گوگل حالا از روی علائم، بیماری‌‌ احتمالی شما را تشخیص می‌دهد

این‌طور که پیداست موتور جستجوی صوتی گوگل سطح سواد خودش را بالا برده و از حالا به بعد می‌تواند بیماری‌های شما را نیز تشخیص دهد.

0

گوگل همیشه سعی داشته تا دامنه اطلاعات موتور جستجوی خود را بیشتر کند و اخیرا علایم بیماری‌ها در قسمت قاب دانش گوگل (Knowledge Graph) اضافه شده است.

google-health

این قسمت در واقع یک پایگاه دانش است که توسط گوگل در موتور جستجوی وب گوگل استفاده می‌شود و به صورت جستجوی مفهومی عمل می‌کند که اطلاعاتش را از پایگاه‌های داده بسیاری کسب می‌کند.

به این ترتیب در هنگام جستجو برای علائم بیماری اطلاعات اگر مثلاً دنبال علائم سرما‌خوردگی بگردید، در ابتدای نتایج جستجو اطلاعات اولیه این بیماری نمایش داده می‌شود.

Dr Google

امروز نیز گوگل اعلام کرد که طیف بیماری‌هایی را که در این قسمت گرد‌آوری شده‌اند بیشتر کرده است و اکنون در مجموع ۹۰۰ بیماری به نتایج جستجوی گوگل اضافه شده‌اند. گوگل برای اینکه کار کاربران را راحت‌تر کند، امکان پرینت گرفتن این اطلاعات به صورت فرمت پی‌دی‌اف را نیز میسر ساخته است.

gizmodo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.