هشدار: این اپلیکیشن مستهجن اندرویدی اطلاعات شما را تا زمان دریافت پول به گروگان می‌گیرد!

یک برنامه اندرویدی که با وعده ارائه محتویات مستهجن بر روی دستگاه‌های اندرویدی کاربران را به نصب نرم‌افزار بر روی گوشی‌های هوشمند ترغیب می‌کند نهایتا باعث خواهد شد اطلاعات کاربر به گروگان گرفته شود!

1

این برنامه با عنوان ادلت پلیر که البته در گوگل پلی ارائه نشده است به‌راحتی و با جستجویی ساده در موتور جستجوگر گوگل در دسترس کاربران قرارمی‌گیرد. پس از نصب، این برنامه از کاربر درخواست مجوز به‌منظور رهگیری فعالیت‌های مرتبط با بازکردن قفل صفحه‌نمایش را خواهد کرد.

همین امر پرچم قرمزی است که کاربران باید به آن توجه کنند اما متاسفانه اکثریت ما بدون توجه به معنای پیغام‌های نمایش داده شده گزینه فعال‌سازی را به‌منظور دسترسی هرچه سریع‌تر به برنامه انتخاب می کنیم. با اعطای مجوزهای مورد نیاز، این برنامه خیلی آرام و بی سروصدا برنامه دیگری با عنوان test.apk را بر روی دستگاه هوشمند شما نصب می‌کند. دلیل نصب این برنامه هنوز مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد این قسمت از برنامه جنبه تحلیل و شناسایی دستگاه را داشته باشد.

در هنگام استفاده از این پلیر، این برنامه به‌طور خودکار دستگاه شما را به‌منظور تجهیز یا عدم تجهیز به دوربین جلو مورد بررسی قرارمی‌دهد و نهایتا یک عکس از شما می‌گیرد. این بدافزار نهایتا دستگاه شما را قفل کرده و از تصویر گرفته شده به‌منظور ایجاد یک بدافزار گروگان‌گیر اطلاعات استفاده می‌کند تا برای آزادی دستگاه شما 500 دلار طلب کند.

صفحه مربوط به این بدافزار به‌گونه‌ای طراحی شده تا حتی با راه‌اندازی مجدد دستگاه نیز همچنان بر روی صفحه باقی بماند و به شما امکان استفاده از دستگاه را نخواهد داد. با این اوصاف نیازی به پرداخت این مبلغ نبوده و کاربر می‌تواند با راه‌اندازی دستگاه در حالت Safe Mode، دسترسی‌های برنامه را ساقط و نهایتا آن را حذف کند.

مدنظر داشته باشید که دانلود و نصب برنامه از گوگل پلی و منابع معتبر می‌تواند به عنوان اقدام پیشگیرانه جهت جلوگیری از آلودگی دستگاه به چنین بدافزارهایی مدنظر قرارگیرد.

cultofandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. زیلاکس می‌گوید

    یک دلیل دیگه که از پورنوگرافی فاصله بگیریم