اکسپریا زد 5 اولین نیست! ؛ با 5 گوشی هوشمند موجود مجهز به حسگر اثر انگشت در لبه کناری آشنا شوید!

قابلیت تشخیص اثرانگشت رفته رفته به ویژگی اصلی پرچمداران اندرویدی برندهای مختلف تبدیل می‌شود و بعضا حتی در گوشی‌های میان‌رده بازار نیز به کار گرفته شده است. با توسعه پرداخت‌های تحت گوشی‌های همراه به عنوان جایگزینی برای کارت‌های اعتباری، رفته رفته بر استفاده از این تکنولوژی افزوده خواهد شد.

2

از سوی دیگر قابلیت‌هایی مانند بازکردن قفل صفحه‌نمایش گوشی، ایمن‌سازی بیش از پیش برنامه‌های مختلف و اجرای آن‌ها با قراردادن انگشت بر روی سنسور یادشده از دیگر مزایای این سنسورها هستند. برخی از این سنسورها قابلیت‌های دیگری مانند استفاده در پیمایش میان‌ منوها و کارایی به عنوان کلید بازگشت نیز دارند.

مطمئنا استفاده از این سنسورها علی‌رغم مزایای یادشده باعث بالاتر رفتن قیمت تمام شده محصولات خواهند شد. شرکت‌های سازنده معمولا این سنسورهای تشخیص اثرانگشت را در کلید هوم موجود در زیر صفحه‌نمایش تعبیه می‌کنند که همین مسئله باعث اجبار به استفاده از این کلید و البته ایجاد مشکل در افزایش نسبت صفحه‌نمایش به بدنه گوشی خواهد شد.Fingerprint-scanner

با این وجود در دستگاه‌های جدیدی مانند گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس همچنان شاهد نسبت خوب صفحه‌نمایش به بدنه هستیم اما در خصوص دستگاه‌های هوشمند تولیدی شرکت اپل همچنان شاهد پنل‌های بزرگ به جهت تعبیه کلید هوم هستیم.

شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که محلی جدید برای سنسور تشخیص اثرانگشت در نظر گرفته‌اند. به‌عنوان مثال هواوی در Mate 7 این سنسور را در قسمت پشتی قرارداده اما این مسئله باعث خواهد شد نتوانید پرداخت‌های خود را به‌واسطه قرارگرفتن سنسور در قسمت زیرین گوشی به راحتی و با قراردادن گوشی بر روی پیشخوان تایید کنید. به همین دلیل هواوی در دستگاه هوشمند جدید خود Honor 7i این سنسور را به قسمت سمت چپ گوشی و دقیقا در زیر انگشتان شما انتقال داده تا همواره در دسترس شما باشد.

همین به‌کارگیری باعث شد درب‌های استفاده از باریک‌ترین ماژول تشخیص اثرانگشت با مدل FPC1145 در کلیدهای قفل/روشن و خاموش باز شوند تا پس از این شاهد گوشی‌های بیشتری با تعبیه سنسور در قسمت کناری گوشی باشیم. در ادامه به این گوشی‌های هوشمند اشاره‌ای خواهیم کرد.

Huawei Honor 7i

به جز بهره‌گیری از دوربین دوکاره 13 مگاپیکسلی که می‌توانید با چرخش آن، در گرفتن عکس‌های سلفی نیز از سنسور یادشده بهره ببرید، Honor 7i از نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بسیار عالی و البته ویژگی‌های سخت‌افزاری خوب به عنوان یک میان‌رده قدرتمند بهره می‌برد.Huawei-Honor-7i-0

این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، پردازنده اسنپ‌دارگون 616، 2 و یا 3 گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی در کنار باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

سه‌گانه‌های اکسپریا زد 5

در نمایشگاه IFA 2015 شاهد رونمایی سونی از سه دستگاه هوشمند جدید سری اکسپریا زد 5 بودیم. اکسپریا زد 5 کامپکت از صفحه‌نمایش 4.6 اینچی بهره می‌برد و این در حالی است که اکسپریا زد 5 معمولی به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی و زد 5 پرمیوم به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی تجهیز شده است.

سه‌گانه یادشده از تراشه اسنپ‌دارگون 810 در کنار دوربین 23 مگاپیکسلی با سریع‌ترین فوکوس خودکار بهره می‌برند و سنسور تشخیص اثرانگشت در آن‌ها در قسمت کناری قرارگرفته است.

Nextbit Robin

در این پروژه جالب و جذاب شاهد گوشی هوشمند جدیدی هستیم که با بهره‌گیری از فضای ابری به روشی نوین و متفاوت از دیگر گوشی‌های هوشمند، شما را از استرس همیشگی نداشتن فضای ذخیره‌سازی کافی رها می‌کند.

The-NextBit-Robin (1) The-NextBit-Robinاین دستگاه هوشمند نیز از اسکنر تشخیص اثرانگشت در کلید قفل کردن گوشی بهره می‌برد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. alimp می‌گوید

    تیتر میزنید z5 اولین گوشی با سنسور اثر انگشت نیست بعد توی متن z5 رو هم گذاشتید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نوشتیم اولین نیست ننوشتیم دومی یا سومی نیست که!