نگاه اول؛ بررسی کوتاه گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ در فارنت

شرکت سامسونگ همزمان با رونمایی از محصول جدید سری گلکسی نوت یعنی گلکسی نوت 5 یک سورپرایز ویژه نیز برای کاربران خود داشت. این سورپرایز که در واقع نسخه بزرگ‌تر گلکسی اس 6 است، گلکسی اس 6 اج پلاس نام دارد. در مراسم معرفی گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس فرصتی کوتاه دست داد تا بتوانیم در کنار بررسی کوتاه گلکسی نوت 5 برای اولین بار نگاه کوتاهی به این فبلت پرچمدار سامسونگ داشته باشیم. با فارنت همراه باشید تا نگاهی از نزدیک به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

10

طراحی گلکسی اس 6 اج پلاس

در صورتی که شما از جمله طرفداران طراحی ویژه گلکسی اس 6 اج هستید اما معتقدید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری به‌منظور نمایش ظرافت آن نیاز بوده، شرکت سامسونگ به این ندای درونی شما گوش فرا داده و گلکسی اس 6 اج پلاس را در پیش رویتان قرار داده است. مشخصه پلاس معمولا نمادی برای ابعاد بزرگ‌تر و البته نسخه بهتر در مقایسه با محصول اصلی است و در گلکسی اس 6 اج پلاس نیز همین روند دنبال شده است.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet 01

هنگامی که صحبت از مشخصه‌های ظاهری و زبان طراحی می‌شود باید اعتراف کرد که اس 6 اج پلاس تماما مشابه نسخه کوچک‌تر خود بوده و از بدنه‌ای یکپارچه و ظریف در کنار استفاده از شیشه و فلز بهره می‌برد. نهایتا محل قرارگیری پورت‌ها و دکمه‌ها نیز بدون تغییر باقی مانده است.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-02

مشخصا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، استفاده از آن با یک دست را با مشکلات بیشتری روبرو خواهد کرد اما در صورت عادت داشتن و یا ترجیح این مورد می‌‌توانید لذت کافی را از این دستگاه ببرید.

خم‌های موجود در لبه‌های کناری دستگاه نیز علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، نمایشی از هنرمندی تمام عیار سامسونگ در ارائه قابلیت‌های مفید و کاربردی هستند.

صفحه‌نمایش گلکسی اس 6 اج پلاس

این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن QHD بهره می‌برد که نهایتا تراکم 515 پیکسل در هر اینچ را فراهم می‌کند. در مقایسه با نسخه 5.1 اینچی این دستگاه یا همان گلکسی اس 6 اج شاهد کاهش جزئی در میزان تراکم پیکسل هستیم اما با توجه به اینکه تراکم پیکسل همچنان بالاتر از 500 پیکسل در هر اینچ است، این تفاوت ناچیز بوده و به چشم نمی‌آید.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-03

این صفحه‌نمایش به تمامی توقعات و نیازهای شما از یک گوشی هوشمند سطح بالای تولیدی سامسونگ جامه عمل می‌پوشاند و می‌توانید شاهد عمق رنگ خوب سیاه، میزان نور کافی و رنگ‌های زنده و اشباع شده و نهایتا زاویه دید عالی باشید.  با توجه به اندازه صفحه‌نمایش، در اس 6 اج پلاس می‌توانید تجربه بهتری در مشاهده محتویات تصویری و یا اجرای بازی‌های مختلف در کنار تجربه وب‌گردی و یا خواندن متون داشته باشید.

سخت‌افزار و عملکرد گلکسی اس 6 اج پلاس

گلگسی اس 6 اج پلاس سامسونگ از پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 7420 نظیر آنچه در اس 6 اج شاهد بودیم اما این‌بار به همراه چهار گیگابایت رم بهره می‌برد. میزان بیشتر رم استفاده شده در این دستگاه مطمئنا می‌تواند به جابجایی سریع‌ و روان‌تر در میان برنامه‌ها منجر شود. با استفاده از این دستگاه شاهد تجربه‌ای خوشایند و سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها خواهید بود. علاوه بر این، بهره‌مندی از جدیدترین نسخه رابط کاربری تاچ‌ویز نیز به بهبود عملکرد دستگاه کمک شایانی کرده است.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-06

اس 6 اج پلاس در قالب دو نسخه مجهز به فضای ذخیره‌سازی 32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد اما متاسفانه گزینه‌ای برای استفاده از کارت حافظه جانبی وجود ندارد و همین امر وجود نسخه 128 گیگابایتی از این دستگاه را بیش از پیش ضروری جلوه می‌دهد.

حسگر اثرانگشت نیز همچنان بر روی کلید هوم در جلوی دستگاه قرارگرفته و استفاده از راهکار لمس به جای کشیدن انگشت، استفاده از آن را بیش از پیش ساده کرده است. نمایشگر میزان ضربان قلب نیز در قسمت پشتی و در کنار دوربین تعبیه شده است.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-04

این فبلت هوشمند سامسونگ از باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت بهره‌مند شده که البته از قابلیت تعویض ساده توسط کاربر بی‌بهره‌ مانده است. اگرچه ظرفیت ذخیره‌سازی باتری آنچنان پایین به‌نظر نمی‌رسد اما رزولوشن بالای صفحه‌نمایش در کنار پردازنده قدرتمند، نگرانی‌هایی را از بابت عملکرد پایین باتری ایجاد می‌کند.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-08

همانند پرچمداران جدید سامسونگ، در این دستگاه هوشمند نیز می‌توانید از قابلیت شارژ سریع و سازگاری با استانداردهای شارژ بی‌سیم نظیر PMA و Qi استفاده کنید.

دوربین گلکسی اس 6 اج پلاس

گلکسی اس 6 اج پلاس از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و لرزش‌گیر بهره می‌برد و در قسمت جلویی نیز شاهد بهره‌مندی آن از دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز واید هستیم. با توجه به عملکرد خوب دوربین گلکسی اس 6 و اس 6 اج، انتظاری به جز مشاهده نتایج با کیفیت بالا در خروجی دوربین این دستگاه هوشمند نداشتیم.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-05

با دوبار لمس سریع کلید هوم می‌توانید برنامه دوربین را سریعا اجرا کنید. اگرچه در نگاه اول برنامه دوربین هیچ تفاوتی با نسخه موجود بر روی دستگاه با اندازه کوچک‌تر این فبلت نداشته اما سامسونگ توانایی ایجاد کلاژهای ویدئویی به‌منظور ضبط 4 ویدئوی کوتاه و در کنار هم قراردادن آن‌ها در یک ویدئو را نیز در این نرم‌افزار پیش‌بینی کرده است.

امکان پخش آنی بر روی پریسکوپ که مستقیما شما را به یوتیوب متصل خواهد کرد نیز وجود دارد تا بتوانید لحظات خود را بدون وقفه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نرم‌افزار گلکسی اس 6 اج پلاس

گلکسی اس 6 اج پلاس از اندروید 5.1.1 آب‌نبات چوبی به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز بهره‌مند شده است. همان‌گونه که در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج مشاهده کرده بودیم، در این دستگاه نیز شاهد نسخه بهینه‌شده و یا بهتر است بگوییم پالایش شده تاچ ویز هستیم تا خبری از قابلیت‌های اضافی و نرم‌افزارهای غیرضروری نباشد.

یکی از تغییرات اعمال شده در ظاهر تاچ‌ویز، استفاده از آیکون‌های مربعی با گوشه‌های خمیده است که باعث خواهد شد رابط کاربری تمیزتری را در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر شاهد باشیم.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-07

کلیه قابلیت‌هایی که در قسمت خمیده صفحه‌نمایش گلکسی اس 6 اج قابل استفاده بودند اکنون در این نسخه نیز در اختیار کاربران قرارگرفته‌اند. ساعت ویژه شب، نمایش اطلاعات و یا نمایش رنگ ویژه مخاطبان، همه و همه در نسخه پلاس نیز موجود بوده و علاوه بر این‌ها سامسونگ بهینه‌سازی ویژه‌ای را به‌منظور مفیدتر کردن این صفحه‌نمایش خمیده به کار بسته است.

علاوه بر مخاطبین، People Edge اکنون می‌تواند محلی برای قرارگرفتن برنامه‌های مورد علاقه شما باشد و قابلیت اج نیز می‌تواند از هر قسمت گوشی و نه تنها از هوم‌اسکرین در دسترس کاربران قرارگیرد.

سربرگ کشیدنی موجود نیز اکنون می‌تواند در هر سمت چپ و یا راست به‌منظور دسترسی آسان‌تر قرارگیرد. با توجه به اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش گلکسی اس 6 اج پلاس، شرکت سامسونگ قابلیتی را به‌منظور لمس سه‌بار پشت سر هم میان‌بر کلید هوم ایجاد کرده تا صفحه‌نمایش، در ابعاد کوچک‌تری پیش روی کاربر قرارگیرد و امکان استفاده با یک دست فراهم شود.

اگرچه این قابلیت را پیش از این در دیگر دستگاه‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش با ابعاد بزرگ نیز مشاهده کرده بودیم اما امکان استفاده از لمس سه‌مرتبه‌ای کلید هوم دسترسی به آن را بیش از پیش ساده کرده است.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-Hands-On-in-farnet-09

حرف آخر

ساده بگوئیم سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس را تنها برای صفحه نمایش بزرگتر آن و استفاده از قابلیت انحصاری لبه‌های خمیده با سخت‌افزار به‌روز تر عرضه کرده چرا که شما با همان طراحی گلکسی اس 6 اج و اندازه گلکسی نوت 5 به جز قلم هوشمند آن روبرو هستید. تنها مشخصه‌ یا مشخصه‌هایی که می‌تواند شما را به گلکسی اس 6 اج پلاس علاقمند کند صفحه نمایش بزرگتر و لبه‌های خمیده اما در عین حال صرفنظر کردن از قلم هوشمند اس‌پن است.

این یک بررسی کوتاه در فارنت بود و سعی خواهیم کرد در برسی کامل و جامع گلکسی اس 6 اج پلاس شما را با تمام زوایای این گوشی هوشمند آشنا کنیم. با فارنت همراه باشید این انتظار چندان به طول نخواهد کشید فعلا پیشنهاد می‌کنیم اگر همچان بررسی کوتاه گلکسی نوت 5 را در فارنت نخوانده‌اید حتما این بررسی را مرور کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. Ali می‌گوید

    سلام اساتید گرامی..نمیتوانم چرا شارژر وایرلسم تازگیها بعد از ۱۰ ثانیه شارژ پیغام متوقف شدن میزنه و دیگه شارژ نمیکنه و چراغ شارژر مرتبا فلاش آبی رنگ میزنه؟؟؟؟؟

  2. سمیراااااااا می‌گوید

    سلام گوشی من به تازگی ا ور touchwiz می ده می شه لطفا کمک کنید ممنون

  3. shahrokh می‌گوید

    ممنون از اقای علی ارغوان بابت پاسخگویی

  4. shahrokh می‌گوید

    باسلام سوالی داشتم که ایا احتیاجی به استفاده از برچسب گلس داره یانه .باتوجه به ضد ضربه بودن صفحه نمایش ان

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با اینکه Gorilla Glass 4 مقاومت بسیار خوبی داره اما به مرور زمان اگر خوب مراقبش نباشید ممکنه خش های جزئی روی سطحش پدیدار بشه.

    2. matin می‌گوید

      اره
      چون دورش المینیومه تا بیفته زمین خط بر میداره و خیلی زشت میشه

  5. سعید پورمحبوبی می‌گوید

    چون تمامی برنامه به زبان فارسی ترجمه نمی شود متاسفانه از برخی برنامه نمی شود استفاده کرد

  6. سعید پورمحبوبی می‌گوید

    منو فارسی اگر در همه جا کنجانده می شد خیلی بهتر بود متاسفانه همه به زبان انگلسی مسلط نیستند

  7. Amir می‌گوید

    جان من یکی بگه نوت 5 . اس 6 . اس 6 اج و پلاس اپسیلونی تو طراحی با هم فرق دارن
    حالا بجز صفحه خمیده تقریبا بی استفاده

    1. Mosiyou می‌گوید

      خخخخخخ ترول جان حتما طرفدار ایفون هستی؟
      واقعا نظرت خیلی خیلی مسخرست