیل تمرکز آن بر روی تبلیغات درون برنامه‌ای، نسخه یادشده را از پلی‌استور حذف کرد. با این اوصاف همچنان می‌توانید این برنامه را از منابع معتبر دیگر دانلود و نصب کنید.

سخنگوی شرکت Adblock Plus در این خصوص می‌گوید:

ما ماه‌هاست که در حال توسعه این مرورگر هستیم و این اقدام ما حتی به پیش از رونمایی اپل از iOS 9 بازمی‌گردد.

علاوه بر برنامه مرورگر یادشده، این شرکت اعلام کرده راه‌حلی برای استفاده از ابزارهای جدید اپل به‌منظور جلوگیری از نمایش تبلیغات در سافاری دارد. این در حالی است که عدم نمایش تبلیغات به یک رویه معمول در مرورگرها تبدیل شده و شایعاتی مبنی بر تلاش برخی آگهی‌دهندگان به منظور خروج از لیست سیاه نیز به گوش می‌رسد.

به‌منظور جلوگیری از ازدیاد فعالیت‌های شرکت‌های مقابله‌کننده با نمایش تبلیغات، مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف دور هم گردآمده‌اند تا بتوانند راه‌حل‌هایی برای دورزدن تکنولوژی جلوگیری از نمایش تبلیغات ایجاد کنند. با این اوصاف این تلاش‌ها در حد تکنولوژی‌های مبارزه با نمایش تبلیغات گسترده نیستند. گزارش‌ها حکایت از استفاده چیزی در حدود 200 میلیون نفر در سراسر جهان از این تکنولوژی دارند.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.