حالا فناوری واقعیت مجازی می‌تواند ما را به بازدید بزرگترین موزه‌های جهان ببرد!

فناوری‌های جدید در حالی که هنوز خود را پیدا نکرده‌اند به بازار راه‌ پیدا می‌کنند، واقعیت مجازی نیز از این روند جدا نیست و هنوز این تکنولوژی جدید جای خود را در میان مردم آن‌گونه که باید پیدا نکرده که شاهد معرفی جنبه‌های مختلف آن هستیم، در حال حاضر باخبر شدیم که در کنار بازی با استفاده فناوری واقعیت مجازی می‌توانید به بازدید بزرگ‌ترین موزه‌های جهان نیز بروید.

0

همان‌گونه که ذکر شد واقعیت مجازی می‌تواند جنبه‌های مختلفی را پوشش دهد، در این بین شرکت خلاق ریلُودِد استودیو (Reloaded Studio) پروژه جدیدی را با استفاده از این فناوری نوظهور شروع کرده‌ است.

این شرکت با همکاری شرکت سازنده هدست‌ واقعیت مجازی WoofbertVR اقدام به ساخت مجازی قسمتی از گالری کورتالد (Courtauld Gallery) کرده است،‌ در این موزه که در لندن انگلستان واقع است، آثار پست امپرسیونیسمی از هنرمندانی نظیر ادوار مانه (Édouard Manet)، کلود مونه (Claude Monet)، کلود مونه (Claude Monet) و پیر اگوست رنه (Pierre-Auguste Renoir)‌وجود دارد.

museum-vitual-reality-01

نیل گِیمن (Neil Gaiman) نویسنده و نقاش معروف معاصر با استفاده از این هدست چرخی در دنیای مجازی این موزه زده و مدعی است فناوری واقعیت مجازی تاکنون بیشتر در بازی‌ها طرفدار داشت اما انجام پروژه‌هایی نظیر آنچه برای مجازی سازی موزه انجام شده است می‌تواند نوید بخش گسترش دامنه فناوری واقعیت مجازی در سایر زمینه‌ها باشد.

شرکت ریلودد استودیو در زمینه واقعیت مجازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اخیرا فیلیپ موزِز و مایکل جِنگ نیز به این شرکت پیوسته‌اند. فیلیپ موزز پیش از این در ساخت فیلم‌های سینمایی نظیر آلیس در سرزمین عجایب و شهر گناه دست داشته است.

museum-vitual-reality

جِنگ نیز به عنوان مدیر پژوه و مشاور بازرگانی با موسسه جهانی KOTRA همکاری می‌کرده است. به غیر از پروژه ساخت موزه به صورت مجازی، این شرکت در حال ساخت بازی نظامی برای هدست‌های واقعیت مجازی نیز می‌باشد.

به هر ترتیب امیدواریم فناوری واقعیت مجازی به غیر از بازی‌های کامپیوتری در سایر زمینه‌ها نیز به خدمت گرفته شود و شاهد پروژ‌های آموزشی بیشتری از این قبیل در آینده باشیم.

venturebeat.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.