کالبدشکافی اکسپریا زد 5 پرمیوم از یک سیستم خنک‌کننده لوله‌ حرارتی خبر دارد

اسنپ دارگون 810 کوالکام تراشه‌ای است که با توجه به گرماسازی بیش از حد آن مدت‌‌ها است خبرسازی می‌کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه این محصول، یکی از بهترین تراشه‌های موجود در بازار است شرکت‌های سازنده گوشی‌‌های هوشمند همچنان ترجیح می‌دهند علی‌رغم وجود این مشکل از این تراشه در محصولات خود استفاده کنند.

0

این در حالی است که سونی نیز در جدیدترین محصول خود، اکسپریا زد 5 پرمیوم که از صفحه‌نمایش 4K هم بهره می‌برد چاره‌ای به جز استفاده از این تراشه نداشته است. اما به‌نظر می‌رسد این شرکت تمهیداتی را به کار بسته تا کاربران بتوانند با خیال راحت و بدون گرم‌شدن، از این گوشی هوشمند استفاده کنند.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در قسمت بالایی این محصول، دو لوله ویژه حرارتی به‌کار بسته شده تا به تهویه بهتر برای تراشه این محصول کمک شود. سونی از خمیر حراتی نیز در قسمت داخلی اکسپریا زد 5 پرمیوم استفاده کرده تا گوشی کمتر گرم شود.

با این اوصاف در عمل باید شاهد گرمای کمتر این پردازنده باشیم. اینکه این روند تا چه حد در عمل کارایی داشته باشد پرسشی است که تنها با عرضه محصول به بازار و آزمایش آن می‌توان پاسخش را یافت.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.