اینتل از تراشه Atom Z3590 برای گوشی های بالا رده رونمایی کرد

همان‌طور که می‌دانید و یا اگر نمی‌دانید بهتر است مطلع باشید که سریع‌ترین پردازنده موبایلی ساخت اینتل هم‌اکنون در  Zenfone 2 با نام Atom Z3580 در حال به کار گیریست، این در حالیست که این غول تراشه سازی امریکایی ساعاتی پیش از تراشه موبایلی قوی تر با نام Atom Z3590 رونمایی کرد.

0

تراشه موبایلی جدید شرکت اینتل همچون مدل Z3580 بر پایه معماری Moorefield توسعه‌یافته، با این حال از قدرت پردازشی بیشتری نسبت به آن برخوردار است.

بر این اساس پردازنده Atom Z3590 اینتل حداکثر با فرکانس 2.5 گیگاهرتز کار خواهد کرد، این در حالیست که واحد پردازش گرافیک PowerVR آن می‌تواند با کلاک فرکانس 640 مگاهرتز انجام وظیفه کند. برای مقایسه بهتر بد نیست یادآور شویم که مدل Z3580 دارای فرکانس کاری 2.33 گیگاهرتز بوده و تراشه گرافیکی آن با کلاک فرکانس 533 مگاهرتز کار می‌کند.

این پردازنده 22 نانومتری که با معماری 64 بیتی طراحی گردیده، از 4 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی کرده و با ورودی‌های USB 2.0 و USB 3.0 در کنار  فناوری مجازی‌سازی اینتل SpeedStep، Smart Idle سازگار است. علی‌رغم اکثر تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی، اینتل ترجیح می‌دهد در ساخت این‌گونه محصولات از فناوری x86 استفاده کند که برای اجرای پلتفرم ویندوز و اوبونتو بسیار مناسب هستند.

liliputing

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.