علاقه عجیب طراحان گوگل و لنوو به استفاده از یک زاویه یکسان حرف “e” در لوگوهای خود
امسال دو برند بسیار بزرگ در دنیای فناوری به طراحی دوبارهی لوگوی خود مبادرت کردند. یکی از آنها شرکت لنوو در ماه خرداد و دیگری گوگل بود که همین چند روز پیش لوگوی خود را تغییر داد. اما شباهت جالبی بین لوگوی این دو شرکت وجود دارد. با فارنت همراه باشید!
هر دو شرکت در لوگوی خود از حرف e اریب و کج شده استفاده کردهاند اما وقتی کمی با دقت بیشتر به لوگوی آنها نگاه کنیم متوجه میشویم که به طور قابل توجهی حرف e در این دو لوگو با یکدیگر یکسان هستند. البته این شباهت کاملاً اتفاقی است اما به طور قطع این اتفاق سبب میشود تا این دو شرکت در هنگام کار با یکدیگر به لحاظ بصری نیز بتوانند هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
وقتی از یکی از طراحان به نام توبیاس فریری جونز (Tobias Frere-Jones) سوال کردند که نظرش دربارهی لوگوی جدید گوگل چیست، چنین پاسخ داد:
واقعاً امیدوارم که حرف e تبدیل به یک موضوع حساس و سوال برانگیز نشود.
شرکتهایی بسیاری وجود دارند که همچون گوگل و لنوو در نام خود دارای حرف e هستند ولی این که این دو شرکت دقیقاً از یک نوع استایل در لوگوی خود برای حرف e استفاده کردند شاید واقعاً نمایانگر یک موضوع خاص در آینده باشد.