قیمت و زمان عرضه اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت و اکسپریا زد 5 پرمیوم

محصولات سری خانواده اکسپریا زد ۵ از جانب سونی معرفی شدند و این طور که پیداست این غول بزرگ‌ ژاپنی قصد ندارد خبر دقیقی در خصوص قیمت این محصولات اعلام کند؛ اما باز هم می‌توان حدس‌هایی در خصوص قیمت و زمان عرضه آنها مطرح کرد.

2

سونی امسال هرچه در چنته داشته رو کرده تا محصولاتی تراز اول روانه بازار کند، اکسپریا زد کامپکت با صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی در کنار اکسپریا زد 5 با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی و اکسپریا زد 5 پرمیوم با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی که از رزولوشن 4K برخوردار است،‌ محصولات سری اکسپریا زد 5 را تشکیل می‌دهند. در این خانواده از پردازنده سریع اسنپ‌دراگون ۸۱۰ استفاده شده و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با سنسور Exmor به همراه فوکوس لیزری در آنها لحاظ شده است.

Sony-Xperia-Z5-Premium (2)

همان‌گونه که اشاره شد سونی محصولات تراز اول خود را تا دندان مسلح روانه بازار خواهد کرد،‌گوشی‌های سری اکسپریا زد 5 از اسکن‌ اثر انگشت برخوردار هستند و ضد آب بودن نیز که در میان محصولات تراز اول سونی موروثی شده است در گوشی‌های جدید این شرکت نیز به چشم می‌خورند، در کنار تمام این موارد باتری این گوشی‌ها نیز حدود 2 روز دوام می‌آورد.

منطقی است که این همه امکانات برای کاربر ارزان تمام نمی‌شود و بنابر گزارش‌های منتشر شده انتظار می‌رود اکسپریا زد 5 در حدود قیمت ششصد تا هفت‌صد دلار قیمت گذاری شود و نسخه کامپکت‌ این گوشی با اختلافی کمتر روانه بازار شود، از طرف دیگر نسخه پرمیوم اکسپریا زد 5 گران‌ترین مدل این خانواده خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود قیمتی حدود ۷۰۰ دلار داشته باشد.

سونی اعلام کرده که هواداران خود را خیلی معطل نخواهد کرد و از مهر ماه اکسپریا زد 5 و زد 5 کامپکت در اختیار مشتریان این محصولات در سرتاسر دنیا قرار خواهد گرفت. در این بین داستان اکسپریا زد 5 پرومیوم فرق می‌کند و چشم خریدارن به این محصول خوش قد و بالا در اواخر آبان‌ روشن خواهد شد.
اکسپریا زد 5 و زد 5 پرومیوم در دو نسخه دو سیم و تک‌ سیم‌کارت روانه بازار خواهند شد.

Xperia-Z5-portfolio-pricing

آپدیت: این گزارش‌های نهایتا با قیمت‌گذاری رسمی از سوی سونی در بریتانیا و اتحادیه اروپا تائید شد. سونی بریتانیا قیمت 599 پوندی را برای اکسپریا زد 5، قیمت 549 پوندی را برای اکسپریا زد 5 کامپکت و قیمت 699 پوندی را برای اکسپریا زد 5 پرمیوم با صفحه نمایش 4K در هنگا پیش‌فروش تعیین کرده است. در عین حال سونی قیمت 699 یورویی را برای اکسپریا زد 5، قیمت 799 یرویی را برای نسخه پرمیوم و قیمت 599 یورویی را برای نسخه کامپکت در ایتالیا در نظر گرفته است و چون ایتالیا از این نظر شهری گران‌قیمت به حساب می‌آید سایر شهرهای اروپا تقریبا شاهد قیمتی در حدود 50 یورو پائین‌تر هستند. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که این قیمت قیمت پیش از عرضه و پیش‌فروش است و مطمئنا شاهد تغییر آن پس از عرضه خواهیم بود.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. احسان سالاری می‌گوید

    این گوشی خیلی معرکست اندروید بالا کیفیت دوربین بالا چند هسته ای عالیه درسته تا دستت نگیریدنمیدفهمی واقا عالیه

  2. کاملیا می‌گوید

    این گوشی خیلی عااالیه. تا تو دستت نگیریش نمی فهمی.