مایکروسافت به کاربرانی که در بینگ به دنبال فایرفاکس و کروم هستند مرورگر اج را پیشنهاد می‌دهد!

شواهد حاکی از آن است که مایکروسافت تمام تلاش خود را می‎کند تا کاربران ویندوز 10 را مجاب به استفاده از مرورگر اج کند به طوری که از موتور جستجوگر بینگ نیز برای این تبلیغ استفاده می‎کند. با فارنت همراه باشید!

0

مایکروسافت اج جدیدترین مرورگر شرکت مایکروسافت است که بصورت پیش‎فرض در تمام نسخه‎های ویندوز 10 ارائه شده است. این مرورگر از ویژگی‎های بسیار خوبی برخوردار است و نشان می‎دهد که تفاوت‎هایی زیادی با مرورگر قدیمی اکسپلورر دارد. به نظر می‎رسد که مایکروسافت تلاش می‎کند تا نظر کاربران بیشتری را به سوی مرورگر اج جلب کند که این تلاش نیز شامل تشویق به دانلود این مرورگر از راه‎های مختلف می‎شود.

Maldar-get-chrome

همان‎طور که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید به نظر می‎رسد که اگر کاربری که از ویندوز 10 استفاده می‎کند (حتی اگر کاربر در حال استفاده از مرورگر اج باشد) در موتور جستجوگر بینگ عبارت کروم (Chrome) را جستجو کند، پیغامی در بالای نتایج جستجو نقش می‎بندد که مایکروسافت به شما استفاده از مرورگر اج را پیشنهاد می‎کند. این پیغام در حالت جستجوی عبارت فایرفاکس (Firefox) نیز نمایش داده می‎شود. این پیغام برای کاربران نسخه‎های دیگر ویندوز و یا کاربران مک در هنگام جستجوی عبارات ذکر شده، به نمایش درنخواهد آمد.

Maldar-use_firefox

با کلیک بر روی دکمه‎ی Learn Why، کاربر به وبسایت مایکروسافت اج منتقل می‎شود که در آن صفحه ویژگی‎ها و مزایای استفاده از مرورگر اج نظیر ابزار یادداشت و علامت‎گذاری بر روی صفحات وب (Annotation Tool and Web Note)، دستیار مجازی کورتانا (Cortana) و حالت خواندن مطالب بدون نمایش بنرهای و تبلیغات (Reading View) را شرح داده است.

به نظر می‎رسد که این پیام تنها یک‎بار به نمایش در خواهد آمد و نیز تنها برای جستجوی عبارات Chrome و Firefox فعال است. تاکنون این پیغام برای جستجوی عبارت Opera (برای مرورگر اپرا) به نمایش در نیامده است.

شواهد حاکی از آن است که این پیغام تنها محدود به کشورهایی خاص مانند ایالات متحده بوده و در دیگر کشورها در هنگام جستجوی عبارات Firefox و Chrome هیچ پیغامی نمایش داده نشده است. تنها مایکروسافت نیست که بدین صورت به تبلیغ مرورگر خود پرداخته است. طبق گفته‎ی وبسایت MarketingLand اگر کاربری توسط مرورگری غیر از کروم به صفحه اول گوگل برود، در یک پیغامی به شما دانلود گوگل کروم پیشنهاد می‎شود.

Maldar-get-chrome-googleدر وبسایت یاهو نیز دانلود مرور فایرفاکس پیشنهاد می‎شود.

Maldar-get_firefox-yahho

در هر صورت خوشبختانه این پیام مایکروسافت طوری نیست که حالت آزار دهنده داشته باشد. مرورگر اج ویژگی‎های منحصر به فردی دارد و پیشنهاد می‎شود که برای مدتی تعصب را کنار گذاشته و این مرورگر را نیز امتحان کنید.

ubergizmoPCWorldMarketingLand

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.