سامسونگ ده هزار نفر از کارکنان دفتر مرکزی خود را اخراج می‌کند

در خبرها داشتیم که اچ‌تی‌سی کار و کاسبی سکه‌ای ندارد و از لیست ۵۰ شرکت برتر بازار سهام تایوان تنزل کرده است، این‌گونه که پیداست بازار گوشی‌های هوشمند رونق خود را از دست داده چرا که سامسونگ نیز از اخراج  ده هزار نفر از کارکنان دفتر مرکزی خود به دلیل کسادی بازار خبر داده است.

0

سامسونگ را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌ موبایل در دنیا می‌شناسیم، این غول بزرگ‌ کره‌ای، هر فصل روزگار کساد تری را نسبت به فصل گذشته تجربه می‌کند. سامسونگ پس از عرضه گلکسی اس ۵ و عدم موفقیت این گوشی در غلبه بر بازار رکود شدیدی را تحمل کرد، این شرکت تابستان گذشته با کاهش سود ۶۰ درصدی روبرو شد.

پس از این تجربه تلخ،‌سامسونگ هرچه داشت در چنته گذاشت تا با عرضه گلکسی اس ۶ که از طراحی جدید و جذابی بهره می‌برد بتواند کفه ترازوی بازار را به نفع خود تغییر دهد، اما این پرچمدار خوش قد و بالا نیز آن‌گونه که باید و شاید نتوانست انتظارات سامسونگ را در فروش برآورده کند و در پنج ماه گذشته ارزش بازار این شرکت ۴۰ میلیارد دلار افت کرده است.

در نیمه دوم سال جاری نیز فروش کلی گوشی‌های سامسونگ ۳ درصد کاهش داشته است، این شرکت جای خود را به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های موبایل در چین نیز از دست داد و دیگر بازار این کشور  که به عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های موبایل در دنیا شناخته می‌شود در اختیار سامسونگ نیست.

البته شرکت‌های تولید کننده موبایل کره‌ای به اندازه‌ای توانسته‌اند سودآوری داشته باشند که به این بادها نلرزند اما باز هم در این بازار پررقابت جبران کردن آنچه از دست داده‌اند به این راحتی‌ها نخواهد بود.

به هر ترتیب همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد، بر اساس گزارش روزنامه‌های کره‌ای، ۱۰ درصد از کارکنان سامسونگ در مقر اصلی این شرکت واقع در شهر سووُن کار خود را از دست خواهند داد. نهم تیر ماه گذشته سامسونگ در مجموع ۹۸،۹۹۹ نفر کارمند در مقر اصلی خود داشت که این تعدیل نیرو باعث می‌شود حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان این شرکت در قسمت‌های مختلف شغل خود را از دست بدهند.

چونگ چانگ،‌کارشناس اقتصادی کره‌ای در گفتگو با بلومبرگ مدعی شده تعدیل نیرو راحت‌ترین راه برای کاهش هزینه‌های هر شرکتی است اما بدون شک این عمل عواقب خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

در این بین اپل نیز بیکار نبوده و با عرضه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس توانسته در بازارهای مختلف در مقابل محصولات سامسونگ به خوبی قد عَلم کند. نسل جدید آیفون این شرکت نیز به تازگی معرفی خواهد شد و سامسونگ برای اینکه پیش‌دستی کند گلکسی نوت ۵ را با هدف جذب کاربران روانه بازار کرده است.

در مجموع باید گفت با توجه به مواردی که ذکر شد،‌تعدیل نیرو یکی از گزینه‌های پیش روی سامسونگ در جهت کاهش ضرر این شرکت بزرگ است که امیدواریم این تصمیم نتیجه بدهد و شاهد نوآوری‌های بیشتری از سامسونگ در زمینه گوشی‌های همراه باشیم.

androidheadlines.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.